Renault 4 Rodeo : alvast een fotootje.

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Renault 4 Rodeo : alvast een fotootje.

Bericht: # 72053Bericht service-après-vente »

Via dit forum ( ) kwam ik uit bij een te koop staande Renault 4 Rodeo.
Na telefonisch contact bleek dat de andere 4tjes al waren verkocht , maar toen zei de eigenaar dat de Rodeo er nog stond en voor 100 euro weg mocht.
Hoewel ik toen net had besloten mijn wagenpark wat in te krimpen , heb ik toch maar besloten hem te kopen.
Ik wist dat hij geen papieren of kenteken had en hij een nieuw chassis nodig had , dus met als excuus dat het geen auto meer was kon ik hem er wel bij hebben zonder in conflict te komen met mijn opruimdrang.
Dus ben ik twee weken geleden naar België afgereist om hem op te halen.
Hoewel ik op de Belgische grens woon en de routeplanner aangaf dat het twee uur duurde , hebben we er bijna 3 uur over gedaan. Het was zo’n dertig kilometer van Roubaix , en als ik die avond niet had moeten werken , had ik nog wel even doorgereden .
De beste man had niet gelogen , hij stond er al lang stil en was erg slecht
Ik heb nog nooit zo’n verrot onderstel en bodem gezien , hij is door alle veren gezakt en in het midden zelfs doorgebroken , waardoor de deuren niet meer dicht kunnen. Gelukkig was na verloop van tijd alles zo doorgeroest , dat we hem zo achterop konden lieren. Wel lag er na het lossen een hoop roest en stukken bodem
als een spoor van de wagen naar zijn tijdelijke parking.
Maar het ging me vooral om het rodeo-gedeelte , wat de tand des tijds goed is doorgekomen.
Het betreft dus te gaan om een echte R4 Rodeo (helaas geen sinpar) , maar wel een echte Quatre-saisons met het achterbankje.
Hij heeft nog het oude dashboard van de R4 , het zeil is nog helemaal kompleet en heel , frame is nog goed , hij heeft leuke verstralers in rubberen behuizing , alle lampen en glaasjes zijn nog heel , achterklep en deurtjes zijn ook nog goed , stoelen zijn volgens mij niet origineel .
Dus al met al een leuke deal , dus nu maar eens gaan demonteren en de oud ijzerboer eens bellen.
Waarschijnlijk bewaar ik het geheel om nog eens een onderstel onder te zetten , liefst een sinpar !
Maar hier dus alvast een paar foto’s.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door service-après-vente op wo apr 19, 2006 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
# Renault 4F4 (1987) Service wagen # Renault4 Rodeo # Estafette 1000 (1978) Camper # Estafette 800 (1973) bestel # 5 GT Turbo Phase I (1986) #
Te koop : Renault Fuego 1.4 TL ( 1982 ) #
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 72056Bericht GijSsie »

is dat die auto die op 2dehands.be stond? :roll:
Savane 1993 =D
Wingnut
Berichten: 84
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 1:35 pm
Locatie: Wassenaar

Bericht: # 72171Bericht Wingnut »

Krijg je die betonmolen er gratis bij?

Met een nieuw lampje en een likje verf heb je een heel leuk wagentje.
Gebruikersavatar
ronrenault
Berichten: 32
Lid geworden op: zo dec 09, 2001 2:00 am
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht: # 72193Bericht ronrenault »

mooi, weer een rodeo op de weg.
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht: # 72271Bericht service-après-vente »

GijSsie schreef:is dat die auto die op 2dehands.be stond? :roll:

Yes , (Had jij me niet getipt.)
# Renault 4F4 (1987) Service wagen # Renault4 Rodeo # Estafette 1000 (1978) Camper # Estafette 800 (1973) bestel # 5 GT Turbo Phase I (1986) #
Te koop : Renault Fuego 1.4 TL ( 1982 ) #
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 72282Bericht -Trelleur- »

Leuke wagen. Het doet me denken aan de restauratie van net zo'n Rodeo door Fedor van der Molen, die had ook een compleet vergane bodem (maar werd weer als nieuw). Zie de reportage in Automobiel, juni 1997.
Hopelijk is dat voor dit exemplaar ook weggelegd.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Plaats reactie