elektronische ontsteking / elektrische brandstofpomp
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
En begint ie eerst te haperen en te sputteren voordat ie ermee ophoudt ? Of is het in 1 keer afgelopen ?
Vergezocht misschien: als de aarding van je blok niet goed is kan dat misschien voor de ellende zorgen --> extra aardingskabel naar de carosserie. Al de vonk goed is vlak na afslaan kun je deze route denk ik uit je hoofd zetten.
En de carb, hoe zeker ben je daarvan ? Vergane ontluchtingsslangetjes kunnen voor valse lucht inlek zorgen, datzelfde geldt voor valse lucht langs voetpakking etc. Heb je een carb die je kunt overzetten ?
Die suggestie van de kop kan ik me weinig bij voorstelen, of je zou compressieverlies moeten hebben. Kun je die ook eens meten vlak na het afslaan ?
Vergezocht misschien: als de aarding van je blok niet goed is kan dat misschien voor de ellende zorgen --> extra aardingskabel naar de carosserie. Al de vonk goed is vlak na afslaan kun je deze route denk ik uit je hoofd zetten.
En de carb, hoe zeker ben je daarvan ? Vergane ontluchtingsslangetjes kunnen voor valse lucht inlek zorgen, datzelfde geldt voor valse lucht langs voetpakking etc. Heb je een carb die je kunt overzetten ?
Die suggestie van de kop kan ik me weinig bij voorstelen, of je zou compressieverlies moeten hebben. Kun je die ook eens meten vlak na het afslaan ?
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Hij begint eerst te sputteren en gedraagt zich dan of 'ie geen benzine heeft. Het rare is echter dat 'ie dat wel lijkt te hebben, als je in de carburateur kijkt. Vaak is 'ie stationair wel aan de praat te houden, maar zodra je gas geeft is het ineens over... Vandaar mijn idee over die benzinepomp. Misschien is het gebruik tijdens het rijden zodanig hoog dat de pomp het niet bijhoudt terwijl er stationair niets aan de hand is. Vraag is dan natuurlijk waarom hij niet weer aan te krijgen is.
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Dus als ik het goed begrijp, start ie gewoon en stopt ie er na ongeveer 5 minuten mee.
Verder is ongeveer alles al vervangen met resultaat NUL
Vraag 1: Hoelang duurt het dan tot ie het weer doet ?
Vraag 2: Heb je op het stopmoment de benzine leiding van de carburateur gehaald om te controleren of de benzine pomp nog benzine pompt
Vraag 3 : Heb je op het stopmoment gecontroleerd of die nog vonkt
Vraag 4 : Hoe heet is tie dan
Vraag 5 : Heb je na het stopmoment de tankdop eraf gehaald ?
Vraag 6 : Is de kachel ontlucht ?
Vraag 7 : Hoe oud is de benzine die erin zit ?
Verder is ongeveer alles al vervangen met resultaat NUL
Vraag 1: Hoelang duurt het dan tot ie het weer doet ?
Vraag 2: Heb je op het stopmoment de benzine leiding van de carburateur gehaald om te controleren of de benzine pomp nog benzine pompt
Vraag 3 : Heb je op het stopmoment gecontroleerd of die nog vonkt
Vraag 4 : Hoe heet is tie dan
Vraag 5 : Heb je na het stopmoment de tankdop eraf gehaald ?
Vraag 6 : Is de kachel ontlucht ?
Vraag 7 : Hoe oud is de benzine die erin zit ?
>> Doe mij maar een DAF <<
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Vraag 1: Hoelang duurt het dan tot ie het weer doet ?
Minuutje of 20
Vraag 2: Heb je op het stopmoment de benzine leiding van de carburateur gehaald om te controleren of de benzine pomp nog benzine pompt
Ja, en geconstateerd dat er nog druk op de leiding zat. Benzine spoot eruit. Pomp werkte logischerwijs op dat moment niet omdat de motor niet draaide.
Vraag 3 : Heb je op het stopmoment gecontroleerd of die nog vonkt
Niet recentelijk. ANWB-er destijds wel. Zwakjes maar waar was de bevinding.
