Vervangen koelvloeistof is gelukt, nu verlagen + lek vinden

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rammelbakkie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 29, 2005 1:09 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 76664Bericht Rammelbakkie »

Is het misschien zinvol om -ookal is er nog geen probleem- om toch om de paar jaar deze azijnbehandeling toe te passen?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 76665Bericht -Trelleur- »

Als je die vraag leest, en vervolgens het onderschrift, geef je zelf al het antwoord!!
(groen)
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Rammelbakkie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 29, 2005 1:09 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 76676Bericht Rammelbakkie »

Trelleur/Trentiste schreef:Als je die vraag leest, en vervolgens het onderschrift, geef je zelf al het antwoord!!
(groen)

Dank je, goede opmerking van jou :D :D :D

Ik denk dat ik m'n onderschrift maar moet veranderen :oops:
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 76694Bericht R4F6GTX Automaat »

De "azijn-truck" wordt geregeld toegepast in de "ouwe Benz" wereld dus waarom zou het niet werken bij de 'ouwe R4'...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen

Bericht: # 76875Bericht tinustilburg »

Nou, koelsysteem is helemaal doorgespoeld met tuinslang voor de deur :). De bruine vlekken zitten nog steeds op de stoep. Ik heb er azijn in gedaan en ben toen gaan rijden. Nu zit er tijdelijk water in, kijken of ie niet meer warmloopt. Ook de thermostaat hebben we gechecked en die doet 't. Dus als ie nu nog warmloopt moet het volgens mij wel de radiator zijn...
Nu zijn er nog 2 dingen:
Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto :(. Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??
En verder nog iets. Nadat een andere R4-rijder het ook zei: Die van mij staat erg hoog achter. Dit komt omdat het draagarmlager achter is vervangen door een garage en hij heeft hem toen te hoog gezet. Dus achter staat ie erg hoog en is daardoor erg hard geveerd. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik weet nog steeds niet hoe je hem precies kan verlagen... Zou iemand dit nog een keer uit willen leggen? Of misschien is er iemand uit Tilburg die mij daarbij wil/kan helpen???
Alvast bedankt!
Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: 1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen

Bericht: # 76896Bericht Willem de Zwijger »

tinustilburg schreef:Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto :(. Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??!
Ik gok op de deur, bij mij issie niet helemaal dicht.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: 1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen

Bericht: # 76926Bericht jbeekmann »

tinustilburg schreef:...Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto :(. Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??...
Ik ben bang dat het toch ook iets te maken kan hebben met je koelsysteem. Omdat je met al je schoonmaakwerk ook bijvoorbeeld kleine lekjes (die zichzelf hebben 'dichtgeroest') weer open hebt gemaakt, kan het zijn dat er nu zachtjes uit je kachel wat lekkage komt.
Ik zou zeggen: alles goed droog maken en zowel op als onder de mat kranten uitspreiden. Dan kan je goed zien waar het water vandaan komt. Evt. even de tuinslang erop.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 77769Bericht tinustilburg »

Woehoe hij is genezen :) Vandaag naar Oss gereden constant 100 km/u en het lampje is niet gaan branden :). Dus die liter azijn heeft toch zijn vruchen afgeworpen. Ik heb er alleen nu water in zitten, dit kan nu weer vervangen worden door koelvloeistof.
Maar eerst vakantie... Dus dat komt over een paar weken wel.
Afbeelding
Plaats reactie