water in de auto

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

water in de auto

Bericht: # 67908Bericht Neeelz »

In het vorige onderwerp zei ik al dat er water in de auto stond, er lag echter ook water in de schuur waar de auto nu 3 weken staat. Anderhalve week geleden is ie voorin drooggedweild. het water ligt precies onder de kap die over de linker torsiestaaf zit, er hing ook een druppel aan. Hoe krijg ik dat water er uit? Kan ik die kap er zo afdraaien of heb ik dan die torstiestaaf tussen mijn ogen zitten?

Overigens moet ik nog de oorzaak van de lekkage opsporen, de vorige eigenaar zei dat het van ergens vooronder vandaan kwam. Op het forum lees ik vooral dat het langs het raamrubber lekt, maar daaar heb ik niets gezien aan de binnenkant. (of zie je dat helemaal niet?)
kan het ook van voren komen en zo ja, waar moet ik dan kijken?
Alvast dank voor de reacties!

Binnenkort volgen trouwens, (ook voor .Han) de eerste foto's van kritieke delen (achterbalk rechts en motorsteun).
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 67909Bericht Bruutmans »

Trek het raam er eens helemaal uit dan,of had je dat gedaan om te kijken?
Meestal is die raamrand snuifrot en krijg je water binnen.
Ik heb nu mooie ijsplekjes in de wagen staan hahaha.
Word deze zomer echt tijd om die rand te doen want het word te erg.

Er zijn er vast nog wel met tips over waar het water naarbinnen komt.

Die hoes weet ik niet.srry.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 67911Bericht hankleinjan.nl »

Ik ben benieuwd naar de foto´s! Die bakjes onder de torsiestaven kun je er gewoon afdraaien zonder dat de staaf er af vliegt. Uit die bakjes komt ook het lekwater. Er zit wel een gaatje in maar dat kan door de loop der jaren dichtgetectyleerd zijn. Oorzaak: Het water komt waarschijnlijk ergens van achteren. De wielkasten achter denk ik. Die zullen ook wel doorgeroest zijn. Het water loopt vervolgens tot de middelste dwarsbalk en loopt dan de afschermbakjes van de torsiestaafbevestiging in. En waarschijnlijk heeft er vaak iemand alleen (aan de bestuurderskant) in de auto gezeten, wanneer het regende. Dat verklaard ook het plasje water aan de linkerkant onder de auto.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Plaats reactie