Pagina 1 van 1
motor draait niet
Geplaatst: za dec 03, 2005 8:14 pm
door Michelke
Hallo,
nu ik weer m'n auto aan het opbouwen ben, komt 't moment dat ik wil starten.
Echter hij start niet.
Alles is aangesloten, maar de motor draait slecht en onregelmatig rond en slaat niet aan.
Zonder bougies draait het blok goed, maar heeft dan ook geen compressie.
Kan mijn startmotor te zwak zijn om het ding aan de gang te krijgen?
groet
renault 4
Geplaatst: za dec 03, 2005 9:32 pm
door GijSsie
hallo,
Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar als de startmotor te zwak is kan je het proberen je renault een flinke zet te geven en dan starten

Geplaatst: za dec 03, 2005 9:35 pm
door Bruutmans
stomme vraag,maareuh...olie erin?
kleppen gesteld?
Voorontsteking goed?
Ontsteking goed?
volgorde bougiekables goed?
bougies afgesteld?
Leen ff een stroboscoop bij die oom van je,die heeft ie vast wel en stel de ontsteking eens goed af.

Geplaatst: zo dec 04, 2005 12:06 am
door Hanz
accu?
Geplaatst: zo dec 04, 2005 9:55 am
door Jan-San
brandstof?

Geplaatst: ma dec 05, 2005 12:01 am
door Michelke
Dankjewel voor jullie tips, maar 't is niet echt een antwoord op m'n vraag!
Olie erin, benzine erin, accu nieuw.
Maar 't ding draait gewoon niet goed rond. Heeft niets met ontsteking te maken. Aanslaan is 'n tweede, maar de motor moet ronddraaien om de ontsteking te stellen.
Kan 't zijn dat een startmotor sterk genoeg is om de motor te doen ronddraaien als de bougies eruit zijn, maar te zwak is om de motor te doen ronddraaien met de bougies erin?
groet
Michel
Geplaatst: ma dec 05, 2005 12:48 am
door Le Car
Een startmotor maak gebruik van 3 magnetische velden
Dat zijn die die "platen" die in het huis zitten.
Als een hiervan stuk is draait hij wel rond maar heeft niet voldoende kracht.
Hij kan dan ook onregelmatig gaan "hikken".
Verder heb je erg veel spanning nodig om hem rond te krijgen.
De anwb kreeg wegens een kapot veld mijn auto net aan met 750 A startstroom en das wel veel.
(een normale nieuwe accu geeft iets van 400A)
Succes
Geplaatst: ma dec 05, 2005 12:46 pm
door jbeekmann
Dat zou betekenen dat je m wel soepel aan kan duwen. (Ik kan mijn GTL in mijn eentje aanduwen, hollen in de deur, erin springen, in z'n 2 en gaan!)
Geplaatst: di dec 06, 2005 11:08 am
door Teiki
Het lijkt alsof je je ontsteking al geinstalleerd hebt maar dat ie errug verkeerd staat (of zelfs verkeerde onstekingsvolgorde). Je krijgt dan heel vroege ontsteking die tegen gaat werken waardoor de motor niet lekker rond draait.
Als je de centrale bougiekabel lostrekt en hij draait dan wel goed rond dan weet je dat in elk geval. Anders: startmotor kaduuk denk ik.
Geplaatst: di dec 06, 2005 9:28 pm
door Hugo
Kortom: langzaam op bouwen.
- zonder bougies draait de motor zonder problemen.
- met alles aangesloten zeer beroerd.
- dus kabels los en proberen of de motor gelijkmatig ronddraaid.
- is dit niet het geval: slechte motor, want de compressie van de cilinders is verschillend. ( kan ook aan het niet goed gesteld van de kleppen liggen )
- draait de motor gelijkmatig: dan gaan we ontsteking toepassen. ( let op we hebben wat benzine onverbrand de uitlaat in laten gaan, als het te veel is, door dat we te lang bezig geweest zijn, kan dit tot een ontploffing leiden: ik ben hier eens van geschrokken: vandaar )
- nu is het de kunst de juiste volgorde en tijd te krijgen.
Hoop dat je hier wat verder mee kunt...
Geplaatst: ma dec 12, 2005 6:22 pm
door RichardM
Herkenbaar!
Ben m'n F6 ook weer aan het opbouwen en met de eerste keer starten hetzelfde probleem. Net alsof ie op 2 of 3 cilinders staat te draaien. Het bleek echter de vacuumslang van de carb. te zijn: Als ik die lostrek loopt ie in ene als een zonnetje.
Wat het probleem echt is (slecht draaien met vacuum er op) weet ik nog niet. Mijn ontsteking staat in ieder geval beroerd, da's duidelijk.
Geplaatst: ma dec 12, 2005 7:04 pm
door Michelke
Oke!
Startmotor vervangen en motor draait als een zonnetje....wel nog een beetje bewolking, maar als 'ie nu goed is afgesteld is 't helemaal zonnig.
groet