Pagina 1 van 1
gezocht: ervaring met 1300cc
Geplaatst: wo jun 14, 2006 11:02 pm
door dick holtrop
hoi wie heeft er wel eens een 1300 blokje ingebouwd?? ik dus maar nu zegd
de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
wie o wie zou me kunnen helpen, met de uitlaat of wie heeft ervaring
met deze motor????
dick
Re: gezocht: ervaring met 1300cc
Geplaatst: wo jun 14, 2006 11:05 pm
door Folkert
dick holtrop schreef:...de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
Huh? Nou en? Wat maakt dat voor die keurder nou uit? Goed, je kunt altijd minder tegendruk maken door een dikke uitlaat te monteren, maar wat heeft dat met een keuring te maken?
Vraag Oom Hotze anders eens... Die heeft toch spulletjes genoeg...
Gegroet, Folkert
Geplaatst: do jun 15, 2006 8:18 am
door GijSsie
gewoon dikkere knalpijp onder leggen, zoiets als van een r5...
Re: gezocht: ervaring met 1300cc
Geplaatst: do jun 15, 2006 8:47 am
door an3s
Folkert schreef:dick holtrop schreef:...de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
Huh? Nou en? Wat maakt dat voor die keurder nou uit?
Ik kan me voorstellen dat het in extreme gevallen invloed heeft op de CO meting. Maar anders is het geen reden voor afkeur.
Met name de wielkast-knaldemper voor de 850 motor heeft meen ik nogal een kleine diameter doorvoer.
Geplaatst: do jun 15, 2006 8:17 pm
door dick holtrop
wat ik eigenlijk bedoel is: dat de motor nu niet lekker gaat, geen vermogen
als de tweede trap open gaat smoort de motor, dus wat is dan de beste oplossing??? dus wie rijdt er in een r4 met een 1300 of 1400 cc en welke
uitlaat is dan het beste????
dick
Geplaatst: do jun 15, 2006 11:25 pm
door Folkert
dick holtrop schreef:als de tweede trap open gaat smoort de motor
Ok... dat heeft dus verder niets met die keuring ansich te maken! duidelijk.
dus wat is dan de beste oplossing???
Eh... kweenie...
Je mag best een rondje zonder uitlaat rijden! Bij het spruitstuk loshalen en kijken of het dan wel goed gaat. Als dat zo is, ligt het idd aan een te kleine uitlaat...
Geplaatst: do jun 15, 2006 11:36 pm
door Voormalig Steunpunt NO
Ik rij met een GTL met een 1400 motor en 2 traps Weber op LPG
Het uitlaatsysteem is origineel van een 1100 GTL, dus standaard pijpen en demper achter.
Toch loopt het ding op de teller ruim over de 160 km/u zowel op LPG als op benzine.
Op benzine kun je zelfs goed merken als de 2e trap erin komt, zowel in geluid als in de trekkracht.
Ik zou het probleem in eerste instantie in de sproeiers van je Webertje zoeken.
Succes
Harry
Geplaatst: vr jun 16, 2006 9:36 am
door barrybas
ik heb de weber bij mijn ouders liggen ga van het weekend ff langs.
ik heb heel lang met een 1400 blok gereden met een TL uitlaat en een 1100 cc carb. dit ging prima, maar de top was 145 KPM toen heb ik de uitlaat veranderd in een GTL uitlaat geen verschil onder in alleen iets meer vermogen. Daarna heb ik een 32 mm carb gemonteerd en nu gaat hij vlot 160. Dus de uitlaat moet niet zo veel verschil maken. wel had ik het idee dat hij iets sneller trekt dus misschien dat het voor stationair gebruik een dikker pijp een beter reslutaat kan opleveren? ik zou denken juist anders om?
Geplaatst: vr jun 16, 2006 1:02 pm
door Willem de Zwijger
Ik rij een 1400 met een standaard F6 uitlaat, hij rijdt wat mij betreft geweldig. Al weet ik natuurlijk niet hoe hij zou kunnen lopen met een originele R5 uitlaat...
In jouw geval: ik ga met Steunpunt mee, ik zou het het eerst het zoeken in de mengselschroef op de carb, draai er eens wat aan om te zien of het beter wordt (in combinatie met de stationair sproeier om weer fijn stationair te lopen). Met je huidige luchtfilter is de hele drukhuishouding aan de zuigkant natuurlijk helemaal veranderd, dus vet kans dat je nu te veel lucht hebt, hij kan het veel makkelijker naar binnen zuigen. Dit is enorm kritisch voor hoe de motor loopt.
Daarna zou ik het zoeken in de ontsteking (goed afgesteld ? nieuwe puntjes, bougies, condensator ?). De uitlaat lijkt me het laatste.
Geplaatst: vr jun 16, 2006 5:40 pm
door Rinootje
Ik heb in mijn F6 een 1400 uit een R19 liggen en heb een knalpijp van RVS met een grotere diameter 50mm.
Ik had er eerst een GTL pijp onder maar had wel het gevoel dat ie teveel tegendruk kreeg....alsof z'n nek gekeeld werd.
Ik heb wel het idee dat dit beter is,maar ben nu nog niet echt blij met het universeel dempertje....teveel lawaai en nu juist te weinig tegendruk.
Binnenkort maar even een RVS dempertje van een megane ofzo halen....dan gaat het vast nog wel beter.
Geplaatst: ma jun 19, 2006 9:31 pm
door dick holtrop
hoe zit het met het lucht filter??? er zit een hele grote op??? kan hij te veel
lucht aan zuigen??? moet ik die misschien ook dempen???
dick
Geplaatst: ma jun 19, 2006 10:24 pm
door Folkert
dick holtrop schreef:hoe zit het met het lucht filter??? er zit een hele grote op??? kan hij te veel
lucht aan zuigen??? moet ik die misschien ook dempen???
Lijkt me niet!
Geplaatst: wo jun 21, 2006 6:14 pm
door Willem de Zwijger
Het luchtfilter kan niet te groot zijn, het geeft een weerstand voor de lucht dus een verlies. Maar de afstelling van de carb kan er wel door van slag raken, zoals eerder gezegd.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 7:14 pm
door ap
ik heb een 1300 met standaard gtl uitlaat geen enkel probleem bij de keuring.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 7:16 pm
door ap
voor het luchtfilter moet je alleen een stukje uit een van de dwarsbalken van je motorklep halen verder past het zonder problemen