de winter komt er aan en je R4-tje staat buiten...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

de winter komt er aan en je R4-tje staat buiten...

Bericht: # 82964Bericht Ed Raket »

We wonen tijdelijk aan het Veerse Meer (leuk in de zomer) maar nu geselt de zoute wind mijn R4 omdat het toch herfst is geworden.

Hier wordt je midden in de nacht toch van wakker!
Badend in het zweet van het roestplekken schuren...
Vervangen en spuiten van spatborden. (Even op de wekker kijken)
En even later vraag je aan de lasser of het nog wel goed komt.
En als eindelijk de ochtend gloort zijn je balken doorgeroest....

Welnu, er zijn een aantal oplossingen.

Ten eerste drink je een fles wijn leeg zodat je je droom nooit meer kan herinneren.

De tweede oplossing kreeg ik van een kennis die zeilfanaat is. Behandel je auto met botenwas. (Merk: Gele Merk botenwas)
Jawel. Weinig schuurmiddel en veel was. Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd en in vergelijking met de gewone was blijft de lak langer glad. Het water druipt beter van de auto en het vuil hecht minder.

Een aanrader dus!

Groeten en poets ze.. :wink:

Edward
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 82973Bericht jbeekmann »

En ook maar meteen een mooie autohoes kopen/tentje bouwen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 82976Bericht Ed Raket »

ik denk na over tentjes en hoezen. Het probleem is dat ik elke dag met mijn R4 rijd. Om een kwartier eerder op te staan om de R4 uit de hoes te halen gaat ver...

Weet iemand nog een slim ID voor een goedkope doch sterke tentconstructie?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 82978Bericht Willem de Zwijger »

Iemand opperde hier ooit eens om een tent te bouwen van pvc buizen en zeil, en wel zodanig dat je de pvc buis krombuigt en de twee uiteinden in de grond steeekt.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 82979Bericht brecht »

Heb je wel een stukje oprijlaan o.i.d voor je vier en om een tent op te zetten? Ik denk dat er veel buren zullen gaan klagen als je een dergelijke constructie op straat zet. Het deel wat niet klaagt wacht waarschijnlijk tot je weg bent en zet zelf hun auto eronder :)

Bij een pvc constructie zou ik wel wat verzinnen dat de buizen eerst recht omhoog gaan (met touw naar binnen spannen of zo) anders heb je een erg brede tent nodig om je vier onder te zetten. Maar stevig zou zoiets zeker kunnen worden. Hier en daar een kruislijntje spannen en wel voldoende ventilatie over houden zodat de wind er een beetje doorheen kan.
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 82982Bericht Ed Raket »

je kunt de buizen recht omhoog laten gaan tot ongeveer 1,2 m door scheerlijnen naar buiten te spannen.

Voor de ventilatie hoef je geen voor en achterkant te maken. Je krijgt dan een carport ID. De tunnel moet dan wel wat langer zijn. Een meter of 6 denk ik. (De R4 meet ongeveer 3,8 m?)

Als doek is dat PE-zeil van de bouwmarkt misschien geschikt? Dat scheurt niet in en is vast te zetten met tie-raps aan de buizen :roll: .
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 82985Bericht brecht »

gaat dat dan niet omhoog "kruipen" ?
ff een scheerlijntje aan en met een haring in de grond o.i.d.

trouwens: met een scheerlijn naar buiten trek je hem toch alleen maar boller?
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 82987Bericht Ed Raket »

Klopt, je kan beter de voeten een beetje naar binnen trekken en met haringen vastzetten. De scheerlijn zorgt dan wel voor stabiliteit.

Ik ga van het weekend het eens even uitproberen met een pijp pvc. Maar eerst even naar een R4 die gespot is ook nog te koop is....
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 82988Bericht Dirk R4Gendarmerie »

brecht schreef:gaat dat dan niet omhoog "kruipen" ?
ff een scheerlijntje aan en met een haring in de grond o.i.d.

trouwens: met een scheerlijn naar buiten trek je hem toch alleen maar boller?

Je kunt toch ook gewoon eerst recht omhoog gaan en dan met een paar kwart bochtjes een mooie ronde bovenkant maken?
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 82992Bericht 4TL »

Ik heb mijn karretje een Waxoyl behandeling gegeven (binnenschermen, kokerbalken, deuren, dorpels) en 't is nu nog wachten op de lokari binnenschermen die een dezer dagen binnen moeten komen. Dit in combinatie met een goede autowax, dan moet ik de komende winter toch roestvrij doorkomen! :D
Clio '98
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 82999Bericht Ed Raket »

d.oosterhoff schreef:
brecht schreef:gaat dat dan niet omhoog "kruipen" ?
ff een scheerlijntje aan en met een haring in de grond o.i.d.

trouwens: met een scheerlijn naar buiten trek je hem toch alleen maar boller?

Je kunt toch ook gewoon eerst recht omhoog gaan en dan met een paar kwart bochtjes een mooie ronde bovenkant maken?
Ik heb al even zitten schetsen, maar een ronde druppel vorm a la een Romnyloods is wel mooier hoor. Straal van de overkapping 2 m en de R4 kan er mooi in met de portieren die fatsoenlijk open kunnen. Vandaag haal ik even stuk pijp en wat tie-raps om wat proefjes te doen met de bevestigingen. De uiteinden worden dichtgestopt met kurk. ID van mijn vrouw. Ze heeft gisteravond meteen de eerste fles leeggemaakt....
:wink:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 83001Bericht R4F6GTX Automaat »

Beetje regen is niet erg. Wind is heel goed. niet ruud wind! Tentje erboven is net als een kas, vochtig dus. Alleen dak erboven is beter, om de naar beneden dwarrelende rotzooi tegen te houden.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 83008Bericht brecht »

d.oosterhoff schreef: Je kunt toch ook gewoon eerst recht omhoog gaan en dan met een paar kwart bochtjes een mooie ronde bovenkant maken?
Dat kan, maar stevig wordt het dan niet. pvc-buis is van zichzelf niet zo sterk, door de rondevorm krijgt de constructie veel meer stijfheid. Daarom is b.v. een ei ondanks de dunne schil ook een sterk geheel.
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 83026Bericht Tanja & Maus »

Je bouwt op die manier een tunnelkasje. Erg goed voor sla e.d vroeg in het voorjaar maar wat minder voorn de vier lijkt me. :wink:
________4
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 83028Bericht GijSsie »

of gewoon een garage met verwarming... 8)
Savane 1993 =D
Plaats reactie