Wikipedia

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Wikipedia

Bericht: # 77507Bericht Hanz »

gekopieerd uit een ander topic:
Neeelz schreef:En het artikel is gewijzigd. Als er nog fouten instaan, wijzig ze zelf! (Mooi hoor, Wikipedia!)
Goed werk, Neeelz, een stuk beter dan het was. Overigens is de plein air geen pickup maar een renault-versie van de citroën méhari. Een pickup-versie bestond wel.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77510Bericht Neeelz »

Dank, om eerlijk te zijn: ik heb het Engelse artikel vertaald. Vond het wel een aardig overzicht geven. Eventuele fouten kun je zelf rechtzetten door op bewerk te klikken. Mocht je nu denken: "Ja hallo, iedereen kan dit wijzigen, dat zal me een lekker zooitje worden!" dan even het volgende: Als iemand gaat lopen klooien kan een oude versie altijd weer worden terug gezet, en diegene kan dan worden geblokkeerd. Kortom, verbetert allen dit artikel waar nodig, tot meerdere eer en glorie van ons aller Vier!
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77511Bericht Neeelz »

Nog iets anders: Zou het wat zijn om een soort online vraagbaak te maken, ook op de Wiki manier: iedereen draagt zijn kennis bij en alles komt netjes gesorteerd bij elkaar in verschillende onderwerpen. ja dat laatste klinkt wel weer raar, maar ik bedoel bijvoorbeeld het volgende:

Probleem: Vreemd geluid rechtsvoor in de bocht .
Dit probleem kan de volgende oorzaken hebben:
de bovenste fuseekogel is versleten
de rem loopt aan
de aandrijfas is versleten (deze weet ik niet zeker, maar het gaat om het voorbeeld)

Je kunt dan op de verschillende oorzaken klikken, maar ook binnen de oorzaak op bijvoorbeeld de bovenste fuseekogel: dan wordt uitgelegd wat ie doet, wat het originele renault onderdeelnummer is, hoe die vervangen moet worden, dat je dan het fusee stuk (hup KLIK op fuseestuk - wederom uitleg, fotootje erbij) moet klemmen etc.
En welke problemen er allemaal kunnen zijn als je bovenste fuseekogel is versleten.

Het voordeel is dat je dan zowel een soort reparatiehandboek hebt als een encyclopedie over hoe alles werkt, als een "Sleutelen aan de R4" forum. Alles in een en een ieder kan zijn praktische tips kwijt.
Zodat we eindelijk eens zullen weten wat of precies de oorzaak is als je bubbels hebt in je koelvloeistofvat (koppaking uiteraard, maar ook lekkende waterpomp, scheurtje in slangen, lang stilstaan en ... (kom maar op Rodeo-6, er is vast meer!))

het is veel werk, maar met een paar R4-idioten kun je al heel ver komen! En het past bij de vereniging die immers is opgericht om de R4 te bewaren voor het nageslacht!
Laatst gewijzigd door Neeelz op wo jul 26, 2006 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 77512Bericht Hanz »

Grappig, het topic 'R4' van de franse wikipedia gaat over de ring R4 om Gent. En het topic 'Renault 4' alhier is ook nogal summier
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77513Bericht Neeelz »

NL=R4
FR=4L

Ik denk dat dat de oorzaak is.
En luie Fransen natuurlijk! :lol:
Een quatrelle is het wel!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77514Bericht Mark4GTL »

Ik vind zo`n on-line vraagbaak een ZEER goed idee.
Ik stem voor en zal meehelpen als het nodig is/gevraagd wordt
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 77515Bericht Hanz »

Neeelz schreef:NL=R4
FR=4L

Ik denk dat dat de oorzaak is.
En luie Fransen natuurlijk! :lol:
waar, maar ook in het frans geldt R4=Renault 4, dus eerder: domme Belgen ;-)
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77517Bericht Neeelz »

Hanz schreef: (...) domme Belgen ;-)
Da's dubbelop!

maar goed, wie gaat er naast Mark4GTL (Dank!) meehelpen aan de vraagbaak? En waar gaan we hem onderbrengen? En gaat Nando helpen?
Een quatrelle is het wel!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77518Bericht Mark4GTL »

