ruitje?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 7588Bericht Supersuus »

naar de sloop gaan met stanley mes, rubber wegsnijden ,raampje uitnemen,klaar!
Met inzetten rubber wel heel houden natuurlijk,nieuwe ruit in oude rubber doen ,stevig koord in rubber leggen ,ruit plaatsen inauto ,met het koord de rubbers op zijn plaats trekken(zachtjes) en je hebt een voorruit zitten! appeltje eitje
Suus
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7594Bericht Ron »

Ik begrijp dat het geen topic is maar een antwoord bij een ander topic, maar goed. Ik wilde toch even kwijt dat je hiero nooit maar dan ook nooit een sloperij tegenkomt waar viertjes op het land liggen hoor. Waar wonen jullie allemaal? Frankrijk?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 7596Bericht jbeekmann »

Moet die pees aan de voorkant er dan niet opnieuw in met een pezentrekker ofzo?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7598Bericht Goof »

welnee joh, gewoon je rubber om je ruit en hem er met een stuk electra draad erin trekken, dat werkt verrekte goed. Om viertjes op de sloop te vinden, moet je inderdaad behoorlijk goed zoeken, ook hier in het zuid oosten van brabant, maar na een tip van een bekende van me, weet ik er 2 te liggen op een sloop. 1 daarvan volledig total loss, door een klap in de rechter zijkant, de ander weet ik niet, want die zag er nog behoorlijk hard uit aan alle kanten en er stond ook nog maar iets van 75000 op het tellertje van het 850 cc motortje. Zelfs het interieur zag er nog erg netjes uit, maar stonk typisch naar sloopwagens, zoals ze allemaal ruiken, zo'n beetje een weeïge, bruine geur, vermengd met een vleugje olie en benzine, gearomatiseerd met de geur van het wild tierende gras waarin het beestje zijn laatste dagen slijt.
Zie je het al helemaal voor je? Zij aan zij staan ze daar, de ene flets blauw en volledig krom door de fatale aanrijding, de ander flets rood, aan 1 kant omhoog gekrikt, 1 voorwiel en fusee missend, want die had ik nodig. Van binnen allebei een enorme rommel van dashboard onderdelen en allerlei troep uit hun werkende bestaan, sleutels vermist, anders had ik die mooie chromen tankdop ook mee kunnen nemen. Ze stonden overigens in goed gezelschap, tussen een fuego en ik geloof een 21. Als ik er nog eens kom, dan neem ik een fototoestel mee.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 7599Bericht holder »

Foto is niet meer nodig, joh. Ik zie (en ruik!) ze al helemaal voor me.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7613Bericht Ron »

Inderdaad. Goede omschrijving! Daarom moeten ze de posts nooit weggooien hier. Sfeer ademen.
Maarre, over zo`n pezentrekker. Ik heb er eentje gekregen van een ex-Renault medewerker. Maar heb je zoiets ECHT nodig voor een pees of kan het ook zonder? Ik heb het nog niet geprobeerd maar het ding ziet er niet spectatculair en wel makkelijk na te maken uit.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7729Bericht Folkert »

Veel vaseline doet in deze ook wonderen. Een collega van mij had zo'n ding. Dus wel gebruikt, maar ik had niet het idee dat dat echt nodig was. Voor het verwijderen van een voorruit dien je eerst de pees eruit te trekken en daarna zou je de ruit er zo uit mogen drukken. Wel voorzichtig. (Deze kennis is overigens absoluut empirisch: Zonder pees druk je de ruit aan diggels (zelfs met de hand!)...
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 7811Bericht 4TL »

Het staat me bij dat er nog een ruit in een sloop R4 gtl zit bij autosloperij Wind uit apeldoorn.
Clio '98
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 10202Bericht Agnes »

Quote Folkert:
[Voor het verwijderen van een voorruit dien je eerst de pees eruit te trekken en daarna zou je de ruit er zo uit mogen drukken. Wel voorzichtig. (Deze kennis is overigens absoluut empirisch: Zonder pees druk je de ruit aan diggels (zelfs met de hand!)...]
_________________
Hoe gaat dat verwijderen nou precies? Ik heb geen pezentrekker, en ik wil nu een van de achterste ruitjes eruit halen (roest rukt op). Kan dat in je eentje of heb je iemand nodig om de ruit tegen te houden?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 10220Bericht Ron »

Ja. En die achterste (zij)ruitjes moet je er gewoon uitdrukken vanuit de binnenkant. Daar zit geen pees in. Probeer eerst zoveel mogelijk het rubber lossig te krijgen van de carrosserie zodat het niet meer plakt. Daarna heel voorzichtig (met je voeten?) de ruit van binnen naar buiten drukken, de kracht verdelend, anders heb je 3000 hele kleine ruitjes waar je niets meer aan hebt. De hulp laat je aan de buitenkant de ruit tegenhouden. Zet een veiligheidsbril op. Beter nog, laat de hulp de ruit eruit duwen. Astie knapt kan je de hulp de schuld geven en schadevergoeding vragen.

Ik heb het overigens nog nooit gedaan, maar zo moet het geloof ik en zou ik het doen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2002-09-30 22:25 ]</font>
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 10228Bericht Folkert »

Die achterste ruitjes druk je dr zo uit. Die pezentrekker heb je eventueel nodig voor het monteren van een ruit... (laten we het bij deze een pezenduwer noemen...)
Plaats reactie