Enquete: TL of GTL - jaren '70, '80 of '90?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Enquete: TL of GTL - jaren '70, '80 of '90?
Op mijn spannende zoektocht naar de juiste R4 wil ik graag jullie meningen horen. Noem de voordelen en nadelen.
a) Wat vind je mooier/beter. Een TL of een GTL?
b) Wat vind je mooier/beter. Een R4 uit de jaren '70, '80 of '90?
(de jaren '60 noem ik niet omdat daar zelden aanbod van is)
Ik zoek dagelijks rijplezier en wil tijd aan de auto besteden maar er geen opknapproject van maken.
Bedankt alvast!
Erik
a) Wat vind je mooier/beter. Een TL of een GTL?
b) Wat vind je mooier/beter. Een R4 uit de jaren '70, '80 of '90?
(de jaren '60 noem ik niet omdat daar zelden aanbod van is)
Ik zoek dagelijks rijplezier en wil tijd aan de auto besteden maar er geen opknapproject van maken.
Bedankt alvast!
Erik
GTL is sneller dan TL en heeft schijfremmen en tonklatten op de zijkant(die lelijke plastiek dingen....) verbruik 1 op 19 bij goede afstelling etc.
TL is iets trager, met trommels en geen tonklatten op de zijkant.verbruik is mij onbekend.
Er is ook nog een Savane die is daartussen in techniek van een GTL maar met 956cc motortje. zonder tonklatten verbruik ongeveer 1 op 14.
Ik vind zelf de r4f4 met eerste grill/serie heel mooi.
TL is iets trager, met trommels en geen tonklatten op de zijkant.verbruik is mij onbekend.
Er is ook nog een Savane die is daartussen in techniek van een GTL maar met 956cc motortje. zonder tonklatten verbruik ongeveer 1 op 14.
Ik vind zelf de r4f4 met eerste grill/serie heel mooi.
Savane 1993 =D
een gtl heeft ook rondom trommels hebben tot bouwjaar 82 of 83 was dit normaal
mijn L van 84 loopt 1 op 14 top 135km/h
mijn oude gtl liep 155 km/h
zelf geef ik de voorkeur aan een mooie safari of een f4 combi
(wel met origineel nl kenteken natuurlijk ik vind importplaten zo lelijk)
als je een gtl of tl goed afstelt kunnen ze allebeide goed uit de voeten maar een tl heeft meer moeite en geluid bij hogere snelheden
mijn L van 84 loopt 1 op 14 top 135km/h
mijn oude gtl liep 155 km/h
zelf geef ik de voorkeur aan een mooie safari of een f4 combi
(wel met origineel nl kenteken natuurlijk ik vind importplaten zo lelijk)
als je een gtl of tl goed afstelt kunnen ze allebeide goed uit de voeten maar een tl heeft meer moeite en geluid bij hogere snelheden
Om ook even een duit in het zakje te doen:
Ook ik ben fan van de F4, liefst de combi (die heeft dus een neerklapbaar achterbankje).
De GTL is in het verkeer de fijnste auto. goed overzicht, snel karretje en goed remmen (mits alles goed afgesteld en onderhouden, maar dat spreekt voor zich).
Qua vormgeving door de jaren heen geef ik voorkeur aan de tweede grill.
Ook ik ben fan van de F4, liefst de combi (die heeft dus een neerklapbaar achterbankje).
De GTL is in het verkeer de fijnste auto. goed overzicht, snel karretje en goed remmen (mits alles goed afgesteld en onderhouden, maar dat spreekt voor zich).
Qua vormgeving door de jaren heen geef ik voorkeur aan de tweede grill.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Hanz
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
vergis je niet in het aanbod uit de jaren '60; dat is imho groter dan dat uit de jaren '70 (zie ebay). Volgens mij werd er in de jaren '70 dunner plaatmateriaal of slechtere tectyl gebruikt; in ieder geval zijn er uit dat tijdperk weinig over.
en natuurlijk mijn 5 cent: als de luchtinlaat onder de voorruit maar van metaal is en er geen plastic op de deuren zit, dan kan er weinig meer mee mis. Snelheid is voor mij geen punt; als ik hard zou willen rijden dan kocht ik wel iets moderns.
en natuurlijk mijn 5 cent: als de luchtinlaat onder de voorruit maar van metaal is en er geen plastic op de deuren zit, dan kan er weinig meer mee mis. Snelheid is voor mij geen punt; als ik hard zou willen rijden dan kocht ik wel iets moderns.
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Voor het mooie een TL uit de jaren '70, voor het praktische een GTL uit de jaren '80. Het is maar wat prevaleert.
De bouwjaren '73 t/m '79 roesten het hardst, door een mindere kwaliteit staal. Dat was niet alleen bij Renault een probleem, ook een Volvo of Mercedes uit die periode wil heel best roesten.
De bouwjaren '73 t/m '79 roesten het hardst, door een mindere kwaliteit staal. Dat was niet alleen bij Renault een probleem, ook een Volvo of Mercedes uit die periode wil heel best roesten.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen