Contactslot kapot

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Alf
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 2:00 am
Locatie: Schoonebeek

Bericht: # 6580Bericht Alf »

Wie o wie heeft er goeie tips om het contactslot te vervangen.
Ik heb 1 sleutel bij de auto, dus heb ik een reserve laten maken. Op de koffer werkte deze prima, op het contactslot tot het contactpunt. Vervolgens geen beweging meer. Uiteindelijk is deze afgeknapt. Het contactslot verwijderen moet in de Garage-stand, maar die is niet meer te bereiken :cry:. Uiteraard houd ik graag 1 sleutel voor sloten/contactslot en kofferbak.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 6581Bericht jbeekmann »

En er steekt echt helemaal niets meer uit? Niet met een platbektangetje vast te pakken?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 6583Bericht Goof »

het ziet er slecht voor je uit. Bovendien is het niet zo erg om 2 verschillende sleutels te hebben, want dan is je viertje ook niet zo makkelijk te stelen (niet dat ie gestolen wordt).
Het beste werkt om vlak onder de sleutel met een boortje helemaal daar het slot te boren, dan boor je die pinnetjes en veertjes kapot. Vervolgens boor je nog een keer na met een grotere boor (rond 6 of zo) en dan kun je onder het contactslot met een centerpunt meestal dat pinnetje wel inslaan. Vergeet niet eerst het schroefje aan de achterkant te verwijderen. En dan kun je het slot eruit wringen en weggooien, want dat wordt toch niks meer. Je kunt uiteraard ook meteen dat pinnetje aan de onderkant af proberen te boren, maar het nadeel is dat je het risico loopt je stuurkolom dan te beschadigen, waardoor je nieuwe slot straks misschien niet goed vast zit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 6585Bericht Jorijn »

Ik wens je heeel veel succes met dit klusje. Bij mij is een tijdje terug ook het onderste puntje van de sleutel in het contactslot afgebroken. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar en heb er een garage bij moeten halen.
Bij die garage zeiden ze ook dat een viertje moeilijk te jatten is, ze hebben er drie uur over gedaan. Het openen en starten van een BMW 5-serie was volgens hun in 10 minuten gebeurt. :grin: Dus dat zeg wel weer iets over de kwaliteit van het materiaal.
Veel succes!!!
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 6591Bericht Goof »

Renault heeft zowieso goeie startsloten, omdat de stuurkolommen erg sterk zijn en de sloten een mechanisch stuurslot hebben, waar je zo bijna niet bij kunt, dus je moet inderdaad al het slot kapot maken of forceren of weten te kraken om de wagen uberhaupt te kunnen besturen. We hebben dit klusje eens moeten doen bij onze 25, maar daar wordt je idnerdaad niet vrolijk van, want het de plaat van het slot is van rvs (dus keihard) en daarna kom je in gehard staal, dat heeft er dus ook niet veel zin in. We zijn daar toen ook een paar uurtjes mee bezig geweest. Zorg in ieder geval dat je goede scherpe Hss boren hebt en laat ze niet te warm worden, heel belangrijk is ook dat je niet al te veel toeren maakt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 6600Bericht Moaske »

Ik heb laatst ook een gaar slot vervangen (weliswaar zonder afgebroken sleutel erin), maar ik vraag me af of ik hem daarvoor wel in de 'garage'stand heb moeten zetten...
Je moet inderdaad een schroefje aan de achterkant eruit draaien, maar als je dan vervolgens het verende pinnetje van aan de bovenkant indrukt met een inbus ofzo dan zou je hem volgens mij zo eruit moeten kunnen trekken.
Zoals ik al zei: ik weet niet meer hoe mijn sleutel stond, maar ik kan je wel vertellen dat die sleutel noch eruit noch verdraaien wilde.
Afijn, misschien heb je hier iets aan... Succes !
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Alf
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 2:00 am
Locatie: Schoonebeek

Bericht: # 6754Bericht Alf »

Geen woord teveel geschreven, het bleek inderdaad lastig het slot te verwijderen. Sluetel moet wel in de Garagestand. Enkele boortjes later kwam er meer beweging in, en uiteindlijk met een tang gaf het de geest. Nu nog een ander contactslot en starten maar weer !
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 6756Bericht Goof »

je kunt hem nou ook starten hoor. Als je de kabels van je ouwe slot eraf knipt en weer aan die multi stekker zet, kun je ze doorverbinden en starten. Kun je zolang toch nog rijden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 6765Bericht 4TL »

Als ex bromfiets monteur hadden we dit grapje ook vaak in de werkplaats, afgebroken sleutels...
Wij gebruikte altijd een ijzerzaagje van een figuurzaag, deze tanden zijn klein en kun je gebruiken als zgn. weerhaakjes. Het is wel priegelen maar het werkt wel.
Wel sloten maar geen sleutels meer? Ik laat dan sleutels na maken bij sleutel prof. Loef.
Staat in bijna elk oldtimer tijdschrift en op elke beurs.
Clio '98
Alf
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 2:00 am
Locatie: Schoonebeek

Bericht: # 6775Bericht Alf »

Zo gauw ik m'n nieuwe bobine gemonteerd heb ga ik meteen de draden doorverbinden, kijken of-tie starten wil.Bij mij heb ik een rode draad onderaan, dan met de klok mee een blauwe en een zwarte. Als ik de blauwe met de zwart verbind, dan draait de startmotor (geprobeerd toen het oude, kapotte slot er nog in zat), maar moet ik zorgen dat de motor sowieso op contact staat? Zo ja, hoe dat te doen zonder contactslot?
Plaats reactie