Pagina 1 van 2

lpg tank

Geplaatst: zo jan 15, 2006 7:17 pm
door like r4
hallo, ben gewoon eens benieuwd waar dat u de lpg tank plaatst? gaag wat foto's, ben van plan om lpg te steken maar wil zo weinig mogelijk plaats verliezen...
bedankt

Geplaatst: zo jan 15, 2006 8:20 pm
door Bruutmans
Bij mij zat ze rechts achterin.
Net groot genoeg om tegen het binnenscherm te passen,dus de linker helft van je koffer blijft gespaard voor de boodschappen en zo :wink:
Heb er nu 1 zo groot dat er nauwelijks nog ruimte is in koffer.

Heb de oude tank nog over,mocht je interesse hebben.

Geplaatst: ma jan 16, 2006 5:20 pm
door brecht
wat voor een type 4 rij je? een F6 bied nog al wat andere mogelijkheden dan een gtl bijvoorbeeld...


Ik heb de tank in mijn f6 dwars tegen het schutbord liggen, houten ombouwtje er omheen, mooi weggewerkt en het neemt bijna geen ruimet in.

Geplaatst: ma jan 16, 2006 7:18 pm
door like r4
het is een gtl.. heeft iemand ervaring met onderbouw?
ik weet niet hoe het zit hier in belgie maar ik denk dat we geen occasi gastank of iets dat met lpg te maken heeft mogen kopen...
dus wij moeten de lpg laten inbouwen en de goedkoopste van belgie is 1000euro..

Geplaatst: di jan 17, 2006 6:53 pm
door like r4
mag u in nederland zelf uw lpg instalatie bouwen of hoe zit het daar eigenlijk? en hoeveel kost een volledig instalatie in nederland?En als het
in nedreland is aangekocht mag ik dat gebruiken in belgie?
Ik heb lpg nodig als ik met mijn R4 gt Turbo ga rijden....(anders wordt het een dure wagen)
alvast bedankt

Geplaatst: di jan 17, 2006 7:02 pm
door GijSsie
Als ik het goed weet mag je in nederland zelf je LPG tank inbouwen maar die moet wel worden gecontroleerd door de RDW, je kan hier ook je tank laten inbouwen door een rdw erkent lpg instalatie bedrijf :wink:

Geplaatst: di jan 17, 2006 8:26 pm
door cees en jantine
like r4 schreef:mag u in nederland zelf uw lpg instalatie bouwen of hoe zit het daar eigenlijk? en hoeveel kost een volledig instalatie in nederland?En als het
in nedreland is aangekocht mag ik dat gebruiken in belgie?
Ik heb lpg nodig als ik met mijn R4 gt Turbo ga rijden....(anders wordt het een dure wagen)
alvast bedankt
houdt ons wel op de hoogte he als je gaat bouwen... :lol:
we zijn gek op foto´s

Geplaatst: di jan 17, 2006 8:30 pm
door -Trelleur-
Een turbomotor op LPG, dat gaat toch niet zomaar? Hoe denk je dat verantwoord te kunnen doen?

Geplaatst: di jan 17, 2006 9:11 pm
door like r4
er rijden massas turbo motoren rond op lpg, dat is geen enkel probleem, dat is een instalatie dat meet hoeveel lucht er binnen komt en zo wordt de juiste hoeveelheid gas in de motor gelaten, dus als de turbo aan slaat is er meer gas..
of heb ik het volledig mis?

Geplaatst: di jan 17, 2006 9:32 pm
door -Trelleur-
Maar die massa's, hebben die niet een elektronisch geregelde (G3) installatie?
Ik heb wel eens gezien dat een Duitse inbouwspecialist een toeslag van 199.- euro rekende bij motoren met turbo of andere compressor. Alleen weet ik niet precies wat er voor extra voorzieningen nodig zijn.

Geplaatst: di jan 17, 2006 9:34 pm
door like r4
Ik zal mij eens informeren, maar ik heb een prijsaanvraag gedaan voor een gas instalatie op een gtt motor (aan deeste instelateur van belgie)en die zij dat het 1000euro was en dat er geen probleem is met de turbo...
maar helaas heb ik die 1000 euro niet...

waar lpg

Geplaatst: wo jan 18, 2006 8:27 pm
door GijSsie
Kan de lpg tank niet ipv het reservewiel? (of is dat te klein) :roll:

Geplaatst: wo jan 18, 2006 9:04 pm
door Bruutmans
1x de A2 afknallen met je turbo en de tank is leeg hahaha

Geplaatst: do jan 19, 2006 10:43 am
door jbeekmann
Exporteren naar NL, zelf gastank inbouwen, RDW keuren en weer importeren in België. Misschien goedkoper dan 1000 euries?

Geplaatst: do jan 19, 2006 11:25 am
door R4F6GTX Automaat
Als jij een auto uit belgië haalt met LPG erin en laat die bij de RDW voor kenteken keuren komt dat niet goed. Waarom zou dat andersom wel gaan? In belgië bijvoorbeeld moeten er in de leiding van tank naar afsluiter 3 krullen liggen, dus om bij de mogelijkheid van een botsing de leiding niet breekt terwijl in NL de leiding zo kort mogelijk moet zijn want bij een botsing mag die breken want de elecronica van de installatie zorgt wel ervoor dat de hoofdklep dichtslaat... om maar een uiterst doordacht typisch nederlands wetje te noemen...

Zelf inbouwen of meehelpen met inbouwen bij een erkend bedrijf gaat misschien ook..?

De RDW keurt een belgische installatie geheid af terwijl de onderdelen hoogstwaarschijnlijk wel in NL gekocht zijn. Ik heb vaker LPG installaties van Fa Vogels (Ekkersrijt, Son) getransporteerd naar een inbouwbedrijf in de buurt van St Vith. Gewoon de nederlandse installaties.