knipperlichten kapot

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tinustilburg

knipperlichten kapot

Bericht: # 64467Bericht tinustilburg »

Hoi mensen,
Ons Renaultje is bijna klaar. Afgelopen week is de motorkap teruggekomen van de spuiter en ik heb hem er al weer op zitten en alles opgebouwd. Nu alleen nog een stuurkogeltje vervangen en dan kan ie naar de RDW om gekeurd te worden.
Er is alleen nog een probleempje:
Toen ik de auto vorig jaar kocht deden de knipperlichten het niet. Ik heb er toen een andere clignoteur en een andere knipperlichthendel opgezet en toen deed ie het nog niet... En na een tijdje deden ze het in een keer wel weer, heel raar.
Nu heb ik de knipperlichten voor weer aangesloten e.d. en ja hoor, ze doen het weer niet.
Het rare is dat de alarmlichten wel gewoon werken, maar de knipperlichten niet, zowel links als rechts, je hoort hem ook niet tikken.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn??
Alvast bedankt,
groetjes Martijn
Afbeelding
jbeekmann

Bericht: # 64469Bericht jbeekmann »

massaprobleem!
Draai de massadraadjes op je binnenschermen even los, staalborsteltje/schuurpapiertje erover en met wat vaseline weer vast, zelfde verhaal aan de kant van het stekkertje op het armatuur zelf.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Helmertje
Contacteer:

Bericht: # 64476Bericht Helmertje »

Of kopervet. Mijn knipperlichten deden raar (alleen achter deden ze het) en toen heb ik er gewoon kopervet tussen gesmeerd, na het geschuurd te hebben. Roest het ook niet meer zo snel.

Als je lampjes los in de fittinkjes zitten kun je er ook een stukje aluminiumfolie tussendoen.

De laatste keer dat ik last had van raar doende lichten was mijn accu zo goed als leeg.
schoapke

Bericht: # 64492Bericht schoapke »

Vergeet ook niet het plekje waar de massa van het knipperlicht op de massa van het stadslicht zit. Daar zat bij mij het probleem.
Maar loop voor de zekerheid alle [massa]punten van lamp tot schakelaar even na. Van voor tot achter alles vervangen kan altijd nog.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat

Re: knipperlichten kapot

Bericht: # 64493Bericht R4F6GTX Automaat »

tinustilburg schreef: Het rare is dat de alarmlichten wel gewoon werken, maar de knipperlichten niet,
Moeilijk hè, lezen...
tinustilburg

Bericht: # 64494Bericht tinustilburg »

Ja wou net zeggen, als het een massaprobleem is, dan zouden ze het helemaal niet moeten doen toch of wel?? Daarom vond ik het ook zo raar dat de alarmlichten het wel doen...
Afbeelding
p304c

Bericht: # 64495Bericht p304c »

ik heb het electroschema zo niet bij de hand maar dit lijkt me op kabelbreuk te duiden, en dat moet dan zitten tussen je clignoteur en je knipperlicht hendel, kijk dat deel maar eens na.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
tinustilburg

Bericht: # 64497Bericht tinustilburg »

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Want ik had dus al een keer de knipperlichthendel en de clignoteur vervangen en toen deed ie het nog niet, en uit woede gaf ik toen een hengst tegen de stuurkolom en toen deden ze het in een keer wel :)
En trouwens nog een probleempje: De achtervering bonkt. De vorige eigenaar had het over rubbers die ergens tussen horen te zitten (???)
Afbeelding
Helmertje
Contacteer:

Bericht: # 64533Bericht Helmertje »

Hier heb ik wel deels een zinnig antwoord op (?)

De man die mijn R4 (F6) APK gekeurd heeft zei dat er bij mij rubbers misten: De aanslagrubbers op de beide wieldraagarmen achter (geen afkeur).
Dit zijn rubbers die bovenop de wieldraagarm gemonteerd zitten en voorkomen dat, als je over een hobbel rijdt, de draagarm hard tegen het chassis aan komt. (Bij mij alleen een bonk als ik hard over een hobbel rijdt dus)

Dat zou de simpele oplossing zijn.

Echter:
rubbers die ergens tussen horen te zitten
en het type "gebonk" kunnen het ook andere rubbers zijn (zie haynes owner shop manual hoofdstuk 10)
Helmertje
Contacteer:

Bericht: # 64534Bericht Helmertje »

Ik kan die rubbers die bovenop mijn wieldraagarmen horen te zitten trouwens nergens vinden, in het workshop-manual niet en op internet ook niet (behalve voor VW kevers dan, oeps nu heb ik gevloekt.... :( )
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 64537Bericht Hanz »

rubbers: ik denk dat je het hebt over de onderdeelnummers 77 00 505 774 (oud) of 08 30 045 700 (nieuw); tussen beide lijkt weinig verschil te zitten. De workshop manual is ook veel minder handig dan de Catalogue de Pièces de Rechange om dat soort dingen op te zoeken...
Laatst gewijzigd door Hanz op zo okt 02, 2005 11:28 am, 3 keer totaal gewijzigd.
tinustilburg

Bericht: # 64539Bericht tinustilburg »

Knipperlichten doen het weer :D:D:D:D
Bij de schakelaar van de alarmlichten maakte ie geen goed contact. Na lang frutten met die kabels gevonden.
En ik heb een afspraak bij de RDW gemaakt. 24 oktober wordt ie gekeurd (hopelijk goed) en dan kan ie de weg op.
Oh en nog iets: Zijn een achteruitrijlicht/mistlicht verplicht? Want die heeft ie niet namelijk.
Het zijn volgens mij inderdaad die rubbers. Daar had de vorige eigenaar het ook over, en hij doet het inderdaad alleen bij flinke hobbels.
bedankt!
Afbeelding
Helmertje
Contacteer:

Bericht: # 64544Bericht Helmertje »

Achteruitrijlichten heb ik ook niet, en daar is nog nooit iets over gezegd. Mistlamp heb ik wel, dus dat weet ik niet
an3s

Bericht: # 64569Bericht an3s »

Achteruitrij-/mistlichten zijn niet verplicht.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie