Trucje : deur open laten staan...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 8561Bericht Ron »

Flut-topic, maar met het inbouwen van een radio heb ik gemerkt dat de deuren van een vier wel erg spontaan en consequent dichtvallen. Hoe kan je die met een gemakkelijke truc open laten staan? Ik heb al geprobeerd een spin te spannen tussen de deurkruk en de gaten in de velg van mijn voorwiel, maar als de wind er op staat druktie hem er zo doorheen.
Ik heb ook eens een wisser gezet tussen de deur en de A-stijl, maar toen ik klaar was met de klus gooide ik de deur dicht... ook niet goed.
Om nou haakjes te monteren net zoals bij een keukendeur...
Wie is er slim?
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 8569Bericht Jan-Geert »

gewoon schroevendraaiertje ertussen of lantaarnpaal :smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 8581Bericht Goof »

een stukje van een panlat aan de scharnierzijde achter die rubber band, dan blijft ie gegarandeerd open staan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 8588Bericht Folkert »

JG bedoelt het handvat van een schroevendraaier! En daar ben ik het dan volledig mee eens.. Een grote schroevendraaier, of althans een met een groot handvat doet wonderen...
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 8589Bericht Folkert »

Ik laat die er altijd vanaf de A-stijl met het handvat naar beneden in zakken...
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 8595Bericht koningozzo »

Leuk probleempje. Zat ik ook mee, maar ik heb de oplossing. Stop gewoon een paar oude gympen tussen de deur en de auto (moet je wel een model met kaartenbak hebben).
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 8618Bericht Ron »

Ik heb een kaartenbak. Dat van die gympen vind ik wel aardig, vooral ook omdat je toch de neiging hebt om de deur dicht te gooien, ook al zit er een schroevendraaier tussen, en dat kraakt behoorlijk. Ik zal eens even kijken wat ik met de adviezen kan aanvangen. Goed om te lezen dat er meerdere mensen mee lopen te klooien.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 8622Bericht Folkert »

Daarentegen ga ik wel binnen afzienbare tijd mn deurvangers (die rubberen dingen) weer monteren. Ook al helpen die dingen niet echt voor de snelheid, dat iedereen de deuren altijd veel te ver open gooit is niet echt goed voor de lak...
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 8628Bericht holder »

Werkelijk elke passagier in de F6 *smijt* de deur dicht. Niet normaal. Vervelend!
Komt natuurlijk omdat men de weerstand verwacht die 'normale' auto's hebben die voorkomt dat de deur dichtvalt. Maar ja, leg dat maar eens op tijd uit.
Gast
Berichten: 13
Lid geworden op: do jan 03, 2002 2:00 am

Bericht: # 8866Bericht Gast »

Om de deuren open-te-kunnen-laten heb ik 4 kleine blokjes hout in mijn renootje liggen...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 9060Bericht jbeekmann »

ik zet altijd een paraplu met het handvat in het deurhandvat en met de punt in de slotvanger. Werkt prima!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 9061Bericht jbeekmann »

ohja, dat deurdichtgooiprobleem heb ik ook. Zelfs mijn vriendin, die ik het toch wel meerdere keren heb verteld kan er wat van... Het vervelende is dat sommige deuren (voordeuren) juist wel wat harder dichtmoeten... mmm...
nieuwe rubbers?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 9083Bericht holder »

Alle deuren moeten (mogen) hard dicht. Behalve die van mijn renault. Die vallen vanzelf dicht. Gewoon loslaten.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 9093Bericht Ron »

Al je maar oppast met het afstellen van de vangers. Mijn moeder heeft met een opengeslepen deur rondgereden omdattie niet meer openging na een slimme stelhandeling mijnerzijds. Maar dat was een Fiesta van een overbekend ander merk. Voel je je toch een monteur van niks als je een slijper in het blik zet om bij het mechaniekje te kunnen. Neehee, via de binnenkant ging het niet.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 9101Bericht Goof »

bij de vier kun je dat probleem heel makkelijk oplossen, want dan maak je aan de binnekant de scharnieren los en pak je de deur er zo uit
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie