Vandaag weer een paar dikke druppels koelvloeistof op de vloer recht onder de kachel gevonden.
Dit was een paarweken geleden ook al het geval, ik heb toen de kachel plus te toevoer-afvoer slangen in het geheel uitgebouwd.
Na kontrole geen scheurtjes of andere lekkage bronnen kunnen vinden.
De boel met nieuwe slangklemmen weer inelkaar gezet en alles leek ok. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Kan de kachel warmtewissellaar zomaar gaan lekken?
Kan de druk in het koelsysteem zomaar oplopen en het eventueele scheurtje open drukken? Wie heeft een idee wat ik nog kan doen?
Er van uitgaand dat toch de warmtewissellaar de oorzaak is, wie heeft er nog een op de plank (of weet ergens een goede tweede hands?)
Bedankt alvast
Lekkende kachel radiator
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Loopt het je auto in? Dan is of je afvoer van de bak onder de kachel verstopt, of het komt via het asje van de "koud warm"stelschroef.
Of daar iets aan te reviseren is weet ik niet, maar onder druk kan dat misschien wel gaan lekken.
Ik heb eventueel nog wel een warmte wisselaar liggen.
Of daar iets aan te reviseren is weet ik niet, maar onder druk kan dat misschien wel gaan lekken.
Ik heb eventueel nog wel een warmte wisselaar liggen.

Het is zeker koelvloeistof, het is groen en smaakt zoet geen twijfel
mogelijk!
Ik denk dat ik voor een andere warmtewissellaar en nieuwe toevoer afvoerslangen ga.
Zeg, San Jan Maastricht is niet naast de deur, wil of kan je de warmtewissellaar opsturen en wat zijn de kosten?
Zijn alle warmtewissellaars over alle bouwjaren eigenlijk gelijk?
Ik heb een 1991 inport Clan (GTL)
Alvast bedankt!
mogelijk!
Ik denk dat ik voor een andere warmtewissellaar en nieuwe toevoer afvoerslangen ga.
Zeg, San Jan Maastricht is niet naast de deur, wil of kan je de warmtewissellaar opsturen en wat zijn de kosten?
Zijn alle warmtewissellaars over alle bouwjaren eigenlijk gelijk?
Ik heb een 1991 inport Clan (GTL)
Alvast bedankt!