Pagina 1 van 1

auto heeft hoofdpijn

Geplaatst: zo aug 21, 2005 5:56 pm
door Peter H
Gister begonnen met uitbouwen van de startmotor bleef af en toe weigeren. :evil:
Meeteen maar eens naar de olielekkage gekeken die steeds erger werd.
Heeft uiteindelijk geresulteerd in een demontage van de cilinderkop. :cry:
de olie zeek ongeveer uit de motor ter hoogte van de cilinderkop.
op drie plekken kon je zien dat de olie door de pakking had gelekt.
morgen dus koppie laten vlakken nieuwe pakking ertussen en dinsdag weer rijden!
wel een voordeel je kunt een stuk makkelijker bij de startmotor. :wink:

Geplaatst: zo aug 21, 2005 6:13 pm
door Rik
tja elk nadeel hep zijn voordeel

Geplaatst: wo aug 24, 2005 9:54 am
door Peter H
Kopje zit weer op zijn plek
nu alleen de radiator en toebehoren monteren sapjes vullen en lopen (hoop ik)
even lopen martelen met de kopbouten onder de tuimelaars maar voor de rest valt het allemaal hel erg mee.
het meeste werk ging in het schoonmaken van alle vette bagger zitten
wat een zooitje kan er zich verzamelen zeg

Geplaatst: wo aug 24, 2005 6:11 pm
door Hugo
Klepjes gesteld?

Geplaatst: wo aug 24, 2005 7:03 pm
door Peter H
Hugo schreef:Klepjes gesteld?
Tuurlijk vergeten te vermelden moet ook gebeuren he :o
Een probleem heb ik nog wel dat is dat er een waterslang van de kop naar de carburateur verteerd is door de olie en laat die nou net in nalevering vallen bij Renault :evil:
Duurt 3 tot vijf werkdagen voor ik hem binnen heb :cry:
dus ff wachten met rijden heb hem toch niet ala minuut nodig

Geplaatst: wo aug 24, 2005 9:17 pm
door Le Car
Ik gebruik daarvoor altijd een nieuwe universele slang.
Kun je hem veel mooier mee laten lopen.

Trouwens,je kunt de aan en afvoer van de carb.voet ook ff afdichten op de pomp zelf en daarna kun je wel rijden.

De verwarming heb je nu toch niet nodig, alhoewel 16 graden :wink: ,dus das niet erg.

Tevens kun je de motor laten draaien en er ff mee rijden om daarna de kop na- of aan te trekken.

Hoe dat moet is in de diverse topics te lezen, :lol: ,.
Ik zou het handboek hierin volgen of de fabrikant van je pakking.

Geplaatst: do aug 25, 2005 1:03 pm
door Peter H
Er zitten iets te veel bochtjes in vind ik voor een universele slang
daarnaast heeft hij twee verschillende diameters.
plus dat de prijs me erg meevalt (4,50 euro)
de kop moet na een paar honderd kilometer nagetrokken worden volgens het werkplaatshandboek.
tussendoor ff de klepspeling afstellen.
vrouwtje mag met de volvo boodschappen gaan doen van het weekend
weet ze ook weer hoe een zweedse tank rijd :P :P :P :P