Zwakke punten R4

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Zwakke punten R4

Bericht: # 83353Bericht Jere »

Kan iemand mij aan een lijst(je) helpen waar op te letten bij de aanschaf van een Renault 4.
Met andere woorden wat zijn voor een nieuwkomer in de R4 wereld de punten die ik echt moet weten over motor en plaatwerk.
Bijvoorbeeld welk type motor heeft de voorkeur bij dagelijks gebruik en waar is roest op de carosserie niet zo'n probleem en waar juist wel.

Alvast bedankt
Groeten, Jeroen
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Gebruikersavatar
Ervier
Berichten: 57
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 9:53 pm
Locatie: Putten

Bericht: # 83355Bericht Ervier »

Beste Jeroen

Een Renault 4 heeft inderdaad een groot aantal kwetsbare punten.
En je moet echt een liefhebber zijn om hier doorheen te willen zien.
Je kunt erg veel informatie van deze site halen. Vooral het forum bevat een schat aan informatie. Soms compleet met fotoverslag van een restauratie.
Wat met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt is het motorische gedeelte van de Renault 4. Er zijn er die zonder problemen 400.000 km gelopen hebben. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Snuffel op je gemak maar eens verder, dan zullen veel van je vragen beantwoord worden.

Zelf ben ik een R-4 gtl aan het opknappen. Hert is leuk werk en je moet er zeker geen haast mee hebben. En datgene wat gerestaureerd is, is beter dan de fabriekskwaliteit.

Succes, Ervier.
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 83356Bericht Jere »

Door de zwakke punten van een klassieker heenkijken is geen punt. Ik wil ze alleen wel graag weten (van bijvoorbeeld de eend weet ik wel de meeste dingen) maar ik ben me een beetje aan het richten op de R4 en wil niet bij een eventuele aaanschaf voor nare verrassingen komen te staan.
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 83372Bericht Neeelz »

Als je eens zoekt op zwakke plekken vind je al een boel tips.

In deze post vind je in ieder geval een hoop punten waar je op moet letten. Met name in mijn bericht natuurlijk 8) (fluit)
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 83378Bericht 4TL »

Betse tip ik je kan geven; ga eens op de sloop kijken (in apeldoorn staat er bv. nog wel eentje) en bekijk de meest rotte die je maar kunt vinden. Meestal zijn de roestgaten ZOOO groot dat je er niet om heen kan.
Clio '98
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 83382Bericht Jere »

He mensen hier kan ik wat mee bedankt voor de link en tips

Groet, Jeroen
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 83384Bericht GijSsie »

das mooi, vraag verder of je een keer in contact kan komen met Michiel Lecar genaamt hier op t forum. Die woont ook in A'dam en kent de 4 ook goed
Savane 1993 =D
Plaats reactie