met een R4 naar Malawi

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 84800Bericht jbeekmann »

Of zoeentje! Ook prima voor zo'n reisje!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 84802Bericht GijSsie »

het is geen barrelrace toch jasper?
Savane 1993 =D
malawi
Berichten: 6
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 2:50 pm
Locatie: Gent

Bericht: # 84806Bericht malawi »

Voordeel: overal onderdelen, en makkelijk te verkopen op het laatst (daar ging de reis ook om). Weinig nadelen...



Ik hoorde dat het nog niet evident is om je auto te mogen verkopen in Afrika. Ik zou dat eventueel wel willen doen.
Weet je hoe je dat moet organiseren? (invoerrechten, etc...)

Ciao
jeroen
met de R4 naar Malawi?
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 84818Bericht Thijsio »

Wat betreft die patrols, ik heb me daar niet al te veel mee bemoeid. Maar die patrols hielden er gewoon vaker mee op. Koppelingsplaten door, waterpompen kapot, eigenlijk alle pompen gingen wel kapot. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal aangekomen, maar met behoorlijk wat meer kosten dan gewone auto's. Patrol-onderdelen zijn ook wel een flink tikje duurder en schaarser.
In West Afrika rijden in ieder geval nog ontzettend veel Franse auto's. Je zou een Renault 12 moeten kopen!

Of je moeilijkheden krijgt met het verkopen van je auto, hangt een beetje af van in welk land je dat gaat doen. Ik weet alleen dat in Senegal geen auto's ingevoerd mogen worden die ouder zijn dan vijf jaar. Voor de rest van de Afrikaanse landen waar ik ben geweest (Marokko, Mauretanie, Gambia), was het verkopen geen probleem.

Succes, Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
lordje
Berichten: 681
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

r4 naar Malawy

Bericht: # 84859Bericht lordje »

De Patrols hebben nogal eens problemen met de cylinderkop heb ik me laten vertellen. Dat is iets wat je onderweg natuurlijk niet moet hebben. Veel suc6 met de onderneming, groet Lordje
Gebruikersavatar
Flint
Berichten: 85
Lid geworden op: wo aug 17, 2005 11:43 pm
Locatie: Arnhem

Bericht: # 84910Bericht Flint »

Ik zal eens vragen hoe e.e.a. in zijn werk ging (het verkopen en invoeren).

Let wel; dit is al een tijdje geleden gebeurd (jaar of,... 5-7 ??), toen was het nog redelijk te doen, per auto er naar toe, en vliegen terug. je kon met geluk je ticket verdienen van de verkoop van de auto.
Nu (schijnt) worden deze autos per boot, en nogal massaal naar Afrika gebracht. Een auto die net uit de Sahara komt is minder gewild dan een auto die vers van de boot komt rollen.
malawi
Berichten: 6
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 2:50 pm
Locatie: Gent

Bericht: # 84923Bericht malawi »

ok bedankt
ik ben benieuwd
als er nog mensen zijn die tips en commentaar hebben op een nissan patrol van het jaar '89, alles ik welkom.

(heeft natuurlijk wel nog weinig gemeen met een 4 je :-?)
met de R4 naar Malawi?
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 84924Bericht berrievanmier »

malawi schreef:ok bedankt
ik ben benieuwd
als er nog mensen zijn die tips en commentaar hebben op een nissan patrol van het jaar '89, alles ik welkom.

(heeft natuurlijk wel nog weinig gemeen met een 4 je :-?)
Bij ons gezelschap van 4 auto's was ook een Patrol uit 1986 volgens mij. In Spanje stonden we met een lekke radiator, maar dit had voorkomen kunnen worden als de auto van te voren goed nagekeken was geweest.
Nadat er een nieuwe radiator ingezet was, geen echte problemen meer mee gehad. (afgebroken scharnier achterklep, verder niet echt water en stof dicht). En het rijdt het zeker niet zo luxe als een peugeot 405.(hobbelt natuurlijk veel meer)
Ook reed de Patrol 2 x zo duur als de peugeot 405 (allebei diesel), dus toch iets om over na te denken op dit soort afstanden.

Wel hebben we er veel plezier van gehad op de momenten dat een van de andere auto's vast kwamen te zitten. Was natuurlijk te voorkomen geweest, maar dan moet je ook niet van het asfalt afgaan en op goed geluk door de woestijn crossen.
Succes en we horen graag wat het geworden is.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Gebruikersavatar
Luke Duke
Berichten: 26
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 7:50 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht: # 85172Bericht Luke Duke »

Ik heb in November 2006 ook de barrel race van Amsterdam naar Gambia gereden in een 4tje. Door een goede voorbereiding en veel hulp van onder andere forum leden heeft de R4 de reis glansrijk volbracht. Zelfs geen lekke band. We hebben heel weinig aan de auto veranderd, zelfs niets aan de wielophanging gedaan. Op onze website vindt je een heleboel informatie over het reizen door Afrika in een 4tje. Over onderdelen hoef je je geen zorgen te maken. Heel Afrika ligt vol met R4tjes. Goed gereedschap is belangrijker om mee te nemen.

www.dukesofthedesert.nl
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 85247Bericht Thijsio »

O ja, bij alle patrols sprong de achterruit al voor ze ook maar in Afrika aankwamen. Lag natuurlijk aan de hoeveelheid bagage, maar als je een flinke poos op reis gaat zullen jullie ook wel veel meenemen.
Ga je met een patrol, ga er dan vanuit dat je achterruit snel aan diggelen ligt.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 85268Bericht Neeelz »

Huh? zo'n slappe constructie dat door de torsie van de auto de ruit springt? Tsss...
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 85270Bericht brecht »

Of van de lading die tegen de achterruit vloog? :lol:

vriend/vage kennis is wo 26 dec naar Dakar vertrokken met een Patrol van nog geen 1000 euro, wilde binnen 3 weken weer hier zijn. Zal hem als ie terug is eens naar zijn ervaring vragen.
malawi
Berichten: 6
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 2:50 pm
Locatie: Gent

Bericht: # 85307Bericht malawi »

bedankt voor de reacties
ondertussen zijn we weer wat wijzer geworden.

Het wordt een 4x4.
Wij zullen niet 5 weken maar een heel jaar weg zijn. Het moet onze keuken, opberghok en slaapkamer zijn voor een hele tijd. Je ligt toch snel aan een paar honderd kilo ballast
De reisroute ligt nog niet vast maar we willen of via het westen of het oosten naar zuidelijk afrika. Wat wil zeggen dat we heel slechte 'wegen' gaan berijden.

En last but not least. De vriendin is niet warm te krijgen voor een minder dan een zware auto.

Ben wel benieuwd hoe die vriend van je het ervan af gebracht heeft.

Die nissan patrol wordt deze week grondig gechecked door een kenner.
Die heeft eigenlijk al bij voorbaat gezegd dat het een slechte zaak zal zijn. Hij zegt dat we beter een toyota landcruiser kopen in duidsland omdat die daar momenteel tegen dumpingsprijzen worden verkocht wegens veranderende wetgeving of zo.

We zoeken dus nog wat verder.

Als jullie nog leuke verhaaltjes weten over afrika reizen met patrols of gelijk wat... laat maar komen.

Groet
jeroen
met de R4 naar Malawi?
Plaats reactie