Kapotte handremkabel...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Rutger
Berichten: 9
Lid geworden op: do aug 10, 2006 9:20 am

Kapotte handremkabel...

Bericht: # 82573Bericht Rutger »

Bij het aantrekken van de handrem is een van de twee kabels kapot gegaan / afgebroken o.i.d. :( Je ziet de kabel vanaf de voorkant 'los; hangen.

Nu wil ik deze dus vervangen. Is dit veel of lastig werk? Kan ik dit, met mijn beperkte handigheid zelf doen? En als laatste, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik moet sowieso een nieuwe kabel bestellen, denk dat de garage ze hier gewoon kan krijgen. Klopt het dat er een lange en een kortere in een TL zit?

Alvast bedankt 8)
Een rode ietwat verweerde TL
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 82575Bericht Le Car »

Een lange en een korte idd.

Als je 2 gelijke krijgt is eigenlijk niet goed. (maar die krijg je dus wel vaak)

De Frima PEX in Belgie heeft ze ook nog .
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Rutger
Berichten: 9
Lid geworden op: do aug 10, 2006 9:20 am

Bericht: # 82719Bericht Rutger »

Heb er net even goed naar gekeken. Het is de korte kabel die kapot is. Zowel binnen als buiten kabel. Is door roest een beetje 'broos' geworden en afgebroken denk ik...

Mijn vraag is of ik dit zelf kan vervangen? het lijkt me niet zo moeilijk... Maar moet ik daarna ook nog wat afstellen? En is dit lastig? Misschien heeft iemand nog tips? Hoop het, zou mijn eerste 'echte' reparatie aan de R4 zijn... :oops:
Een rode ietwat verweerde TL
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1017
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Bericht: # 82725Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Heb ik liggen, je hebt pm
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 82727Bericht Neeelz »

In hoeverre ben jij nog steunpunt? Indien niet, dan graag even je naam wijzigen.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1017
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Bericht: # 82732Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Jazeker nog altijd hoor.
Nog altijd ben ik mensen met raad en daad terwille om de R4 rijdend te houden.
Steunpunt van de R4 Club houdt volgens mij niet in dat je dagelijks een bijdrage moet leveren aan dit forum.
Maar ik vond het jammer dat een nieuwe R4 rijder wordt doorverwezen naar Belgie, terwijl die dingen binnen de club ook wel te krijgen zijn hoor.
In dit land zijn er echt nog wel meer mensen met de R4 actief dan enkel diegenen zich op dit forum profileren.

Groetjes

Harry
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 82741Bericht Rudi »

Als Steunpunt NO wordt gevraagd of deze nog wel actief is, waarom stel je diezelfde vraag dan ook niet aan Steunpunt Zuid, welliswaar zelden op dit forum, maar o zo slecht bereikbaar.

Ik ben al meerdere keren een stuk wijzer geworden van Harry zijn raad dan dat ik hoop moet hebben op een Steunpunt hier in de buurt.

Inderdaad heeft Harry gelijk wat onderdelen betreft,
voor mij als Brabo is de afstand belangrijk en kan ik wel uitwijken naar Belsland, maar om het even, toch liever iets uit Nederland.

Ofwel, houdt de club gezond.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 82748Bericht otogazzi »

Steunpunt NO schreef:Jazeker nog altijd hoor.
Nog altijd ben ik mensen met raad en daad terwille om de R4 rijdend te houden.
Steunpunt van de R4 Club houdt volgens mij niet in dat je dagelijks een bijdrage moet leveren aan dit forum.
Maar ik vond het jammer dat een nieuwe R4 rijder wordt doorverwezen naar Belgie, terwijl die dingen binnen de club ook wel te krijgen zijn hoor.
In dit land zijn er echt nog wel meer mensen met de R4 actief dan enkel diegenen zich op dit forum profileren.

Groetjes

Harry






Beste Harry,

Met verbazing heb ik je reactie gelezen.
Je zegt dat je als steunpunt van de club nog niet dagelijks op het forum behoeft te kijken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Er is in het leven immers meer dan een renault 4 club.

Echter wat mij wel verbaasd is dat u aangeeft dat u Steunpunt van de R4 club bent.
Aan de ander kant verklaard u dat u gestopt bent met uw club hobby. (zie advertentie op marktplaats )



Wegens beëindiging clubhobby aangeboden 3 stuks
Kunststof houderplaatjes om de clubsticker op te plakken voor montage op de grille.
Ze zijn ontworpen en in een beperkt aantal gemaakt door de bekende beeldend kunstenaar Robert Jansma
Voor R4 Clubleden een unieke kans om nog een dergelijk hebbedingetje te scoren

[Einde Quote advertentie marktplaats]


In het verleden is er eens gekozen om een steunpunt te maken..

Zijn het bijvoorbeeld magazijn spullen die u te koop aanbied, of is dat uw eigenvoorraad?
Er is in het verleden voor een steunpunt gekozen zodat we een landelijke dekking zouden hebben waar mensen hun onderdelen konden halen?
Toen het magazijn in nog in de Wormer (Noordholland) zat kan ik me daar wat bij voorstellen om ook in het oosten van het land een depot te hebben.
Echter sinds ruim een jaar zit het Magazijn centraal in het land, en dan schiet een steunpunt in die zin z’n doel voorbij.

Kunt u mij eens uitleggen wat het steunpunt in releatie met de R4club precies (nog) inhoud?

Als u namelijk in het geheel geen binding meer heeft met de R4club (wat u eigenlijk aangeeft) behalve dan het aanbieden van eigen voorraad onderdelen dan kan de naam Steunpunt NO een missleidende naam zijn. Leden kunnen dan denken dat ze te maken hebben met de club en dat is in dat geval dan niet zo.



Met vriendelijke groet

Otogazzi



ps mijn eerdere aanbod voor eeen ruil tussen uw spullen en m'n klavert 4
geld nog steeds
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 82762Bericht Jan »

Wat kunnen mensen toch een zeuren om niks hebben jullie niks anders te doen als elkaar af .......

Gr jan
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 82769Bericht Willem de Zwijger »

Wat er allemaal achter de schermen speelt weet ik niet, maar voor mij is Harry een geweldig steunpunt waardoor ik bloedsnel onderdelen in huis kan hebben.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 82774Bericht R4F6GTX Automaat »

Jan schreef:Wat kunnen mensen toch een zeuren om niks hebben jullie niks anders te doen als elkaar af .......

Gr jan
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 82776Bericht R4F6GTX Automaat »

otogazzi schreef: Afbeelding




Afbeelding Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rutger
Berichten: 9
Lid geworden op: do aug 10, 2006 9:20 am

Bericht: # 82805Bericht Rutger »

10 reacties en eigenlijk geen die antwoord geven op mijn vraag.

Heb de juiste kabel gevonden en het vervangen lijkt niet zo'n probleem, kom er wel uit denk ik.

Dus gebruik dit topic maar fijn om verder te zeuren. Zal ik de naam van het topic nog even aanpassen? :wink:
Een rode ietwat verweerde TL
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 82818Bericht GijSsie »

is goed want zeiken kunnen we hier wel :lol: Dat is t enige wat we goed kunnen....
Savane 1993 =D
Plaats reactie