buisje uit cylinderkopdeksel stuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi,
Ik heb een vraagje over een buisje dat uit de cylinderkopdeksel komt, zich split in 2 buisjes waaraan rubberen slangen zijn gekoppeld. Vervolgens loopt de dikke slang naar de caburateur en de kleine naar het spruitstuk. Het kleinste buisje is afgebroken. Waar dient dit slangetje voor, is het buisje makkelijk te vervangen en bij de reguliere garage te krijgen/bestellen???
Groetjes Vera
Ik heb een vraagje over een buisje dat uit de cylinderkopdeksel komt, zich split in 2 buisjes waaraan rubberen slangen zijn gekoppeld. Vervolgens loopt de dikke slang naar de caburateur en de kleine naar het spruitstuk. Het kleinste buisje is afgebroken. Waar dient dit slangetje voor, is het buisje makkelijk te vervangen en bij de reguliere garage te krijgen/bestellen???
Groetjes Vera
wat jij beschrijft is de ontluchting van carterpan en kleppendeksel. Omdat er in de carter en onder het kleppendeksel olie rond gegooid wordt en de motor hitte produceerd, zou zich hier luchtdruk kunnen vormen. Om deze af te voeren, samen met de oliedampen, hebben ze die ontluchting gemaakt. Alleen het slangetje naar het spruitstuk ken ik niet, maar dat zou kunnen omdat je wagen misschien een later bouwjaar heeft. Ik denk dat je dat korte slangetje gewoon weg kunt laten. Wil je dit niet, dan adviseer is je om naar de automaterialenzaak te gaan en te vragen, maar zulke T-stukken die waarschijnlijk ook wel passen, zijn ook te koop om vijverslangen aan elkaar te koppelen, dus ik denk dat je in de gemiddelde doe het zelf zaak ook al een heel eind komt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Bedankt voor je snelle reactie!
Het kleine slangetje zit precies tussen het spruitstuk en de uitlaat in. Bij een draaiende motor zuigt deze lucht aan. Wat gebeurt er: zodra de motor warm is begint ie met benzine te strooien. Ik dacht eerst dat deze benzine uit dat slangetje kwam. Maar hoogst waarschijnlijk dus niet. Betekent dit dat er een lek is in de caburateur? Zoja, enig idee waar zo'n lek het eerst ontstaat?
Groetjes
Het kleine slangetje zit precies tussen het spruitstuk en de uitlaat in. Bij een draaiende motor zuigt deze lucht aan. Wat gebeurt er: zodra de motor warm is begint ie met benzine te strooien. Ik dacht eerst dat deze benzine uit dat slangetje kwam. Maar hoogst waarschijnlijk dus niet. Betekent dit dat er een lek is in de caburateur? Zoja, enig idee waar zo'n lek het eerst ontstaat?
Groetjes
Vera, pas goed op. Als je het slangetje naar het spruitstuk vervangt, moet je het kaliber eruit halen. Dat is een busje met een kleine opening. Het zit in het slangetje verstopt en zorgt ervoor dat het spruitstuk niet te veel vanuit het kleppendeksel aanzuigt. Anders krijg je een te vet en vervuild mengsel in je cilinders, met alle gevolgen van dien( vette bougies, enzo).
Dr.Quatre.
Dr.Quatre.
bij renault kun je ook revisie setjes voor je carb. kopen. Daar zitten volgens mij ook pakkingen bij en daar zit denk ik je probleem. Verder zit er bv. een vlotternaald bij en een vlottertje en zo. Wat betreft dat buisje, je kunt ook proberen er een ande buisje in of overheen te plakken, als je nog een stukje over hebt, dan is het ook opgelost. Heb ik ook gedaan bij de aansluiting op m'n carb, daar was ie bij mij gesneuveld met het uittakelen van de motor. Heb gewoon een stukje metalen buis erin gekit en het was opgelost.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Het probleem is opgelost!
We hebben de caburateur eerst uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer terug geplaatst. Maar helaas hij bleef lekken (en niet te zuinig). We hebben gelukkig, via een kennis, een nieuwe (gebruikte) caburateur gevonden!! Ook deze hebben we eerst schoon gemaakt en hem vervolgens in de auto geplaatst. In de dunne slang die lucht aanzuigd hebben we een bout gedraaid. De slang die aan de kleppendeksel zit hebben we verlengd en naar onderen gevoerd. Het gat in zijkant van de caburateur (lucht inlaat) hebben we afgedopt. Resultaat.. Het motortje loopt weer perfect!
Voor de orginele caburateur kopen we een revisie-set zodat we een reserve caburateur hebben! Bedankt voor alle tips, we hebben weer veel geleerd!
We hebben de caburateur eerst uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer terug geplaatst. Maar helaas hij bleef lekken (en niet te zuinig). We hebben gelukkig, via een kennis, een nieuwe (gebruikte) caburateur gevonden!! Ook deze hebben we eerst schoon gemaakt en hem vervolgens in de auto geplaatst. In de dunne slang die lucht aanzuigd hebben we een bout gedraaid. De slang die aan de kleppendeksel zit hebben we verlengd en naar onderen gevoerd. Het gat in zijkant van de caburateur (lucht inlaat) hebben we afgedopt. Resultaat.. Het motortje loopt weer perfect!
Voor de orginele caburateur kopen we een revisie-set zodat we een reserve caburateur hebben! Bedankt voor alle tips, we hebben weer veel geleerd!