Pagina 1 van 1
vering
Geplaatst: zo aug 20, 2006 8:52 pm
door Tanja & Maus
Ik heb ene vraagje, als het goed is staat onze 4 op een F6 onderstel. Achter is ie erg stug en voor ook. Zowieso zitten er de dikke stabilisatorstangen op voor. Achter lijken het erg lange en uitdrukkende schokbrekers.
Wanneer ik het rijgedrag van een normale 4 zou willen kan ik dan iets met de stangen en de schokbrekers vervangen? Zijn de schokbrekers voor een 6 achter dusdanig anders dat alleen deze vervangen al uitmaakt?
Ik heb vandaag weer even in een ander 4tje gezeten dus werd ik me er weer van bewust hoe deinend en zacht een 4tje hoort te zijn.
Geplaatst: zo aug 20, 2006 10:58 pm
door Rodeo-6
Ja
Nee
Nee
"Schok"-"Breker"
En wanneer komen die omkiep foto's nu 's ??????

Geplaatst: zo aug 20, 2006 11:46 pm
door Tanja & Maus
eeeeh ik 'iets' wijzer geworden misschien...?
re: Omkiepfoto's zijn er niet. We hebben niet gekiept maar getild.
Geplaatst: ma aug 21, 2006 12:33 pm
door Willem de Zwijger
De GTL past toch niet op een F6 onderstel ? Moet toch F4 zijn ?
Als je meer wilt wiebelen moet je denk ik die achterste stabilisatorstangen eraf halen.
Voor zacht veren zou je de torsieveren moeten aanpakken, maar ik weet niet of die verschillend zijn voor de verschillende types.
Geplaatst: ma aug 21, 2006 2:48 pm
door jbeekmann
In tegenstelling tot wat Rodeo-6 beweert, zijn de achterste schokdempers van een F4 en F6 wel degelijk anders dan die van een 'gewoon' viertje en merk je dat ook in het weggedrag.
Heb je achter ook een stabilisatorstang? Deze kan eraf, want die hoort daar niet op een gewoon viertje.
Check ook de wagenhoogte eens. Misschien zijn je torsiestaven verdraaid, waardoor je geen voledige slag hebt en op de rubber blokken/einde schokdemper beland?
Geplaatst: ma aug 21, 2006 3:05 pm
door Rodeo-6
jbeekmann schreef:In tegenstelling tot wat Rodeo-6 beweert, zijn de achterste schokdempers van een F4 en F6 wel degelijk anders dan die van een 'gewoon' viertje en merk je dat ook in het weggedrag.
Heb je achter ook een stabilisatorstang? Deze kan eraf, want die hoort daar niet op een gewoon viertje.
Check ook de wagenhoogte eens. Misschien zijn je torsiestaven verdraaid, waardoor je geen voledige slag hebt en op de rubber blokken/einde schokdemper beland?
hij heeft helemaal geen F4
Tralalala
Vertel met het verschil dan maar eens "meneer j. b.", tussen alle schokbrekers achter.
En wat heeft een schokbreker dan wel met de stugheid van de wagen te maken ???
Misschien vind gyssie het wel leuk om samen met je, je huiswerk te gaan maken

Geplaatst: ma aug 21, 2006 3:40 pm
door jbeekmann
Goed blijven lezen Rodeo...
En hoe een schokdemper werkt hoef ik jou toch hopelijk niet uit te leggen wel?
Geplaatst: ma aug 21, 2006 5:34 pm
door Rodeo-6
jbeekmann schreef:Goed blijven lezen Rodeo...
En hoe een schokdemper werkt hoef ik jou toch hopelijk niet uit te leggen wel?
Niet, wel ????
Zie je wel, bla bla bla

Geplaatst: ma aug 21, 2006 6:20 pm
door Tanja & Maus
Geen ruziezoeken jongens...
bedankt Beekman, ik zal morgen is goed onder de auto kijken. De auto staat achter behoorlijk hoog dat weet ik wel.
Geplaatst: ma aug 21, 2006 7:46 pm
door R4F6GTX Automaat
Dan zullen er geen F6 schokbrekers onder zitten want die "uit-duwers" duwen de auto naar beneden...
Geplaatst: ma aug 21, 2006 8:27 pm
door Tanja & Maus
R4F6GTX Automaat schreef:Dan zullen er geen F6 schokbrekers onder zitten want die "uit-duwers" duwen de auto naar beneden...
Als ik ze eronder vandaan heb achter dan duwen ze automatisch uit?
Geplaatst: ma aug 21, 2006 9:29 pm
door R4F6GTX Automaat
Die voor de F6 wel ja.
Geplaatst: ma aug 21, 2006 9:40 pm
door Tanja & Maus
Die heb ik dan onder deze 4 zitten.

Ik heb in het verleden ook een beetje zitten k*tt*n met die stabilisatorstang voor maar die is dus ook dikker dan normaal. Morgen ook achter maar is kijken dan.
Geplaatst: ma aug 21, 2006 11:24 pm
door Rodeo-6
Tanja & Maus schreef:
De auto staat achter behoorlijk hoog dat weet ik wel.
Eigenlijk, meneer Maus, is dit helemaal zo slecht nog niet.
Heeft u wel eens aan de praktische voordelen van deze stand van uw wagen gedacht ?
Al het water wat er in regent, loopt nu mooi allemaal naar voren.
Dit scheelt aanzienlijk in het dweilen van uw wagen vloer.
En wat denkt dat u wel niet allemaal extra kunt laden ?
