Pagina 1 van 1

Carterventilatie

Geplaatst: di jul 18, 2006 10:55 am
door R4F6GTX Automaat
Het slangetje wat onder de carb zit naar de kleppendeksel is dicht gestopt. Als ik het aansluit op de normale manier blijft de motor niet lopen. Waarom?

Geplaatst: wo jul 19, 2006 8:54 am
door jbeekmann
Dan zit er geen restrictor in. Bij je spruitstuk zuig je dan 'valse lucht' aan (uit je carter). Dat hoort wel zo (carterventilatie), maar niet al te veel, vandaar die restrictor.

Geplaatst: wo jul 19, 2006 12:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Dat restrictortje misste ik ook al, dat had ik provisories vervangen door zo'n ding wat je op een bougie schroeft in de slang te frotten, waardoor dus het gaatje een stuk kleiner wordt. Dat was niet genoeg, dus heb ik ook nog maar wat staalwol in de slang gepropt om nóg meer tegen te houden. Gaat ook niet. Toen maar van een andere R4 het originele ding geleend en dat erop gezet, nog steeds loopt de motor klote, zelfs door dat hele kleine gaatje van de restrictor. Het moet dus ergens anders aan liggen.

Geplaatst: wo jul 19, 2006 4:18 pm
door jbeekmann
Mmmm... Heb je de slang direct vanaf het spruitstuk naar de klepdeksel gezet? Of gebruik je de originele configuratie met het T-stukje?

Geplaatst: wo jul 19, 2006 4:51 pm
door R4F6GTX Automaat
T-stukje

Geplaatst: vr jul 21, 2006 8:59 am
door R4F6GTX Automaat
Tis grotendeels opgelost. Restrictor gemaakt plus de bodem van de K&N luchtfilter was gesmolten en kromgetrokken. Alles netjes aangesloten en nu werkt het weer naar behoren. De slang van de carterventilatie die in de luchtfilter gaat verbeterd en heeft nu niet meer zo'n enorme doorsnee maar gewoon iets normaler.
Alleen de CO stelschroef staat helemaal dicht en zit enorm vast dus daar moet ik nog aan verder; Nu krijgt ie volgens mij te weinig lucht dus trekt ie dat uit het carter. Of is dat een verkeerde theorie?