Pagina 1 van 1

Versnellingsbak-koppelingsplaten wisselen doe je zo

Geplaatst: di sep 05, 2006 10:37 pm
door Rodeo-6
Accupolen loshalen
Motorkap verwijderen
Radiator verwijderen
Stuurhuis verwijderen
Niet je v-snaar eraf halen maar eerst de poeliemoer los draaien, op de handrem en in een versnelling

Met je wielen op de grond de aandrijfas moer los zien te krijgen, anders iemand de rem op de bodem laten trappen.
Gaat ie niet los, NIET gaan meppen maar een langere buis gebruiken, hefboom effect.

Bakolie aftappen
Remklauw loshalen en op een draag arm leggen en vastbinden met een draadje.
Beide fuse kogels los halen, anders krijg je de onderste er niet uit
Steek as eruit trekken.

Uitlaat loshalen bij het spruitstuk
Startmotor los schroeven.
Koppelings kabel eruit wippen.

Boven hangt ie op 5 moeren/draadeinden vast meer niet.
Onder zit een beschermplaat met wat moertjes stuk of acht dacht ik.
Wagentje staat op bokken, dan een krik onder de bak, ietsjes opkrikken.
Motersteun voor weg halen.
Dan langzaam laten zakken tot ie op de traverse ligt.
Dan even jerommeke spelen en gelijkmatig naar je toe trekken.
Wil dat niet, dan pak je een breekyzer en ga je heel voorzichtig links rechts gelijkmatig wrikken, denk er om alluminium is kwetsbaar.
En dan ligt ie op straat, als je de krik al weg gehaald had

**
De koppelingsplaaten hebben een voor en achterzijde, let hierop.
Ze heel goed centeren en dan gelijkmatig de drukgroep kruislings aandraaien

Geplaatst: wo sep 06, 2006 8:17 am
door R4F6GTX Automaat
Afbeelding

Geplaatst: wo sep 06, 2006 1:25 pm
door Mark4GTL
(nw)