Vraag 4 : Hoe heet is tie dan
Niet gemeten. Voor mijn gevoel heet, maar er gaat geen lampje branden. Ook niet getest of dat anders wel gebeurt...
Vraag 5 : Heb je na het stopmoment de tankdop eraf gehaald ?
Nee.
Vraag 6 : Is de kachel ontlucht ?
Ja. En meestal rij ik ook met de verwarming aan. Wordt dan ook warm.
Vraag 7 : Hoe oud is de benzine die erin zit ?
Enkele minuten, gerekend van het moment van tanken. Tank is er in '98 onder gezet, voor motorrevisie. Benzinefilter van tijd tot tijd aanwezig of voor testdoeleinden afwezig...
Minuutje of 20
Vraag 2: Heb je op het stopmoment de benzine leiding van de carburateur gehaald om te controleren of de benzine pomp nog benzine pompt
Ja, en geconstateerd dat er nog druk op de leiding zat. Benzine spoot eruit. Pomp werkte logischerwijs op dat moment niet omdat de motor niet draaide.
Vraag 3 : Heb je op het stopmoment gecontroleerd of die nog vonkt
Niet recentelijk. ANWB-er destijds wel. Zwakjes maar waar was de bevinding.
Vraag 4 : Hoe heet is tie dan
Niet gemeten. Voor mijn gevoel heet, maar er gaat geen lampje branden. Ook niet getest of dat anders wel gebeurt...
Vraag 5 : Heb je na het stopmoment de tankdop eraf gehaald ?
Nee.
Vraag 6 : Is de kachel ontlucht ?
Ja. En meestal rij ik ook met de verwarming aan. Wordt dan ook warm.
Vraag 7 : Hoe oud is de benzine die erin zit ?
Enkele minuten, gerekend van het moment van tanken. Tank is er in '98 onder gezet, voor motorrevisie. Benzinefilter van tijd tot tijd aanwezig of voor testdoeleinden afwezig...
Twee weken geleden had ik met mijn Renault 8 problemen met de benzinepomp. De druk was te laag. Dit deed zich eigenlijk alleen voor bij stationair draaien. De pomp is mechanisch en de druk neemt dus toe naarmate de motor meer toeren maakt. In jouw geval zou ik me over die pomp geen zorgen maken.
In jouw geval zou ik toch zoveel mogelijk proberen in een gecontroleerde omgeving zaken uit te sluiten. Bijvoorbeeld: De motor starten en stationair laten draaien. Kijken of en na hoeveel tijd deze afslaat. Wil dit niet: Regelmatig gasgeven tot de motor warm of heet afslaat, wel thuis voor de deur natuurlijk met het gereedschap bij de hand.
Na het afslaan kan je kijken of de vlotterkamer vol zit en de bougies eruitschroeven.
Vlotterkamer leeg; meestal hangende vlotternaald, maar het kan nog een heel scala aan minder voorkomende klachten zijn. Je weet in ieder geval dat de toevoer niet goed is.
Bougies geven aan of het probleem in alle vier de cilinders zit of slechts één of twee. Ook zegt de kleur veel over de verbranding. Zijn ze nat dan is de vonk afwezig of onvoldoende.
Gezien het probleem zou je verwachten dat er lekkage optreedt na verhitting van specifieke onderdelen. Ik zou dus toch alle pakkingen nalopen als carburateur en ontsteking goed blijken te werken.
Succes, ik kan me de frustaties voorstellen. Ik heb een 6 volts Dauphine gehad die koud slecht wilde starten. Toen ik elk denkbaar onderdeel in het startcircuit vernieuwd had, kwam ik bij navraag met de vorige franse eigenaar er achter dat deze de cilcinderkop door een hoge compressie uitvoering vervangen had. Ik begreep nu waarom ie zo hard ging. Ik heb toen de auto meteen voor een appel en een ei verkocht. Doe dit niet, daar krijg je spijt van.
