Rally Amsterdam-Beijing met R4

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Rally Amsterdam-Beijing met R4

Bericht: # 76730Bericht -Trelleur- »

http://www.17650km.nl/menu.php?id=8

fraaie site over een optimaal geprepareerde R4! Zelfs de fabrieksnieuwe ruilmotor is helemaal uit elkaar gehaald...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Trelleur- op di jul 04, 2006 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 76761Bericht brecht »

http://www.17650km.nl/menu.php?id=8

Waarom deze link het wel doet en die van trelleur niet snap ik niet, maar goed. Fraaie site ja. Er staan nog meer 4 tjes op trouwens! Bij de foto's van de oefenwedstrijden komt renault classique een paar keer voorbij.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 76764Bericht -Trelleur- »

Edit: nu ook in het eerste bericht een werkende link (hoefde eigenlijk al niet meer maar ja).
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Bericht: # 76801Bericht G12 »

ik heb deze mooie 4 al in het echt mogen aanschouwen bij Alfred, ziet er zeer goed uit er rijd als nieuw.
Komt wel stoer over met die opgehoogde vering.
Ik hoop dat het een succes word 8)
4 GTL 1992, 5 L 1984
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 76848Bericht Renault Classique »

Het is een mooi geprepareerd 4tje! Zoiets een keer zelf bouwen........mmm, tja, eerst de andere projecten! Zoals het (groot) onderhoud aan m'n 4tjes en de Fregate, maar daarna is m'n R16TS aan de beurt om aangepast te worden voor klassiekerrallygebruik....
Renault Classique is deze 4 inderdaad tijdens de Nacht van Weesp tegengekomen, helaas had ik bij de start geen tijd om even te gaan buurten, en tijdens het buffet tussen de trajecten waren zij nog niet binnen toen wij weer moesten starten.....
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 76905Bericht Goof »

Alleen die ruilmotor, hmm, dat lijkt me meer bedoeld voor een super 5, twingo o.i.d. Daar hebben ze nog het een en ander aan moeten veranderen om het passend te krijgen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 76929Bericht Willem de Zwijger »

Zie jij iets aparts aan die motor dan ?
Gebruikersavatar
Vrouw5LeCar
Berichten: 27
Lid geworden op: za nov 13, 2004 12:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 76958Bericht Vrouw5LeCar »

Volgens het artikel in de "Kijk" van juli gaan Cornelis Kit (redacteur Kijk) en Johan van der Laan (Autoweek) op stap met een motor die geheel opnieuw is opgebouwd op basis van een fabrieksnieuw exemplaar dat in een krat stond te verstoffen, er werd een grotere carburateur ingezet en de viercilinder heeft een lagere compressie en een bijgestelde ontsteking (kan op slechte benzine lopen).
Er zit een speciaal luchtfilter in met groter oppervlak dat uitwasbaar is. Er zit een grotere koelradiateur op en een elektrisch inschakelbare fan alsmede extra koelopeningen. De auto heeft twee tanks (jerrycans mag niet).
Ook alle andere aanpassingen en specificaties van de auto en de 17.650 km lange rally staan uitgebreid in het artikel beschreven (inclusief foto's van de garage van Alfred in stofjas met monteurs van de Autoweek). Uitgave Kijk, juli 2006. Voor geïnteresseerden. 8)
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Gebruikersavatar
Flint
Berichten: 85
Lid geworden op: wo aug 17, 2005 11:43 pm
Locatie: Arnhem

Bericht: # 76963Bericht Flint »

Ik geloof dat het tijd wordt om weer eens een "kijk" te kopen... :D
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 76990Bericht Goof »

Willem de Zwijger schreef:Zie jij iets aparts aan die motor dan ?
Jij niet dan? Kijk maar eens goed.... die poelie zit aan de verkeerde kant van de krukas!
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 76996Bericht Willem de Zwijger »

Heb geduld met mij, maar ik zie een dynamo aangedreven door snaar vanaf een waterpomp, en daaronder ergens de poelie van de nokkenas die dit spul rond moet sjorren. Dit alles aan voorkant van het blok, zolas gewoon. Zie jij een poelie links dan ? Ik zie wel een accu links, maar ik durf haast niet te veronderstellen dat je denkt dat die aan de voorkant zit ?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 76997Bericht jbeekmann »

De een kijkt op de foto van de motorruimte op de homepage, de ander kijkt naar de foto van de motor in het krat...
Motor is ietwat verbouwd en heeft een aangepaste kop geloof ik.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 77006Bericht Rik »

en om niet te veel te hoeven sleutelen hebben ze een dubbele benzinepomp, dynamo etc ingebouwd zodat ze alleen wat slangetjes of stekkertjes over hoeven te zetten, een ideetje voor anderen?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Vrouw5LeCar
Berichten: 27
Lid geworden op: za nov 13, 2004 12:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 77025Bericht Vrouw5LeCar »

Gedetailleerde rapporten over de rally 4 te vinden in autoweek, alflevering 4 komt eraan, alsmede 17650km.nl
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77027Bericht jbeekmann »

Rik schreef:en om niet te veel te hoeven sleutelen hebben ze een dubbele benzinepomp, dynamo etc ingebouwd zodat ze alleen wat slangetjes of stekkertjes over hoeven te zetten, een ideetje voor anderen?
Da's niet nieuw... Mijn Trophy4 had ik ook uitgevoerd met een dubbele bobine...
Trouwens: Die extra benztank op de plek van het reservewiel met de vulopening in het linkerachterscherm.... da's mijn idee! Leuk he! Alfred wilde hem eerst op het dak monteren, maar mijn bezwaar daarop (hoog zwaartepunt, vloeistof beweegt) en het goed aangedragen alternatief (plek reservewiel) deden het hem anders maken :D
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie