Zwakke punten R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Zwakke punten R4
Kan iemand mij aan een lijst(je) helpen waar op te letten bij de aanschaf van een Renault 4.
Met andere woorden wat zijn voor een nieuwkomer in de R4 wereld de punten die ik echt moet weten over motor en plaatwerk.
Bijvoorbeeld welk type motor heeft de voorkeur bij dagelijks gebruik en waar is roest op de carosserie niet zo'n probleem en waar juist wel.
Alvast bedankt
Groeten, Jeroen
Met andere woorden wat zijn voor een nieuwkomer in de R4 wereld de punten die ik echt moet weten over motor en plaatwerk.
Bijvoorbeeld welk type motor heeft de voorkeur bij dagelijks gebruik en waar is roest op de carosserie niet zo'n probleem en waar juist wel.
Alvast bedankt
Groeten, Jeroen
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Beste Jeroen
Een Renault 4 heeft inderdaad een groot aantal kwetsbare punten.
En je moet echt een liefhebber zijn om hier doorheen te willen zien.
Je kunt erg veel informatie van deze site halen. Vooral het forum bevat een schat aan informatie. Soms compleet met fotoverslag van een restauratie.
Wat met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt is het motorische gedeelte van de Renault 4. Er zijn er die zonder problemen 400.000 km gelopen hebben. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Snuffel op je gemak maar eens verder, dan zullen veel van je vragen beantwoord worden.
Zelf ben ik een R-4 gtl aan het opknappen. Hert is leuk werk en je moet er zeker geen haast mee hebben. En datgene wat gerestaureerd is, is beter dan de fabriekskwaliteit.
Succes, Ervier.
Een Renault 4 heeft inderdaad een groot aantal kwetsbare punten.
En je moet echt een liefhebber zijn om hier doorheen te willen zien.
Je kunt erg veel informatie van deze site halen. Vooral het forum bevat een schat aan informatie. Soms compleet met fotoverslag van een restauratie.
Wat met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt is het motorische gedeelte van de Renault 4. Er zijn er die zonder problemen 400.000 km gelopen hebben. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Snuffel op je gemak maar eens verder, dan zullen veel van je vragen beantwoord worden.
Zelf ben ik een R-4 gtl aan het opknappen. Hert is leuk werk en je moet er zeker geen haast mee hebben. En datgene wat gerestaureerd is, is beter dan de fabriekskwaliteit.
Succes, Ervier.
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
Door de zwakke punten van een klassieker heenkijken is geen punt. Ik wil ze alleen wel graag weten (van bijvoorbeeld de eend weet ik wel de meeste dingen) maar ik ben me een beetje aan het richten op de R4 en wil niet bij een eventuele aaanschaf voor nare verrassingen komen te staan.
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.