Pagina 1 van 1
Geplaatst: do aug 29, 2002 9:08 pm
door Goofy
Ik wordt helemaal gek van het tikkende geluid dat mijn uitlaat maakt door het trillen tegen de bodemplaat. Heb prachtig verend ringetje aangebracht, maar nog steeds trilt de pijp onder mijn linkervoet. Dit zit m in de verbindende ring (klemt 2 inelkaar geschoven uitlaatpijpen vast). Wat kan ik het beste doen? gewoon een rubbertje tussen bodemplaat en pijp, of beter effe de gehele uitlaat vanaf het blok stellen, zodat ie niet zo dicht langs de onderkant loopt?
Geplaatst: vr aug 30, 2002 1:21 am
door Folkert
Dat klinkt als het enige correcte antwoord...
Geplaatst: vr aug 30, 2002 2:31 am
door holder
Ja sorry Folkert, maar als iemand vraagt zal ik A of B doen... Dan is ja geen antwoord.

Geplaatst: vr aug 30, 2002 2:32 am
door holder
Is het btw niet dat rubbertje met aan twee kanten een schroef die onder je voeten vast zit. Kost maar een eurootje of twee.
Geplaatst: vr aug 30, 2002 8:26 pm
door Goofy
Dat rubbertje is t... das niet duur, effe nieuwe halen dus maar?
Geplaatst: vr aug 30, 2002 8:26 pm
door Goofy
maarre, kan dus geen kwaad die trillende pijp tegen de bodemplaat?
Geplaatst: vr aug 30, 2002 9:59 pm
door Jan-Geert
jawel je tectyl gaat weg dus roest het

gewoon ff verhangen!! en pas op niet bouten afbreken
Geplaatst: vr aug 30, 2002 11:53 pm
door Folkert
sorry.. psies: antwoord B.
Geplaatst: za aug 31, 2002 9:07 am
door Goof
heb pas geleden ook een uitlaatje vervangen. Aanrader, die uitlaatdelen zijn blank staal dus dat duurt niet lang voordat ze roesten. Daarom heb ik de handel eerst licht opgeschuurd en toen een keer opgespoten met zilveren hitte bestendige lak. Nou gaat ie waarschijnlijk jaren langer mee
Geplaatst: di sep 03, 2002 4:01 pm
door jbeekmann
Zal ik je ns een geheimpje verklappen Da Goof? Uitlaatjes zoals die van een vier roesten van binnenuit door, in ieder geval tien keer zohard van binnen als van buiten. Komt doordat het kleine motortje zo'n lange vrijlopende uitlaat niet heet genoeg krijgt om na het afzetten van de motor al het vocht te laten verdampen.
Daarentegen staat het wel leuk als je auto op de brug staat enzo...
Geplaatst: di sep 03, 2002 6:11 pm
door Jan-Geert
exact t plaatwerk roest ook van binnenuit

Geplaatst: di sep 03, 2002 7:45 pm
door Goof
het is een combinatie van beide. Dat ie van binnenuit roest, zal ik niet ontkennen, maar van buiten roest ie ook keihard, want het is wel erg toevallig dat ie bij de klemmen gaat rotten, daar waar het vuil zich ophoopt. En op plaatsen waar de uitlaat goed nat wordt, zoals in de wielkasten, gaat ie ook harder als op andere plaatsen. aan de binnenkant roest ie denk ik veel gelijkmatiger en bovendien wordt het staal daar enigszins beschermd door de roetafzettingen. Ik denk dus dat mijn behandeling wel degelijk de levensduur verlengd, al maak ik mezelf niet wijs dat het nou voor eeuwig verholpen is.
Bovendien kostte het busje lak maar 3.50 euro, dus daar kun je je geen bult aan vallen.
_________________
-------------------------------------------
Me site
-------------------------------------------
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-09-03 22:25 ]</font>