Vervangen koelvloeistof is gelukt, nu verlagen + lek vinden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo mei 29, 2005 1:09 pm
- Locatie: Nijmegen
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo mei 29, 2005 1:09 pm
- Locatie: Nijmegen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen
Nou, koelsysteem is helemaal doorgespoeld met tuinslang voor de deur . De bruine vlekken zitten nog steeds op de stoep. Ik heb er azijn in gedaan en ben toen gaan rijden. Nu zit er tijdelijk water in, kijken of ie niet meer warmloopt. Ook de thermostaat hebben we gechecked en die doet 't. Dus als ie nu nog warmloopt moet het volgens mij wel de radiator zijn...
Nu zijn er nog 2 dingen:
Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto . Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??
En verder nog iets. Nadat een andere R4-rijder het ook zei: Die van mij staat erg hoog achter. Dit komt omdat het draagarmlager achter is vervangen door een garage en hij heeft hem toen te hoog gezet. Dus achter staat ie erg hoog en is daardoor erg hard geveerd. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik weet nog steeds niet hoe je hem precies kan verlagen... Zou iemand dit nog een keer uit willen leggen? Of misschien is er iemand uit Tilburg die mij daarbij wil/kan helpen???
Alvast bedankt!
Nu zijn er nog 2 dingen:
Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto . Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??
En verder nog iets. Nadat een andere R4-rijder het ook zei: Die van mij staat erg hoog achter. Dit komt omdat het draagarmlager achter is vervangen door een garage en hij heeft hem toen te hoog gezet. Dus achter staat ie erg hoog en is daardoor erg hard geveerd. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik weet nog steeds niet hoe je hem precies kan verlagen... Zou iemand dit nog een keer uit willen leggen? Of misschien is er iemand uit Tilburg die mij daarbij wil/kan helpen???
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen
Ik gok op de deur, bij mij issie niet helemaal dicht.tinustilburg schreef:Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto . Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??!
Re: 1e probleem verholpen, nu: lek + verlagen
Ik ben bang dat het toch ook iets te maken kan hebben met je koelsysteem. Omdat je met al je schoonmaakwerk ook bijvoorbeeld kleine lekjes (die zichzelf hebben 'dichtgeroest') weer open hebt gemaakt, kan het zijn dat er nu zachtjes uit je kachel wat lekkage komt.tinustilburg schreef:...Allereerst stond er vanmorgen een plasje water in de auto . Aan de bijrijderskant zowel op als onder de rubbermat. Zou dit via de deur zijn gekomen of moet ik het eerder in het schutbord zoeken??...
Ik zou zeggen: alles goed droog maken en zowel op als onder de mat kranten uitspreiden. Dan kan je goed zien waar het water vandaan komt. Evt. even de tuinslang erop.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Woehoe hij is genezen Vandaag naar Oss gereden constant 100 km/u en het lampje is niet gaan branden . Dus die liter azijn heeft toch zijn vruchen afgeworpen. Ik heb er alleen nu water in zitten, dit kan nu weer vervangen worden door koelvloeistof.
Maar eerst vakantie... Dus dat komt over een paar weken wel.
Maar eerst vakantie... Dus dat komt over een paar weken wel.