Pagina 1 van 1

Opvul-afkitmassa

Geplaatst: zo dec 03, 2006 11:27 am
door de dooij
Wij zijn onze Renault 4, bouwjaar 1985, die wij al 20 jaar in onze familie hebben, aan een volledige renovatie aan het onderwerpen. Bij demontage van de carrosserie zijn destijds twee geweldig goede kitten/opvulmassa's gebruikt: een zwarte die enigszins plastisch blijft en een lichtbruine die verhardt.
Kan iemand me aan de benaming en/of de leverancier helpen?
Alvast bedankt
Bert

Geplaatst: zo dec 03, 2006 3:14 pm
door Le Car
De zwarte is siccaflex en zit in een kitspuit.
Oa voor de achterschermen en spatborden

Het andere is stijkkit/lasnadenkit/carr.-kit.
Allemaal namen voor hetzelfde.
Zit in een pot en is smeerbaar

Van diverse fabrikanten 3m kost €30,DAN slechts €10.

Geplaatst: ma dec 04, 2006 9:42 pm
door Goof
Hmm, michiel, ik zou die zwarte butyleenkit niet meteen door (de meest gebruikte) Sicaflex vervangen. De Dooij, voor de beeldvorming, die zwarte originele elastisch blijvende kit (butyleenkit) is bedoeld om ooit weer los te kunnen. Sicaflex daarentegen is de beste montagekit die ik ooit in handen heb gehad. Bij de automaterialenzaak kende ze zelfs iemand die daar ooit de rubbers van zijn wielophanging mee had gerepareerd, zo sterk en taai is dat goedje.
Dus als je je carroserie voor de eeuwigheid op je chassis wilt plakken, dan is Sicaflex aan te raden, anders toch maar liefst een butyleenkit. Nou maakt Sicaflex ook butyleenkit, maar kijk wel goed uit welke je te pakken hebt... en kijk ook goed uit welke kleur je pakt, ze hebben namelijk ook witte.

Geplaatst: di dec 05, 2006 10:15 pm
door de dooij
Beste Le car en Goof,
Bedankt voor de zeer bruikbare info.

boddy los

Geplaatst: za feb 03, 2007 3:24 pm
door dick holtrop
is het een beetje gemakkelijk om een body los te halen???
wat is de volgorde en zijn er ook nog enige tips om dit te doen

dick

Geplaatst: za feb 03, 2007 4:03 pm
door schoapke
heb bij de mijne eerste alle boutje losgedraaid/doorgeslepen daarna de auto opgekrikt en aan elke kant een balk onder de bovenkant van de deurpost gezet en daarna de auto weer laten zakken. Wat je dan nodig hebt is een beetje geduld en misschien een paar zware dingen om op de bodem te leggen. Kon toen ik mn biertje op had [had een lading banden in de auto gelegd] de koets er zo afpakken

Geplaatst: za feb 03, 2007 4:28 pm
door GijSsie
Precies zoals schoapke zegt, eerst bouten los, opkriken, dan ff kit los maken, door met fohn te verwarmen en met plamuur mes los te steken of met standleymes doorsnijden. Daarna heb ik op enkele punten wat blokjes er tussen gezet en dan pak je hem er zo met 2 man af. :wink:

krik hem op waar die versteving onder je bodemplaat zit vanachter.