In jouw geval zou ik toch zoveel mogelijk proberen in een gecontroleerde omgeving zaken uit te sluiten. Bijvoorbeeld: De motor starten en stationair laten draaien. Kijken of en na hoeveel tijd deze afslaat. Wil dit niet: Regelmatig gasgeven tot de motor warm of heet afslaat, wel thuis voor de deur natuurlijk met het gereedschap bij de hand.
Na het afslaan kan je kijken of de vlotterkamer vol zit en de bougies eruitschroeven.
Vlotterkamer leeg; meestal hangende vlotternaald, maar het kan nog een heel scala aan minder voorkomende klachten zijn. Je weet in ieder geval dat de toevoer niet goed is.
Bougies geven aan of het probleem in alle vier de cilinders zit of slechts één of twee. Ook zegt de kleur veel over de verbranding. Zijn ze nat dan is de vonk afwezig of onvoldoende.
Gezien het probleem zou je verwachten dat er lekkage optreedt na verhitting van specifieke onderdelen. Ik zou dus toch alle pakkingen nalopen als carburateur en ontsteking goed blijken te werken.
Succes, ik kan me de frustaties voorstellen. Ik heb een 6 volts Dauphine gehad die koud slecht wilde starten. Toen ik elk denkbaar onderdeel in het startcircuit vernieuwd had, kwam ik bij navraag met de vorige franse eigenaar er achter dat deze de cilcinderkop door een hoge compressie uitvoering vervangen had. Ik begreep nu waarom ie zo hard ging. Ik heb toen de auto meteen voor een appel en een ei verkocht. Doe dit niet, daar krijg je spijt van.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Carburateur staat op een extra rubberen verhoging, en is goed aangesloten. Maar:
Plots komt iets boven dat ik eerder verdrong! Ik heb ooit eens een middag achter de 62-er 4L van een bestuurslid aangehold op een bospad in het oosten van het land. Precies hetzelfde gehannes. Volgens mij heb ik later ook de oorzaak van de ellende vernomen.
Kan het zijn dat de pakking tussen blok en spruitstuk lek is, danwel raakt bij warme motor? Wat zeggen de geleerden hiervan?
Plots komt iets boven dat ik eerder verdrong! Ik heb ooit eens een middag achter de 62-er 4L van een bestuurslid aangehold op een bospad in het oosten van het land. Precies hetzelfde gehannes. Volgens mij heb ik later ook de oorzaak van de ellende vernomen.
Kan het zijn dat de pakking tussen blok en spruitstuk lek is, danwel raakt bij warme motor? Wat zeggen de geleerden hiervan?
Dit zou ik zeker nakijken. Laat 'm maar eens goed warm worden voor de deur thuis. Bij twijfel de pakking goed bekijken en gewoon vernieuwen.Okido schreef: Gezien het probleem zou je verwachten dat er lekkage optreedt na verhitting van specifieke onderdelen. Ik zou dus toch alle pakkingen nalopen als carburateur en ontsteking goed blijken te werken.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za aug 12, 2006 6:20 am
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wat een geweldige auto is die Super toch! Gisteren een accu uit een andere auto geplaatst en alle problemen in 1 keer voorbij!
Maar nu de vraag: is er iemand die dat kan verklaren? Trok de oude accu teveel laadstroom? Raakte de spanningsregelaar van slag door het ontbreken van een fatsoenlijke referentiespanning van de accu? Raakte daardoor de bobine oververhit?
Maar nu de vraag: is er iemand die dat kan verklaren? Trok de oude accu teveel laadstroom? Raakte de spanningsregelaar van slag door het ontbreken van een fatsoenlijke referentiespanning van de accu? Raakte daardoor de bobine oververhit?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Wil de echte elektrizijn nu opstaan ? Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de bobine iets slechts produceert als hij iets slechts te eten krijgt... Maar dat dat dan pas na een tijd rijden optreedt...
Accu's hebben wel een beeetje neiging tot recupereren...ga je je wel afvragen of de dynamo goed is, of dat je over een tijdje hetzelfde probleem weer krijgt.
Accu's hebben wel een beeetje neiging tot recupereren...ga je je wel afvragen of de dynamo goed is, of dat je over een tijdje hetzelfde probleem weer krijgt.