Pagina 1 van 1
andere motor........ ja alweer
Geplaatst: ma jul 10, 2006 9:19 pm
door eva_lucia
Ik weet dat er al veel staat over andere motors in je R4. I
k heb een R4 TL uit 1978, 4 versnellingen, en ik denk 850 cc. Nou wil mijn vader er een revisie motor met 1100 of 1300 cc inleggen. Een R4 kenner hier in de buurt zegt dat dat niet kan omdat de nieuwere motoren allemaal de andere kant opdraaien, klopt dat?? En welke motor kun je er vrijwel probleemloos inleggen zonder al te veel aanpassingen?? En het liefst met de oude versnellingsbak en aandrijfassen.
ABU HULP en BVD!!!
Groetjes Eva
Re: andere moter........ ja alweer
Geplaatst: ma jul 10, 2006 9:42 pm
door Rodeo-6
eva_lucia schreef:omdat de nieuwere moters allemaal de andere kant opdraaien, klopt dat??
Ja, dat klopt
Maar het kan wel, alleen heb je dan 4 versnellingen achteruit.
En je radiator past niet meer en daardoor je motorkap niet meer
En dan ook de waterslangen niet
En je fan van de radiator ook niet.
En nog wel wat meer niet
Een echt oud 4tje zou je eigenlijk origineel moeten houden.
En een gtl heeft evenveel pk's als een tl
Geef je vader maar een oude kever , kan ie er een driewieler van gaan maken met een subaru-boxer motor erin (traik of zo iets)
Geplaatst: ma jul 10, 2006 9:49 pm
door ap
een gtl bak en een gtl motorkap doen wonderen met een 1.3 blok +\- 175 km\h en een goed afgestelde 1.1 +\- 155 km\h maar bak radiateur koelvin slangen en motorkap zul je inderdaad moeten vervangen.
en als je dat echt wilt doen neem dan een gtl van 85 of 86 daar zijn er genoeg van ik zie die oude beestjes van voor 80 ook graag origineel maar het is niet mijn auto natuurlijk.
suc7 ermee.
ps domme vragen bestaan niet een vraag niet stellen is dom.
Geplaatst: ma jul 10, 2006 10:19 pm
door GijSsie
Ap schreef:een gtl bak en een gtl motorkap doen wonderen
Nou vraagje Ap, wrm een GTL motorkap?? Die is toch niet anders dan die van een TL???
Geplaatst: ma jul 10, 2006 10:45 pm
door Rinootje
GijSsie schreef:Ap schreef:een gtl bak en een gtl motorkap doen wonderen
Nou vraagje Ap, wrm een GTL motorkap?? Die is toch niet anders dan die van een TL???
Jawel,er zit een ander framewerk aan de binnenkant. Er zitten bij de TL 2 stangen in de weg als je een GTL radiator wilt plaatsen.
Geplaatst: di jul 11, 2006 3:51 pm
door ap
ja is wel anders zitten extra steunen in een l / tl kap en in een gtl kap niet.
Geplaatst: di jul 11, 2006 3:53 pm
door ap
omdat een l / tl de radiateur verder naar achter hebben staan.
bij een gtl staat de radiateur bijna tegen je voorste chassisbalk aan.
Geplaatst: di jul 11, 2006 4:25 pm
door Rodeo-6
GijSsie schreef:Ap schreef:een gtl bak en een gtl motorkap doen wonderen
Nou vraagje Ap, wrm een GTL motorkap?? Die is toch niet anders dan die van een TL???
Zou je nu eindelijk niet eens eerst je huiswerk gaan maken

Geplaatst: di jul 11, 2006 6:44 pm
door Roel van Pinxten
Ik geloof dat ze op de middelbare school alweer vakantie hebben. DUs gijsmans heeft NOG meer vrijetijd.
Geplaatst: wo jul 12, 2006 11:34 pm
door eva_lucia
En nou zegt ie dat het mijn idee was................. vaders zijn vermoeiend! Maar ja, ik zei ook al dat ie origineel moest blijven want dit is de originele moter. Eigenlijk is bijna alles nog origineel behalve de lak dan
maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Eva