op vakantie met de 4!, das nooit saai
Geplaatst: wo jul 27, 2005 1:55 pm
Jawel 4tje klaar, dus op vakantie, alles leuk alles spannend vanuit Utrecht binnen 1,5 uur in Antwerpen. Stopt er een auto voor me, meneer er loopt benzine onder uw auto vandaan.. Ik zet hem op de vluchtstrook en denk ok, rubbertje bij de benzine toevoer los, (zie ander topic) van de retourslang (r5). Ja het rubbertje was los, maar het nippeltje dat het gat van de retour in gaat was ook compleet weg, shit, en nu..... uiteindelijk wilde ik niet langs de snelweg blijven staan en heb ik een deel van mijn stenliemes afgebroken en die met seconde lijm over het gat gelijmd. heel voorzichtig (20 km/uur) gered naar bezine station. Daar verder kijken wat ik kan doen. Stopt er achter me een citroen DS ook nederlanders.
Hebben die voor mij geen onderdelen behalve een fietswielventieldopje en een tie-rip. Meer hadden we niet nodig, dopje een beetje bij gesneden met de hamer in het gat getikt en daarna verzekerd met de tie-rip.
whoo-whoo. 2 uur verloren maar we gaan weer!!!!!
Hete motor.... shit wat nu weer, langs de kant dat wrak (shitshitshit auto, ik ga een echte kopen) lekage bij het termokontact (dat ding op de radiateur) aandraaien (gereedschap zat bij me gelukkig) en water erin gooien ok, we gaan weer verder......
daarna hebben we zonder probleem Quiberon gehaald, in twee dagen dat wel (1050 km). Op vakantie, nog een aantal maal controleren of de bezine retour goed gedicht zit en of het rubber van het dopje niet weg gevreten word door de benzine en of het termo contact nu wel goed zit en of ik nog koelwater heb...
willen we na 9 dagen naar huis en dat gaat de eerst 200 km goed, staan we in een dorp stil voor het ontbijt. We stappen in om verder te rijden, doet mijn startmotor helemaal niets, geen klik, geen tik, helemaal dood....
ik kijken bij de bougieskabels, de stroomverdeler, de bobine, weet ik veel.... probeer het nog eens... niks, dan de hamer maar, tik, tik, tik op de startmotor en ja hoor, prik we rijden weer.
dit gebeurde nog een keer toen we na het lunchen weer verder wilde rijden, weer een tik op de start motor en weer verder.
Dezse keer hebben we het in 1 dag gereden, ik ben thuis, ga zo de benzine toevoer vervangen, want een originele zonder gat is altijd beter dan eentje uit een r5 met lullige manier om een gat te dichten..
ga ik koelvloeistof halen en olie (op zo'n rit gebruikt hij daar best veel van...)
en ga ik eens kijken naar de startmotor, waar ik niet zo heel veel van weet, iemand een sugestie of een nieuwe????
mvg Tim, Oh enne nu ik eraan terug denk, de rit was de eerste vakantie rit die niet saai was maar spannend, ik houd het 4tje toch!!
Maar of ik nog een keer zover ga rijden met dat dingetje, is dat verstandig?
Hebben die voor mij geen onderdelen behalve een fietswielventieldopje en een tie-rip. Meer hadden we niet nodig, dopje een beetje bij gesneden met de hamer in het gat getikt en daarna verzekerd met de tie-rip.
whoo-whoo. 2 uur verloren maar we gaan weer!!!!!
Hete motor.... shit wat nu weer, langs de kant dat wrak (shitshitshit auto, ik ga een echte kopen) lekage bij het termokontact (dat ding op de radiateur) aandraaien (gereedschap zat bij me gelukkig) en water erin gooien ok, we gaan weer verder......
daarna hebben we zonder probleem Quiberon gehaald, in twee dagen dat wel (1050 km). Op vakantie, nog een aantal maal controleren of de bezine retour goed gedicht zit en of het rubber van het dopje niet weg gevreten word door de benzine en of het termo contact nu wel goed zit en of ik nog koelwater heb...
willen we na 9 dagen naar huis en dat gaat de eerst 200 km goed, staan we in een dorp stil voor het ontbijt. We stappen in om verder te rijden, doet mijn startmotor helemaal niets, geen klik, geen tik, helemaal dood....
ik kijken bij de bougieskabels, de stroomverdeler, de bobine, weet ik veel.... probeer het nog eens... niks, dan de hamer maar, tik, tik, tik op de startmotor en ja hoor, prik we rijden weer.
dit gebeurde nog een keer toen we na het lunchen weer verder wilde rijden, weer een tik op de start motor en weer verder.
Dezse keer hebben we het in 1 dag gereden, ik ben thuis, ga zo de benzine toevoer vervangen, want een originele zonder gat is altijd beter dan eentje uit een r5 met lullige manier om een gat te dichten..
ga ik koelvloeistof halen en olie (op zo'n rit gebruikt hij daar best veel van...)
en ga ik eens kijken naar de startmotor, waar ik niet zo heel veel van weet, iemand een sugestie of een nieuwe????
mvg Tim, Oh enne nu ik eraan terug denk, de rit was de eerste vakantie rit die niet saai was maar spannend, ik houd het 4tje toch!!
Maar of ik nog een keer zover ga rijden met dat dingetje, is dat verstandig?