Pagina 1 van 4

elektronische ontsteking / elektrische brandstofpomp

Geplaatst: di aug 01, 2006 7:17 pm
door Boerammetje
Welaan! Aangezien mijn kutsuper het nog steeds niet doet is het tijd om weer eens wat opties te overwegen, en wel die volgens de aanhef van het onderhavige topic.

Is er iemand die desalthans op een 6V 4 reeds geeft geexperimenteerd met elektronische ontstekingen en elektrische benzinepompen? En in dier voege een advies durft te verstrekken over een geschikt gebleken merk en type?

Geplaatst: di aug 01, 2006 7:24 pm
door Hanz
Barbaar! Wildeman!

Geplaatst: di aug 01, 2006 8:10 pm
door GijSsie
Bram ik zou eerst de oorzaak zoeken waarom je 4tje niet start anders is dat allemaal voor niets...

Als je dan toch door wil zetten, een klein omvormertje of versterkertje naar 12V ertussen zetten??

Geplaatst: di aug 01, 2006 9:39 pm
door jbeekmann
versterkers zet je maar op een ander topic...

Geplaatst: di aug 01, 2006 11:34 pm
door Renault Classique
Wijze woorden van Gijs; waarom doet 'ie 't niet?

De opmars van het 4tje is begonnen met goed functionerende 6V exemplaren! Daar hoeft het dus niet aan te liggen.

Kan het niet zo zijn dat er bijvoorbeeld een hoofdzekering slecht contact maakt of zoiets? Of andere aansluitingen die toch wat gecorrodeerd zijn?
Dat soort zaken is 6V dan wel weer net wat gevoeliger voor.....

Succes!

Geplaatst: di aug 01, 2006 11:58 pm
door Rodeo-6
Geloof dat het tijd wordt dat de (motoren)specialist eens op visite komt.

En wie zou dat zijn (omg) ?

Geplaatst: wo aug 02, 2006 9:39 am
door Boerammetje
Soyez-le-bienvenue zou ik zeggen. Ieder aanbod wordt gewaardeerd, en ik ben onderhand ook wel bereid tot het uitloven van een prijs voor het oplossen van deze ellende...

O ja. Starten doet 'ie gewoon, maar na 5 minuten rijden is het afgelopen...

Zijn er viertjes met zekeringen?

Geplaatst: wo aug 02, 2006 10:54 am
door jbeekmann
- Hoe zit het met de benzinedop / tankontluchting? Kan die verstopt zitten?
- Loopt er een brandstofleiding over een heet deel van de motor heen? (vapourlock)
- Hoe staat het met de bobine? Misschien maakt deze na opwarmen sluiting op een wikkeling (ervaring uit mijn viertakt-brommer-tijdperk)
- neem je multimeter eens ter hand. Zet het contact aan en meet de spanning op alle punten van het ontstekingscircuit.

Geplaatst: wo aug 02, 2006 11:01 am
door Boerammetje
Benzineleiding is transparant en telkens gevuld. Als je hem lostrekt spuit het eruit. Ik kan eens een test doen door zonder tankdop te rijden, maar verwacht daar geen problemen. Bij een test met Da Goof hebben we hem overigens ook omgelegd. Verder hebben we toen een andere bobine gemonteerd.

Geplaatst: wo aug 02, 2006 12:12 pm
door Goof
Jasper,

Ik heb samen met Bram een hele dag aan het ding gesleuteld en ik heb hem ik denk wel een keer of 8 teruggesleept naar de schuur.
We hebben bougies vervangen, benzineleiding omgelegd, andere verdeelkop gemonteerd, andere bobine gemonteerd, carburateur afgesteld etc etc. Hielp allemaal niks. Alleen de nieuwe bougies (en juiste)zorgden ervoor dat het uitvallen wat langer duurde.
Het lijkt er gewoon op dat als het torretje echt op temperatuur komt het ineens afgelopen is. Ik zou bijna gaan denken aan een mankement in de cilinderkop o.i.d.

Overigens begreep ik van Bram dat Ingo Heitel er ook al eens mee bezig is geweest en er ook niet uit kwam....

Geplaatst: wo aug 02, 2006 12:25 pm
door Boerammetje
Je gaat het je allemaal afvragen he? Montage van een andere carburateur zou nog eens overwogen kunnen worden. Hoewel ik daar ook niet echt in geloof.

Da Goof, kun jij je herinneren of wij het vonken der bougies gestest hebben op het moment dat 'ie stilviel?

Geplaatst: wo aug 02, 2006 1:07 pm
door jbeekmann
Boerammetje schreef:...

Da Goof, kun jij je herinneren of wij het vonken der bougies gestest hebben op het moment dat 'ie stilviel?
Dat is inderdaad een interessante test ja.

Hoe klinkt het als hij stil valt? Wat zie je bij de uitlaat op dat moment? Zijn de bougies vlak erna nat?

Ik weet nog wel iemand die er zeker weten uitkomt. Hij doet dit soort dingen echter voor zijn beroep en kost daarom wel gewoon geld. Hij staat vaak in de Klassiek & Techniek. Naam ben ik even vergeten. Noemt zich geloof ik 'de autodokter' en lost alles op.

Geplaatst: wo aug 02, 2006 1:26 pm
door Goof
Boerammetje schreef:Je gaat het je allemaal afvragen he? Montage van een andere carburateur zou nog eens overwogen kunnen worden. Hoewel ik daar ook niet echt in geloof.

Da Goof, kun jij je herinneren of wij het vonken der bougies gestest hebben op het moment dat 'ie stilviel?

Kan ik me niet herinneren of we dat gedaan hebben eerlijk gezegd.

Geplaatst: wo aug 02, 2006 1:40 pm
door Boerammetje
Dan is dat 1 van de tests die ik maar eens moet uitvoeren. Kijken of er nog wat vonkt als ik weer strand. En die benzinepomp...

Geplaatst: wo aug 02, 2006 6:14 pm
door Rodeo-6
Boerammetje schreef:Soyez-le-bienvenue zou ik zeggen. Ieder aanbod wordt gewaardeerd, en ik ben onderhand ook wel bereid tot het uitloven van een prijs voor het oplossen van deze ellende...

O ja. Starten doet 'ie gewoon, maar na 5 minuten rijden is het afgelopen...

Zijn er viertjes met zekeringen?
Trek je cylinder kop maar eens opnieuw vast,

dat kan maar op 1 manier !!!!!!!!!!