We zouden een Domein aan kunnen maken (www.r4vraagbaak.nl ofzo) en daar enkele de admin rechten to kunnen geven
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77519Bericht jbeekmann »

uiteraard wil ik ook graag input leveren. Maar wat er technisch qua website nodig is Afbeelding
Misschien kan Nando daar iets over zeggen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77520Bericht Mark4GTL »

www.r4vraagbaak.nl is nog vrij.

bij mijndomein voor € 29 in het jaar

Totaalpakket: € 29,- per jaar (incl. BTW)
• Je eigen domeinnaam.
• 500 MB schijfruimte.
Ruim voldoende voor 5000 pagina's foto's en tekst.
• Ongelimiteerd dataverkeer (Fair Use Policy)
Voor het gebruik van mijndomein.nl geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat je in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt. mijndomein.nl kan echter ingrijpen wanneer je significant meer dataverkeer verbruikt dan het gemiddelde.

• Uitgebreid statistiekenpakket.
• Ongelimiteerd aantal e-mail adressen.
• Standaard anti-virusbeveiliging.
• Webmailsoftware.
• Technische details ...
• Platform: Linux 2.6, Apache 2.0, MySQL 4.1, PHP 4.3, Perl 5.8.
• FTP toegang tot je website.
• Ongelimiteerd aantal subdomeinnamen per domeinnaam.
• 10 MySQL databases per domeinnaam.
• phpMyAdmin voor het beheren van je databases.
• IMAP en POP3 toegang tot je e-mail.
• Forwarding (doorsturen) en aliasing van elk e-mail adres mogelijk.
• Vakantie- of out-of-office bericht instellen.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77521Bericht Mark4GTL »

Ik heb zelf mijn eigen site in HTML geschreven
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77523Bericht Neeelz »

Ik zou het graag op de Wiki manier doen: iedereen kan alles toevoegen, stroomlijnen, taalfouten verwijderen, pagina's opmaken etc. Anders is het volgens mij ook erg veel werk voor een Admin. Zolang oudere versies van pagina's maar behouden blijven lijkt mij alles goed (qua risico op vandalisme).

Ook is het dan erg laagdrempelig (gelijk veranderen ipv mails sturen aan webmaster met het verzoek of hij/zij dit en dat wil veranderen), en dat is goed om het voor veel mensen werkbaar te maken. Als je het dan ook nog koppelt aan het lidmaatschap van de club (of het forum) dan gaat het niet compleet anoniem, en kunnen mensen ook (evt. tijdelijk) geblokkeerd worden (van alleen de technische vraagbaak site, of misschien ook het forum).

Nou bovenstaande is dus zo'n tekst die qua stijl verbetering behoeft: De volgende kan die weer stroomlijnen tot goed Nederlands: zie daar de kracht van de wiki manier (ook wel Web 2.0 genoemd). (En het nadeel van het forum)
Een quatrelle is het wel!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77524Bericht Mark4GTL »

Daarvoor zouden we dan iemand moeten hebben die dat script kan maken.
Hetgeen ik oed in ben is html (de opmaak enzow)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 77525Bericht Hanz »

De wikimanier heeft ook mijn voorkeur. Alleen lijkt het me wel goed van tevoren een soort structuur te maken zodat je makkelijk kan zoeken, bijvoorbeeld per type storing. Het moet natuurlijk ook toegankelijk zijn voor iemand die bij het constateren van een bepaald symptoom niet meteen weet waar het vandaan komt. Ik zoek ook wel eens op het forum naar oude topics maar voordat je hebt gevonden wat je hebt ben je tig topics verder omdat het symptoom niet met 1-2-3 termen te omschrijven is.
Zijn er ideeën over structurering? In de Vraagbaken, hoe beperkt die ook zijn, staat achterin ook een aantal hoofdstoringen, die weer verder uitgesplitst worden, zoals bijvoorbeeld: 'motor start niet', 1. startmotor draait niet rond, 2. startmotor draait wel rond etc.
Plaats reactie