Pagina 1 van 1

Goede tip: kopervet gebruiken.

Geplaatst: ma okt 02, 2006 4:48 pm
door Ervier
Beste mensen,

Momenteel ben ik bezig Sophietje een verjongingskuur te laten ondergaan. Een hele uitdaging, merkte iemand in mijn omgeving bemoedigend op. Vooral als je geen aandeelhouder van WD40 bent en dit toch in ruime hoeveelheden nodig hebt.
Bij al het vastzittende schroefwerk denk ik steeds: dit zal mij niet nog eens gebeuren. Bij montage een klein beetje kopervet op het schroefdraad aanbrengen en mocht het ooit nog eens los moeten dan draait het tenminste. Handig bij bouten/moeren, remleidingnippels, ontluchtingsnippels, zelfs tegen piepende remblokken. Dus bij vastzetten van schroefdraadverbindingen altijd een beetje kopervet gebruiken.

Geplaatst: ma okt 02, 2006 5:11 pm
door brecht
en vergeet de wielmoeren niet! :wink:

heb een tube met daarop de welklinkende merknaam "kopaslip" :D

Geplaatst: ma okt 02, 2006 5:46 pm
door Neeelz
Wielmoeren moesten toch juist zonder vet? Ik meen dat er ooit iemand op het forum was waarbij zijn goed ingevette wielmoeren er op een paar draden na vanaf waren gelopen. Het wiel klonk ook al zo raar...

Geplaatst: ma okt 02, 2006 6:31 pm
door brecht
zie de " :wink: "

Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:48 pm
door Mark4GTL
ok, inderdaad handig, zeker als je er later nog eens mee bezig moet

Geplaatst: ma okt 02, 2006 10:26 pm
door Willem de Zwijger
Ik dacht dat de draad op de wielmoeren wel vorzien mag worden van kopervet, edoch het vlak waar het contact is tussen de velg en de bolle rand van de wielmoer ten allen tijde droog moet blijven. Maar bij twijfel niet erop smeren zou ik zeggen.

Geplaatst: di okt 03, 2006 11:23 am
door Neeelz
brecht schreef:zie de " :wink: "
Aha :wink:

Geplaatst: di okt 03, 2006 11:05 pm
door Jan-Geert
kopervet mag wel als je ze maar op het juiste moment monteerd

Geplaatst: za okt 07, 2006 9:47 am
door mctommi
Als je alles goed vastzet, mag kopervet (copaslip) natuurlijk altijd !

Tom.

Geplaatst: za okt 07, 2006 12:01 pm
door Willem de Zwijger
Maar wel uitkijken dat het niet op de velg komt waar de moer de boel vasthoudt, want dat mechanisme berust op wrijving, en dat moet vooral zo blijven.