Pagina 1 van 1

Wie heeft er een remmenontluchtingsapparaat? (eindhoven e.o)

Geplaatst: wo jul 13, 2005 6:29 pm
door Helmertje
Hey!!

Mijn remmen moeten ontlucht worden en dat doe ik het liefst met een ontluchtingsapparaat, heeft iemand die toevaallig liggen, dat ik die kan lenen??

Doei!!

Helmer

Geplaatst: wo jul 13, 2005 8:11 pm
door Rik
compressor erop zetten!

Heeft Paul ook bij de mijne een tijd terug gedaan, wie weet wil ie dat ook voor jou doen, voor een vlaai lijkt het me mogelijk!

Geplaatst: wo jul 13, 2005 10:08 pm
door Rodeo-6
Slangetje er aan hangen in een lus naar boven toe en je hebt geen apparaat nodig.
Luchtbellen stijgen n.l. op :-?
LANGZAAM intrappen, op de bodem? dan nippel dicht en dan herhalen.

Geplaatst: za jul 16, 2005 2:20 pm
door Willem de Zwijger
Die compressortruc heb ik nog nooit van gehoord, ho werkt dat ?

Geplaatst: za jul 16, 2005 5:38 pm
door Hugo
Op de ( reserve ) deksel van je remvloeistoreservoir maak je een aansluiting voor een compressor ( of je reserve wiel ).

Via deze weg zet je maximaal 1,5 bar luchtdruk op je voeistof, deze wordt bij het openen van een ontluchtingsnippel uit je systeem gedrukt.

Voordeel:
1 - je kunt het alleen doen.
2 - de plunjer in de hoofdremcilinder blijft binnen de "werkslag" ( minder kans op lekkage )

Geplaatst: ma jul 18, 2005 12:56 pm
door Willem de Zwijger
Slimmmm...hoe doe je die aansluiting op die dop van het oliereservoir ? Met een bandenventiel ? Of een perslucht connector ?

Geplaatst: ma jul 18, 2005 6:14 pm
door Hugo
Dat is geheel aan uw eigen handigheid en onderdelen voorraad...

Geplaatst: do jul 21, 2005 4:58 pm
door brecht
Die compressortruuk is inderdaad handig als je het alleen moet doen, maar verder kan het ouderwets met opendraaien, rustig trappen, dichtdraaien, opkomen, enz enz ook wel hoor. Het zal er niet minder veilig op worden. Extra handigheid is een transparantre slang aan die ontluchtingsnippel doen, dan kan je goed zien of al het vuil en lucht er uit is.

En om maar weer eens met een Tanzania verhaal op de proppen te komen. Een van onze monteurs zag ik ooit die nippel opendraaien, instappen, een paar keer pompen, teruglopen en dichtdraaien. Het zal wel toeval zijn, want zo schijnt het altijd te gaan,maar diezelfde auto had drie dagen later wel een greppel nodig om tot silstand te komen...

Echt nuttig bericht ist niet geworden lees ik zo, sorry, maar ik moest weer eens wat achterlaten hier denk ik.

Geplaatst: do jul 21, 2005 5:57 pm
door Hugo
Willem de Zwijger schreef:Slimmmm...hoe doe je die aansluiting op die dop van het oliereservoir ? Met een bandenventiel ? Of een perslucht connector ?
Afbeelding

Geplaatst: do jul 21, 2005 7:51 pm
door Willem de Zwijger
Als ik die ooit in een winkel zie liggen kan ik me vast niet beheersen....

Geplaatst: vr jul 22, 2005 10:19 am
door Ron
Als je goed kijkt zie je dat je het ook zelf kunt maken.
potje
slangetje
ventieltje

Overigens is dit er eentje die je aansluit op je reserveband als ik me niet vergis. (is een handig klein druktankje)

Als je het helemaal simpel wilt doen koop je een hele lange slang, en die leg je vanaf je ontluchtingsnippel helemaal terug in je reservoir.
Hoef je ook niet steeds bij te vullen (één keertje maar) en je kunt lekker blijven zitten.
Enige nadeel is dat je heel misschien nog wat kleine luchtbelletjes krijgt als je het te snel doet en je gebruikt je oude remvloeistof. Maar het kan.
Als het niet naar behoren is gegaan kan je altijd nog iemand opsnorren en gaan draaien.