Pagina 1 van 1
Zonder benzine...
Geplaatst: za okt 21, 2006 3:44 pm
door Rudi
Ja inderdaad, hoe stom kun je zijn.
Rijdt ik net 400 km op de teller en sput, sputter, plof.
Nooit, maar dan ook nooit is me dat overkomen, in heel mijn leven met dat roze papiertje op zak, dacht ik altijd dat alleen vrouwen zoiets zou overkomen (sorry voor deze gedachte).
Ik heb dit viertje nog niet zo lang en rijdt er gemiddeldes mee tussen de 1:14 en 1:16, nu dus slechts 1:11,5.
Maar hoe kan ik op een meter vertrouwen die al in het rood staat na 50 km?
Weet iemand hoe te handelen wanneer een meter slechte waardes aangeeft?
Is dit bij te regelen, of mogelijk te vervangen?
Telkens rekenen en om de 200 km tanken schiet ook niet echt op.
Geplaatst: za okt 21, 2006 5:16 pm
door RenateR6
Weet iemand hoe te handelen wanneer een meter slechte waardes aangeeft?
Is dit bij te regelen, of mogelijk te vervangen?
Niet dus. . .
Ik heb in mijn leventje al vele auto bestuurd, gereden en bezeten maar ik heb nog nooit een feiloze brandstofmeter meegemaakt.
Mijn manier om het toch een beetje bij te houden is berekenen hoeveel de auto in het ongunstige geval gebruikt, en dan bij het tanken het bonnetje vragen en daar de te verwachten te halen km stand op schrijven, en ergens in het zich leggen/ophangen.
Greetzzz Renate
Geplaatst: za okt 21, 2006 7:02 pm
door R4F6GTX Automaat
hmm, ik reed met dat R4tje gewoonlijk rond omgeving Eindhoven, weinig op de grote weg, tussen Tilburg en Helmond, Weert en Best, af en toe een uitschieter naar Utrecht of Hillegom, verder alleen de binnenwegen maar ik haalde toch 1 op 19. Mijn zwager heeft 'm es meegehad naar Frankrijk en toen was het ook bijna 1 op 20. Hoe jij nu 1 op 11 haalt snap ik niet.
je hebt het toch over die appelgroene he?
Geplaatst: za okt 21, 2006 8:44 pm
door roberto
Velleman kit, loopt zuiniger veel mooier in de winter een snellestart ook geen contactpunten en condensator meer vernieuwen dat voor 14,75 euro
met een relais en schakelaar kun je overschakelen naar het oude systeem want als de accu leeg is werkt velleman niet.
is een optie!!
Geplaatst: za okt 21, 2006 10:15 pm
door R4F6GTX Automaat
Goed afstellen lijkt me ook niet verkeerd...
Geplaatst: za okt 21, 2006 10:30 pm
door roberto
Met Velleman hoef je niets meer te stellen eenmaal goed altijd goed, de punten slijten niet meer dus de opening blijft het zelfde, omdat er alleen een stuurstroompje doorheen loopt en je geen grote vonk krijgt die alles weg brand, vervolgens de opening groter maakt ex.
Geplaatst: za okt 21, 2006 10:41 pm
door Rudi
Ik vind de optie Velleman een goeie om op over te schakelen, maar ik denk eerder dat na onderzoek mijn choke knop blijft hangen.
@ Renate, ik houd tijdens het R4 rijden altijd de km stand in de gaten, daarom was het ook zo vreemd. Daarbij is het tankrelais wel erg onbetrouwbaar.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 2:32 am
door Jan-San
Misschien een overbodige opmerking maar het is mij dus overkomen; Mijn r4 ( toen nog met 850 cc) reedt altijd vrij zuinig 2:34. Nu had ik het idee er een andere carburateur op te zetten. Toen reedt ie nog maar 2:20?????
Ik dacht dus..das die andere carburateur!
Niet veel later ging de auto van de weg en uit elkaar. Toen bleek dat de bezineleiding lek was......
Moraal van het verhaal:"Check" ff je benzine leiding. Vooral rechts acheter naast de "swing"arm ophanging. Daar zit rubber over de leiding en wil ie wel eens doorroesten.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 10:05 am
door Rudi
Thanks,
zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Immers met krap 200.000 op de teller zou een probleem serieus aanwezig kunnen zijn.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 10:52 pm
door R4F6GTX Automaat
roberto schreef:..........eenmaal goed altijd goed,............
Das natuurlijk gelul. ooit van slijtage gehoord? Bougies hebben niet het eeuwige kleven, bougiekabels ook niet, en verdelerkap en rotor, puntjes slijten inderdaad een stuk minder omdat er de hoge stroompjes niet meer doorheen fietsen maar het slijt toch nog wel, bijvoorbeeld het nokje van de puntjes, of de veer van de puntjes wordt ook zwakker of kan zelfs breken.
Geplaatst: ma okt 23, 2006 12:31 am
door roberto
Er van uitgaande dat je met een normaal zetje puntjes 10 tot 15000 kunt doen en met een velleman 50000 km dan zul je merken dat als je het verschil te voet zou afleggen geen "gelul" is om jouw term maar te gebruiken.
Bovendien ik vind jouw antwoord geen toegevoegde waarde hebben omtrent het probleem van de vraagsteller.
Geplaatst: ma okt 23, 2006 6:36 am
door Rudi
R4F6GTX Automaat schreef:roberto schreef:..........eenmaal goed altijd goed,............
Das natuurlijk gelul. ooit van slijtage gehoord? Bougies hebben niet het eeuwige kleven, bougiekabels ook niet, en verdelerkap en rotor, puntjes slijten inderdaad een stuk minder omdat er de hoge stroompjes niet meer doorheen fietsen maar het slijt toch nog wel, bijvoorbeeld het nokje van de puntjes, of de veer van de puntjes wordt ook zwakker of kan zelfs breken.
Wanneer heeft ie dan zijn laatste beurt gehad Paul?
Het was immers jouw wagen, ook jij hebt er goed mee gereden, 20.000 km
binnen het jaar. Ben benieuwd hoe vaak er contact setjes in zijn gegaan, want historie van de wagen is moeilijk te achterhalen, al is het wel een bekende uit de omgeving hier.
Maar hij rijdt lekker hoor, alleen de stoelen zitten sh*t
en er zit een ontzettend irritante piep achterin.
Geplaatst: ma okt 23, 2006 9:37 pm
door R4F6GTX Automaat
de piep is volgens mij de achterklep die heen en weer beweegt en hij was aan een grote beurt toe, maar dat was part of the deal, jij wou 'm goedkoop en alles zelf (laten) doen.
Geplaatst: vr nov 03, 2006 6:53 pm
door Rudi
R4F6GTX Automaat schreef:de piep is volgens mij de achterklep die heen en weer beweegt en hij was aan een grote beurt toe, maar dat was part of the deal, jij wou 'm goedkoop en alles zelf (laten) doen.
De piep is eruit, de choke is inmiddels afgebroken, maar gelukkig is een beurt gepland.
Niet slecht, 's ochtends starten door handmatig te choken onder de kap en vervolgens toch nog 1:13,5 doen.
Dat haalde ik niet in deze tijd met de F4 (850 cc).
Ach, er komt een tijd dat ik zelf weer ga sleutelen.