of te lage temperatuur,wanneer het motorblok niet op bedrijfstemperatuur is, en het gas mengsel te rijk is door te veel gas te geven onstaat er onder de cylinderkop een zware explosie die een lekke koppakking kan veroorzaken dit komt doordat de afstand van cylinder en cylinderkop groter is bij koude toestand dan bij warme, als voorbeeld het natrekken van de cylinderkop bouten wanneer de cylinderkop verwijderd is geweest door het warmte verschil is de pakking samengeperst geweestWillem de Zwijger schreef:...en lekke koppakkingen zijn te wijten aan te hoog opgelopen temperatuur, dus een en ander zou makkelijk samen kunnen hangen...
warm lopen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Andersom is het ook goed mogelijk. Bij een lekke koppakking kan je (hete) uitlaatgassen door je koelsysteem blazen, daarvan raakt je motor weer oververhit.Willem de Zwijger schreef:...en lekke koppakkingen zijn te wijten aan te hoog opgelopen temperatuur, dus een en ander zou makkelijk samen kunnen hangen...
Roberto, zou jij je eens willen voorstellen in de 'even voorstellen'-rubriek?
Laatst gewijzigd door jbeekmann op ma nov 14, 2005 12:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
ok mogelijk is het probleem nu opgelost, zowel het warm lopen als het stilstaan zonder stroom. Gelukkig kwam een buurman met veel verstand van auto's even kijken toen ik de slangen los zou halen. HIj zag direct dat een riem te slap hing en vertelde dat de acuu dan niet goed zou laden en ook de fan niet aan zou slaan! hopelijk waren dat dus de twee vliegen in één klap. ik weet zo niet hoe die riem heet. Maar bedankt voor alle tips. Het olieverbruik ben k nog niet achter maar hij lijkt geen lekke koppaking te hebben.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Dus resumerend: je waterpomp werd (bijna) niet aangedreven omdat de snaar naar de nokkenaspoeli te slap stond. De dynamo werd niet aangedreven omdat de waterpomp niet werd aangedreven en dus werd de accu niet geladen.
Omdat de waterpomp niet werd aangedreven liep de temperatuur te hoog op en ging het dashboard lampje branden.
Had je geen last van gefluit en gepiep door de slippende V-snaar ?
Omdat de waterpomp niet werd aangedreven liep de temperatuur te hoog op en ging het dashboard lampje branden.
Had je geen last van gefluit en gepiep door de slippende V-snaar ?