Pagina 1 van 2
achterbalk revisie maw roestig probleem
Geplaatst: zo jul 31, 2005 4:02 pm
door Sir, Ravel
mijn R4 zn achterbalken zijn rot....
met dat dit een probleem is waarmee veel mensen kampen schrijf ik hier mijn verhaaltje uit zodat anderen er (hopelijk) uit kunnen leren ...
(niet dat ik nu een supermechanieker ben)(de eerste auto waar ik aan sleutelde is mn r4 en ik heb hem nog maar een heel klein jaartje)
we hebben dus de volledige achterbrug en benzinetank enzo erafgehaald en es bekeken links en rechts dezelfde problemen
toen viel er al veel vuil uit
we gaan er mooie stukken uitslijpen en nieuwe inlassen
alles is al opgemeten (plan voor de linkerkant)
nu ga ik de stukken maken.
vervolg soon!!!
Greetz
Geplaatst: zo jul 31, 2005 7:14 pm
door Rodeo-6
Ziet er goed uit, het plan
Denk je er aan dat de balk uit drie lagen bestaat.
1 de opzetplaat
2 de balk
3 een binnensteun
Geplaatst: zo jul 31, 2005 7:21 pm
door Tanja & Maus
zaten er peukjes in die balk?

Geplaatst: zo jul 31, 2005 10:26 pm
door Le Car
Wij hebben het zelfde gedaan zie ottogaazi's website.
Wel hebben wij kant en klare overzet stukken genomen
Deze zijn gelijk op maat en lopen taps toe.
Kosten iets van 30 euro per kant dus dat kan ook wel uit.
Geplaatst: ma aug 01, 2005 10:45 am
door Sir, Ravel
Rodeo-6â„¢ schreef:Ziet er goed uit, het plan
Denk je er aan dat de balk uit drie lagen bestaat.
1 de opzetplaat
2 de balk
3 een binnensteun
ze zijn gemaakt, nu ergaan oplassen
en idd de opzetplaat (denkik) is het die we voor 1 deel hebben verwijderd
Tanja & Maus schreef:zaten er peukjes in die balk?

neej we mogen een brug in een garage gebruiken van onze garagist, en die rookt...
vanavond fotows
Greetz
Geplaatst: ma aug 01, 2005 11:31 am
door Le Car
Als je het nogniet gevonden had,kijk hier maar eens:
http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html
En veel succes er mee.
Geplaatst: vr sep 09, 2005 1:30 pm
door Sir, Ravel
dat plannetje heb ik niet gebruikt!
gewoon doorgeboord van de andere kant...
hier en daar nog een stukje plaat ingelast
kheb nog fotos maar die vind ik niet direct...
Greetz
Geplaatst: vr sep 09, 2005 11:37 pm
door Tanja & Maus
dit lijkt me geen lange termijn oplossing? ga je em verkopen?

Geplaatst: za sep 10, 2005 8:37 am
door Sir, Ravel
Tanja & Maus schreef:dit lijkt me geen lange termijn oplossing? ga je em verkopen?

hoe bedoel je geen lange termijn???
wat eropgelast is is steviger dan de rest van de r4, i swear!
nog wat afslijpen en laagje zinga erop en dan een anti-steenslag...
Greetz
Geplaatst: za sep 10, 2005 8:47 am
door Hugo
En wat gebeurt er binnen in de balken en tussen de opgelaste platen?
Geplaatst: za sep 10, 2005 9:14 am
door Sir, Ravel
die zijn verstevigd waar roestig (1plaatsje) en worden met een productje bespoten vanbinnen dmv luchtdruk (de garagist ging da doen...)
om te monteren, die remdrukverdeler, er zijn daar 3 aansluitingen, wat moet waar komen (3 op een rij)??
Greetz
Geplaatst: za sep 10, 2005 5:53 pm
door Hugo
Sir, Ravel schreef:om te monteren, die remdrukverdeler, er zijn daar 3 aansluitingen, wat moet waar komen (3 op een rij)??
Greetz
...Monteren in omgekeerde volgorde...
Nu is mijn geheugen slecht, dus doe ik de leidingen 1 voor 1 vervangen; of na demontage terugplaatsen in het gat waar het uit kwam: dus alles demonteren en naast de auto weer los/vast in elkaar zetten.
Als een project wat langer duurt, hoef je minder te onthouden, wat bij mij toch al slecht ging...
Foto's, een werkplaatsboek of gewoon een schets maken voor je begon was een optie geweest. Zie
http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html
Geplaatst: zo sep 11, 2005 9:14 am
door Sir, Ravel
het idee was om gewoon de verdeler op zn plaats te zetten en te kijken naar waar de resterende buisjes wijzen, maar een slimoor had de buisjes verwijderd...
Geplaatst: zo sep 11, 2005 1:53 pm
door Vrouw5LeCar
Hel operatie dat, inderdaad. Nog geen reactie van R4F6GTX Automaat, verbazingwekkend. De expert laat het afweten!

Geplaatst: ma sep 12, 2005 8:17 pm
door Hugo
Had geen veiligheidsschoenen toen hij op z'n tenen werd getrapt en ik geen camera toen ik onder een 4 lag...