Het is heel normaal dat je bak het eerst wel doet

en dan opeens niet meer
Zo gaan de meeste dingen stuk.
Contactpuntjes gaan 30.000 km mee, daarna zijn ze versleten.
Niemand kijkt hier naar, iedereen rijdt door, en is vervolgens stom verbaast dat de reno het op een dag niet mee doet.
1 voordeel hebben slechte of versleten puntjes wel, je reno verbruikt geen benzine meer

, hij/zij zuipt benzine
Een radiator slipt door de jaren heen dicht, warm koud warm koud, kijk maar eens in je fluitketel.
Een thermostaat gaat open dicht open dicht, tot ie stuk is, blijft ie dus dicht zitten, soms niet, blijft ie open staan, maar bijna nooit.
Gevolg, de boel wordt te heet, ploft vervolgens je koppakking of nog erger scheurt je kop.
>>>>>> en het kan nog heel veel erger.
Kopje vlakkken en nieuw pakkinkje plaatsen.
Volgens de verhalen op het forum neemt NIEMAND de moeite om uit te zoeken waarom een koppakking ploft.
Er zijn vele oorzaken...........
Maar dit terzijde
Dat een bak in een versnelling vast gaat zitten is normaal, maar vrij ongebruikelijk bij een r4, gewoon pech dus.
Het makkelijkste is een ander bakje plaatsen.
VEEEEEEEEL leuker is het ding open maken en repareren.
Het deksel kan er af, maar denk er om dat je die voorzichtig optilt anders kan je je heel garage gaan door zoeken naar "de 3 verdwenen veertjes".
Onder die veertjes zitten kogeltjes, die wil je ook niet kwijt raken
Als alles klopt zie je 3 schakelvorken zitten, waarvan er 1 uitgesleten is, deze is van de 1ste/2de versnelling
Voordat je de boel verder uitelkaar gaat halen is het handig om bij reno te vragen of er een nieuwe te leveren is, en wat ie kost.
Ze zijn niet goedkoop
Rodeo heeft gesproken
P.s. je vraagt je af of er nog wel olie in je bak zit ?
dat zit er nog wel in.
en als je hem wilt reparen moet ie er wel ff uit.
