Pagina 1 van 2

afslaan bij remmen

Geplaatst: do jul 21, 2005 6:27 pm
door Emma
nog een vraagje: als je remt slaat direct de motor af (en start daarna weer moeilijk) iemand een tip waar dit aan kan liggen?

Geplaatst: do jul 21, 2005 6:41 pm
door Rik
had ik ook, ook stationair onregelmatig? of juist veel te hard stationair?

Bij mij zijn de contactpuntjes vernieuwd, nieuwe condensator en een goede nieuwe afstelling van de motor, en het probleem is over!

maar of het daar nu aan lag??

Geplaatst: do jul 21, 2005 7:12 pm
door -Trelleur-
Hmmm, afslaan bij remmen.....
Een vraagje ter verduidelijking:
als je de rem intrapt, sla je dan links- of rechtsaf?

Geplaatst: do jul 21, 2005 7:13 pm
door Rik
alleen de motor slaat af, de rest gaat rechtdoor, jeetje bijdehand hoor, had er een van mij kunnen zijn!

Geplaatst: do jul 21, 2005 9:02 pm
door -Trelleur-
:D Ja ik dacht ik moet Rik even voor zijn, en Brutus had ik ook voor mogelijk gehouden.....

Geplaatst: do jul 21, 2005 9:44 pm
door marco
wat draaien aan die schroef op je carburateur bij je gaskabel, zodat ie stationair iets meer toeren gaat draaien (hielp bij mij in ieder geval)

Geplaatst: vr jul 22, 2005 12:08 am
door Hugo
Alle slangen rond carburateur en spruitstuk heel?

Geplaatst: vr jul 22, 2005 8:54 am
door Rik
das waar ook, bij mij was er ook een slang van de carburateur afgeschoten en dus veel valse lucht, vacuum probleempje dus

Geplaatst: vr jul 22, 2005 1:10 pm
door Emma
slangen heel, stationair toerental is al opgedraaid, alle onderdelen van de verdeler vernieuwd + kabels en bougies en carbcleaner erdoor gegooid en nog steeds geen resultaat. oh ja, ook de kleppen al gesteld. Nu dus de carb maar eens open en beter schoonpoetsen. Sproeiers zijn ook al doorgespoten, dus wat blijft er nog over? vacuumvervroeger of ontstekingstijdstip afstellen?

Geplaatst: vr jul 22, 2005 1:10 pm
door Emma
slangen heel, stationair toerental is al opgedraaid, alle onderdelen van de verdeler vernieuwd + kabels en bougies en carbcleaner erdoor gegooid en nog steeds geen resultaat. oh ja, ook de kleppen al gesteld. Nu dus de carb maar eens open en beter schoonpoetsen. Sproeiers zijn ook al doorgespoten, dus wat blijft er nog over? vacuumvervroeger of ontstekingstijdstip afstellen?

Geplaatst: vr jul 22, 2005 2:13 pm
door Rik
bij mij hielp het vervangen van de puntjes en condensator ook goed, dus wie weet, slangetjes ook nergens gescheurd, of het pijpje gescheurd waar het slangetje op moet?

Geplaatst: vr jul 22, 2005 9:18 pm
door Bruutmans
carbcleaner??
Is dat van die prut die je door de benzine moet mengen en dan word je carb. schoon?

Haal em eraf en leg em een nachtje in een badje van diesel,werkt duizend keer beter als smeerseltjes/schoonfruttertjes of wat dan ook. :wink:

Geplaatst: ma jul 25, 2005 12:54 pm
door Vincenti
Oh??? Interessant! :o

Toch eens proberen.

Gewoon helemaal kopje onder? Moet ik er voortijds nog wat van afhalen of zijn alle carbcomponenten dieselbestendig?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 11:26 pm
door Ifris
Als ie al zo snel afslaat en daarna moeilijk te starten is en niet te arm afgesteld staat, vraag ik me af op ie niet wat te rijk is afgesteld qua brandstof (ipv te arm), heb dit probleem ooit eens met mijn Florettje gehad ... :wink:

Geplaatst: vr sep 09, 2005 7:50 pm
door Mustangsally
Wij hebben dit zelfde probleem ook gehad. Ook eerst van alles geprobeert, maar niets leek te helpen.

Toen de contactpuntjes nog eens van heel dichtbij bekeken, en die bleken eigenlijk compleet weg te zijn, hoewel ze er op het eerste oog echt goed uitzagen.

Puntjes vernieuwd, meteen maar even nieuwe condensator erbij, en heel strak op het exact juiste tijdstip gezet. Resultaat? Een perfect lopend motortje die een top haalt van 130 km/h ( 850 cc blokje ) en never nooit meer afslaan. Ook loopt het blokje nu superzuinig, en kan er zelfs 50 in de 4-de versnelling gereden worden..... kosten? Alles bij elkaar iets van 10 of 20 euro en een half uurtje werk!