Pagina 1 van 2
velleman kitje? doen
Geplaatst: di okt 11, 2005 6:54 pm
door jelmer
laatst toch maar gekocht bij de electronica- boer en de resultaten zijn veelbelovend.
De motor loopt perfect en het verbruik is van gemiddeld een op 14 veranderd in een op 17 gemiddeld!
De top snelheid van 135 is nu 145 en betere acceleratie.
kortom: -de kosten: 14, 95
-tijdsinvestering: half uurtje solderen en in twintig minuten aansluiten.
dat is dus snel terugverdient. Bovendien; minder slijtage zoals bijv. de contactpunten. dus minder te verwachten onkosten
Geplaatst: di okt 11, 2005 7:49 pm
door Bruutmans
Jelmer kerel
Doe mij eens een lol en teken of beschrijf,maar liever de tekening.Welke kabel waar,liefst genummerd volgens de nummers van velleman printje.Dus 1 naar bobine (ik zeg maar wat)
Hoe je die velleman erop hebt gekregen.
Ik heb em hier ook,mooi klaar liggen en heb em al 3x geprobeerd,maar starten,ho maar.
Alvast bedankt.

Geplaatst: di okt 11, 2005 8:56 pm
door -Trelleur-
Ik heb ook interesse.
Zit er niet een duidelijke handleiding bij? En kennen ze dat Vellemankitje wel bij een doorsnee "electronicaboer", m.a.w. is dit niet specifiek iets voor de automotive sector?
Geplaatst: di okt 11, 2005 11:09 pm
door Bruutmans
Jawel trelleur die zit er wel bij hoor.
Alleen lukt het mij niet,ieder ander wel,maar ik heb de pech dat het niet lukt,geen flauw idee waarom,heb em al door laten meten etc,etc,maar iedere x een no go.
Misschien doe ik toch iets fout,vandaar mijn vraag aam Jelmer.
Geplaatst: wo okt 12, 2005 6:00 pm
door jelmer
gewoon volgens het aansluitschema,
1 = de aansluiting voor 12 volt, ik heb de draad genomen die naar de bobine loopt, daar heb ik hem bij aangesloten
2= de draad naar de verdeler ( condensator verwijderen)
3= de draad naar de bobine( waar normaal gesproken de draad zit die naar de verdeler gaat
4 = kabel die je gewoon met het chassis verbinding laat maken
zo simpel is dat
zorg er voor dat alle kabels goed contact maken, bij mij starte de auto onmiddelijk.
het printje ligt bij mij in een doosje, op het plankje onder het stuur, daar zit namelijk een plastic dop naar de motorruimte waar je heel mooi vier draden door heen kan trekken.
Geplaatst: wo okt 12, 2005 6:03 pm
door jelmer
o ja, voor trelleur: nee hoor gewoon bij okaphone in de oude ebbingestraat. De verkoper wist direct wat ik bedoelde en hij wist zelfs het bijbehorende nummer uit zijn hoofd.
velleman-kit
transistor ignition k2543
Geplaatst: wo okt 12, 2005 8:14 pm
door Bruutmans
Ik ga langere kabels solderen en dan nog een poging wagen hoor.
Tenks voor het opschrijven Jelmer.
Geplaatst: wo okt 12, 2005 8:41 pm
door -Trelleur-
jelmer schreef:o ja, voor trelleur: nee hoor gewoon bij okaphone in de oude ebbingestraat. De verkoper wist direct wat ik bedoelde en hij wist zelfs het bijbehorende nummer uit zijn hoofd.
velleman-kit
transistor ignition k2543
Bedankt. Okaphone was inderdaad mijn eerste gedachte, en dat klopt dus.
Lijkt me een mooi projectje, zeker voor die prijs!
Geplaatst: wo okt 12, 2005 9:53 pm
door loek
Hee Bruutmans,
Waar heb jij hem gekocht ?
Maastricht, Sittard of zo ?
Kan ik er ook een gaan halen.
Loekie
Geplaatst: wo okt 12, 2005 10:45 pm
door Bruutmans
Geleen.rijksweg,recht tegenover de motorshop,klein zaakje.
Met je rug naar de motorzaak ietsje naar rechts.

Geplaatst: do okt 13, 2005 12:35 pm
door Bruutmans
Ik flikker em in de vuilbak want dit schiet echt niet op hoor.
Dit is al de zoveelste poging,maar weer zonder enig starten.
Als ik jouw schema neem Jelmer dan heb ik 2 kabels aan de plus van de bobine hangen??
De 12v kabel en de kabel "waar normaal gesproken de draad zit die naar de verdeler gaat ">>> die komt van de plus van de bobine dus.
Snap er geen reet meer van.

Geplaatst: do okt 13, 2005 9:07 pm
door marco
Geplaatst: do okt 13, 2005 9:24 pm
door -Trelleur-
De plaatjes verduidelijken al veel. Ze hebben het erg netjes gemonteerd! De condensator zit hier nog steeds aan de verdeler en kan evt. opnieuw aangesloten worden.
Geplaatst: do okt 13, 2005 9:29 pm
door Bruutmans
Ja en ik heb nog een tekening van een andere manier,maar ook die werkt niet dus.
Ach ja whatever.
Word nog een x getest in ander wagentje en als het daar niet werkt stuur ik em es op naar de fabrikant,misschien kan die er een zinnig woord over zeggen.
God wie weet zit er wel een haarscheur in de printplaat,zal ik net hebben natuurlijk.

Geplaatst: vr okt 14, 2005 7:42 am
door Willem de Zwijger
Of een component kapot, kan ook zomaar. Ik heb zo'n ruitenwisserintervalschakelaar van Velleman, daar zat een kapot IC-tje in. Kostte even een paar avondjes tobben, en ik moest zelfs de elektronica zaak overtuigen, maar sindsdien draait hij alweer jaren als een tierelier.