raar verhaal!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 84249Bericht FFrood »

Zijn de lagers ooit vervangen ?
Het zou mij niet verbazen als bij het monteren van het lager een klein onderdeel is vergeten, namelijk de ring die voorkomt dat het lager tegen de ronding aan de binnenkant van de naaf uitgerekt wordt. Dat zorgt er namelijk voor dat de dikke beugel waar je remklauw in rust niet meer goed past en de remschijn niet meer in het midden zit. Recht van voren of achteren kijkend moet je dat kunnen zien. Misschien is dan deze beugel afgeflexed om hem weer "passend" te krijgen, waardooor hij niet meer symmetrisch over je remschijf heenpast, en waardoor dus aan een kant meer ruimte ontstaat dan aan de andere kant. Het lijkt me dat een scheef gemonteerd geheel tot een rare kracht op je remblokken leidt, dat het loslaten van de voering op de onderste plaat staal tot gevolg kan hebben.
De kracht die namelijk dan op de remblokken uitgevoerd wordt bij remmen is niet recht tegen je schijf aan, maar ook zijwaarts tegen de zijkant van je remblokken. Omdat het 2 soorten materiaal zijn, denk ik dat dit uiteindelijk leidt tot loslaten van de 2 lagen, of breuk.

Ik weet niet of je helder krijgt wat ik bedoel, anders moet ik proberen foto's te maken: ik heb hier namelijk een naaf liggen waar hetzelfde mee geberud is........
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
Plaats reactie