Pagina 1 van 2

Thermo-sensor cilinderkop

Geplaatst: di mei 17, 2005 12:07 am
door Daan
Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? Is die door te meten? Ik weet dat ie contact maakt (aarde) als de temp te heet wordt, dan gaat je lampje branden. Hij brandt bij mij nu nonstop, al na 2 minuten na koud starten, dus dan is de motor nog niet eens echt op temperatuur.
Thermostaat heb ik net vervangen( getest in kokend water en in de wagen zelf), alles goed ontlucht ( 6 keer), sensor in de radiator werkt en fan slaat aan..... maar wat nu?
Dit lijkt mij het enige logische wat nog na te lopen is.

Geplaatst: di mei 17, 2005 9:07 am
door Rodeo-6
Nauw gewoon doormeten met weerstands meter of een andere proberen :o

P.s. Je oliedruk sensor hangt ook aan dat draadje, weet alleen niet meer hoe, die kan dus ook problemen geven. :-?

Geplaatst: di mei 17, 2005 12:22 pm
door Willem de Zwijger
Je kunt wat water sproeien vlak in de buurt van die sensor (niet op het spruitstuk), als dat gaat sissen is het er echt heet en brandt het lampje terecht. Maar na 2 minuten denk ik dat je zelfs je vingers nog niet echt brandt daar, oftewel, dat ding is kaduuk, weggooien en een andere erop.

Geplaatst: di mei 17, 2005 7:32 pm
door Aldert Hage
Dit probleem heb ik ook gehad, na lang zoeken was bij het probleem, dat de leiding, waar de koelvloeistof doorstroomt, die pal boven de sensor ligt (bij mij althans) iedere keer een drupje op de sensor lekte, waardoor er ergens kortsluiting ontstond, waardoor het lampje continu brandde. Oplossing; lekkage verholpen, sensor goed drooggemaakt en het probleem was weg!

Geplaatst: do mei 19, 2005 11:27 am
door an3s
Check even of het draadje niet gewoon ergens contact met massa maakt.

Geplaatst: do mei 19, 2005 12:51 pm
door Willem de Zwijger
Even off topic maarreehh, An3s kerel, long time no see ! Was je druk met iets anders, of had je een computerverbod ?

Geplaatst: do mei 19, 2005 1:08 pm
door an3s
Ik ben een huis aan het transformeren tot bouwval terwijl ik er ondertussen in woon en ook nog kantoor houd.

4-tjes zijn verkocht of gestald en voor zover ik nog wat tijd voor auto's heb probeer ik mijn SG2 door de APK te krijgen.

Vind dit forum bovendien al een tijdje niet echt boeiend meer..

Re: Thermo-sensor cilinderkop

Geplaatst: do mei 19, 2005 9:32 pm
door Hugo
Daan schreef:Hoe kan ik er achter komen of deze sensor kapot is? .
Draadje van de sensor halen;

Lampje uit? Sensor stuk :cry:

Lampje aan? Bedrading stuk :x

Geplaatst: vr mei 20, 2005 11:07 am
door Daan
Draadje los = lampje uit!
Is ie echt stuk dan? Zou de Brees er een hebben of heeft een clublid nog een werkende voor een schappelijk prijsje (zeg 5 euri) ?

Diegene krijgt van mij dan ook een vliegtuigje! (twee als je hem komt brengen)

mmmmmmm.....?!?

Geplaatst: wo mei 25, 2005 6:19 pm
door Daan
mmmmmmm.....?!?

Sensor even losgehaald van het blok, even poetsen, 5 keer flink tegen het binnenscherm aan getikt en.... hij doet het weer....!!

Nou ja, half.

Al ie er nu zin in heeft gaat ie aan en 2 sec later als ie er geen zin meer in heeft gaat ie (het lampje) weer uit. Of soms weet ie het niet niet, dan brandt ie maar half

Maakt niet uit met welke snelheid, hoeveelheid toeren, buiten temperatuur of hoelang de motor al draait...

RARA?

Geplaatst: wo mei 25, 2005 7:04 pm
door Willem de Zwijger
Rara wat ? Hij is kapot :-? .
Als je benieuwd bent wat er aan dat ding kapot is slijp je hem open (als je student in D11 bent steek je er allicht wat van op). Zal wel iets bi-metalerigs zijn.

Geplaatst: do mei 26, 2005 5:36 pm
door Daan
Thanx,

Geplaatst: do mei 26, 2005 9:35 pm
door Adriaan Dus
Sommige lampjes hebben een eigen wil.
In mijn Master zit een lampje voor de oliehoogte, dat brandt nu al 7 jaar.
Maar heel soms gaat ie een uurtje uit.
Niemand heeft tot nu kunnen vinden waarom.
Tis Renault moet je maar denken. 'N creatuur in je automobiel

Geplaatst: vr mei 27, 2005 9:09 am
door Willem de Zwijger
Dat klinkt wel heel erg als een draadje wat contact maakt met massa. 'T is geen rocket science maar kost wel even tijd om het fout te vinden, dashboard loshalen is bij moderne auto's tijdrovend dus duur dus laat maar zitten. Dat gaat bij de R4 in een handomdraai, lang leve de 4 !

Geplaatst: vr mei 27, 2005 8:17 pm
door Hugo
ookdom schreef:Sommige lampjes hebben een eigen wil.
In mijn Master zit een lampje voor de oliehoogte, dat brandt nu al 7 jaar.
Maar heel soms gaat ie een uurtje uit.
Niemand heeft tot nu kunnen vinden waarom.
Tis Renault moet je maar denken. 'N creatuur in je automobiel
Als lampje brandt, dan draadje van censor halen, kijken wat lampje doet.
Als het lampje niet meer brandt, is het de censor.
Als lampje blijft branden dan is er in de bekabeling of schakeling iets aan de hand.

Of daar ooit hoogte van krijgen? :wink: