Pagina 1 van 1
remdrukverdeler? HELP!
Geplaatst: do okt 13, 2005 7:04 pm
door meis
hai
Wie kan mij aan tips helpen.....
Mijn f6 heeft een verschil van 50% in remvermogen van de achterremmen, de rechterkant remt minder.
De remdrukverdeler (remlastverdeler) lijkt gewoon te werken, hij beweegt tenminste, ook de remcilinder komt gewoon naar binnen en naar buiten, er zit geen lucht in de leiding.
wie weet wat er aan de hand kan zijn? En wat is de simpelste manier om het probleem op te lossen, (de linkerkant mag van mij ook minder als ie maar gekeurd kan worden)
Alvast bedankt...
Meis
Geplaatst: do okt 13, 2005 7:20 pm
door Le Car
Meis,
Ik weet niet wat al los is geweest maar meestal is het vuilophoping in de trommel of een lekkende of vastzittende remcylindertje.
Kijk eerst eens of er uit beide ontluchtingsnippels remvloeistof komt.?
Werkt je handrem goed?
Waneer zijn de remschoenen of cylinders vervangen?
Ik denk,afgaande op jouw verhaal, dat de verdeler wel goed is.
Remmen kun je loshalen en alles schoonmaken, trommel en schoenen even opschuren, wel voorzichtig is niet erg gezond, cupje van de cylinder opwippen om te zien of het lekt ,alle draaipunten licht invetten, schoenen onvetten,alles weer monteren,lager invetten en afstellen. TESTEN MAAR
Michiel
Geplaatst: do okt 13, 2005 7:43 pm
door Rodeo-6
De simpelste oplossing is naar een apkaatje gaan, die geen remmen testbank heeft.
B.v. de r4 a.p.k. specialisten in Haarlem.
De Waarder toch ?????

Geplaatst: do okt 13, 2005 8:07 pm
door Le Car
Hoe dacht je dat hij aan die 50 % komt?

Geplaatst: do okt 13, 2005 8:30 pm
door otogazzi
En de waarder heeft ook gewoon een rem testbank....
Lijkt me ook gewoon een verpicht iets om als APK station te kunnen fungeren
Geplaatst: do okt 13, 2005 8:46 pm
door an3s
Nee hoor, APK keuren mag zonder remmentestbank.
Ik denk overigens dat er inderdaad ergens een zuigertje vastzit, maar kijk ook even of beide wielen dezelfde diameter remcilinder gemonteerd hebben zitten. Dat zijn precies van die dingen waar je geen rekening mee houdt en waar je dus 20 x overheen kijkt.
En verschillende diameters remcilinders (er zijn er in totaal zo'n 5 verschillende geleverd op de vier) geven dus wel precies dit soort effecten.
Ontluchten doe je trouwens met het linkerachterwiel ingeveerd.
Geplaatst: do okt 13, 2005 10:45 pm
door Le Car
Anders staat je remkrachtverdeler dicht.
Eff hard remmen,vooruit en dan in zijn achteruit evt icm met handrem gebruiken dat kan dan ook voor een loskomend zuigertje zorgen.
Wel ff op een grote
lege Parking doen

Geplaatst: vr okt 14, 2005 12:10 am
door meis
dank, dank
morgen es kijken of het inderdaad verschillende remcilinders zijn, heb destijds inderdaad maar 1 kant vervangen, dom....
die 50% kwam van de remmenbank.
ik geloof dat het hele remsysteem nu zo'n beetje nagelopen is
fijn die reacties op korte termijn!

Geplaatst: vr okt 14, 2005 12:16 am
door Rodeo-6
an3s schreef:
Ontluchten doe je trouwens met het linkerachterwiel ingeveerd.
Vertel ?????????
Geplaatst: zo okt 16, 2005 10:19 am
door an3s
Le Car schreef:Anders staat je remkrachtverdeler dicht.
Geplaatst: ma okt 24, 2005 1:26 pm
door meis
goed gekeurd!!!!!
het probleem lag inderdaad in de verschillende remcilinders
BEDANKT

Geplaatst: ma okt 24, 2005 3:06 pm
door an3s
Graag gedaan............ feli..