Pagina 1 van 1

carrosserie produkten

Geplaatst: wo mei 24, 2006 11:53 pm
door kristof
weet iemand soms wat je best gebruikt om op een propere manier de scheidingslijn dicht te maken tussen het achterste spatbord en de aansluitende carrosserieplaat?(dat stuk plaatwerk onder het achterste raampje)

Geplaatst: do mei 25, 2006 12:38 am
door Le Car
gewoon sicaflex van Sikkens

Geplaatst: do mei 25, 2006 8:41 am
door Folkert
Ik heb gewone siliconenkit van bison gebruikt. Er gaan overigens drie van die kokers met kit in een compleet viertje..

Geplaatst: do mei 25, 2006 11:48 am
door Hanz
zwarte nadenkit van de Brezan, merk heb ik ff niet bij de hand

Geplaatst: do mei 25, 2006 1:16 pm
door kristof
een brezan vinden zal hier een probleem zijn denk ik.(belgie)
maar sikaflex of bison moet hier ook wel te vinden zijn.
hoe verwerk je dat spul op een nette manier?(op de zichtbare plaatsen)
gewoon met de vinger egaal open strijken of zo?

Geplaatst: do mei 25, 2006 3:56 pm
door Folkert
kristof schreef:gewoon met de vinger egaal open strijken of zo?
Precies.

Geplaatst: do mei 25, 2006 6:05 pm
door GijSsie
als je het mooi wil doen kan je toch ook beetje dreft in een bakje met water en een dun pvc buisje glad strijken? of is dit meer badkamerwerk :lol: ...

Geplaatst: do mei 25, 2006 11:21 pm
door Folkert
Er zou een verschil kunnen zijn tussen acrylaatkit en siliconenkit...

Geplaatst: do mei 25, 2006 11:35 pm
door kristof
Folkert schreef:Er zou een verschil kunnen zijn tussen acrylaatkit en siliconenkit...
gebruik je hetzelfde spul dan ook bij het terug plaatsen van de carrosserie op het chassis?

Geplaatst: do mei 25, 2006 11:37 pm
door Folkert
kristof schreef:gebruik je hetzelfde spul dan ook bij het terug plaatsen van de carrosserie op het chassis?
Ik wist het ook niet, dus ik heb maar gewone acrylaatkit gebruikt...

Geplaatst: vr mei 26, 2006 11:43 am
door Neeelz
:o Ai, toch geen acrylaatkit tussen chassis en koets gedaan?!!!! :o

Doe eens een test met de gebruikte kit, Folkert, doe een beetje op een glasplaatje of geverfd staalplaatje, smeer het een beetje uit en laat het een dag of twee drogen. Vervolgens laat je een natte poetslap er een nachtje op weken, haalt hem weg, en kijk dan eens of je kit nog vast zit. Waarschijnlijk kan je hem er zo vanaf vegen. :-?

Acrylaatverf is over het algemeen op waterbasis, omdat acrylaten stabiel in water gebracht kunnen worden. De acrylaatgroepen (molecuuldelen) in het bindmiddel trekken namelijk goed water aan, zo goed dat je verf (die olie-achtig is) stabiel blijft in water.
Diezelfde acrylaatgroepen uit de verf zitten ook in acrylaatkit, die kit trekt dus ook vocht aan. Daarom is badkamerkit ook op siliconenbasis, wat vocht afstoot. Ik zou dan ook voor je auto echte carosseriekit gebruiken, of anders siliconenkit (als die wil hechten op je verf, anders heb je er nog niets aan).

Geplaatst: vr mei 26, 2006 12:36 pm
door Folkert
Mmmm... Lekker verhaal. Kon je me dat geen twee maanden geleden vertellen??? Ach, dan gaat de koets er bij de volgende restauratie gemakkelijk af...

Geplaatst: vr mei 26, 2006 12:51 pm
door schoapke
lol

en uhhh kukkig :-? :wink:

Geplaatst: vr mei 26, 2006 6:52 pm
door berrievanmier
Tip: om een mooie afscheiding van je kitranden te krijgen zou je afplaktape onder en boven de naad kunnen plakken. Daarna silliconen of andere kit spuiten, afstrijken met natte vinger of zo. Tape verwijeren en je hebt een mooi strak resultaat. Succes met de R4. Berrie

Geplaatst: vr mei 26, 2006 10:51 pm
door Willem de Zwijger
Alleen dan wel een tape die niet te vast plakt, anders trek je de lak er weer af (sprak hij uit ervaring)...
Ik heb trouwens een keer bitumen in die naad gesmeerd, en daar heb ik dik spijt van, want dat spul krimpt een beetje bij droging, en dan kruipt dan water weer tussen die mooie gerepareerde spulletjes. Ik zweer bij Sikaflex.