Pagina 1 van 1
vhbjh
Geplaatst: ma mei 09, 2005 3:30 pm
door san

[/b]
Geplaatst: ma mei 09, 2005 4:19 pm
door Goof
Ja, past, maar of ze exact hetzelfde zijn weet ik niet. Het is iig zo dat een turbo motor een lagere compressie heeft. Ongeblazen lijdt dat dus tot een dramatisch vermogensverlies. Als je die alpine wat meer pit wilt geven, raad ik je aan de kop iets te laten vlakken. Wil je drastische vermogenstoename, kijk dan eens rond op ebay met zoekwoord "NOS"
Geplaatst: do mei 12, 2005 12:07 pm
door Jan-San
Heeft een Alpine turbo niet een aluminium onderblok?
Geplaatst: do mei 12, 2005 12:25 pm
door Goof
Bende gek! gewoon hetzelfde onderblok als de r4 1008, r5 ts of alpine, r12 1400, r8 1100 en ga zo maar verder. Ammelullium onderblokken hadden ze in die tijd nog niet van gehoord Jansen...
Geplaatst: do mei 12, 2005 12:28 pm
door Goof
Trouwens nou ik er zo over nadenk..... Het is hier al ooit over dit verhaal gegaan. Die koppen zijn wel identiek. De AT heeft andere zuigers om de compressie te verlagen. Wat jij dus zou kunnen doen is simpelweg een hele dikke koppakking monteren (voor als de kop gevlakt zou zijn) en er een turbo op schroeven. Wel de druk niet al te hoog zetten want daar zal ie niet tegen kunnen. Kun je het beste een t2 charger van een gtt gebruiken, die komt veel sneller op toeren en levert voor een lage druk meer dan voldoende capaciteit.
Geplaatst: do mei 12, 2005 1:00 pm
door jbeekmann
Goof schreef:Bende gek! gewoon hetzelfde onderblok als de r4 1008, r5 ts of alpine, r12 1400, r8 1100 en ga zo maar verder. Ammelullium onderblokken hadden ze in die tijd nog niet van gehoord Jansen...
Volgens mij heeft de 16 sinds 1965 al een geheel aluminium blok...
Geplaatst: do mei 12, 2005 1:54 pm
door Le Car
Ik heb ze vaak genoeg getild en ik weet zeker van niet.
Alleen de crossflow kop is van alu.
Geplaatst: do mei 12, 2005 2:06 pm
door -Trelleur-
Toch zou het aluminium moeten zijn, of in elk geval een legering daarvan. Even een magneetje er tegenaan houden ter controle?
Andere auto's met aluminium blok zijn de Peugeot 204 (1965) en Hillman Imp (1963). En de Tatra: nog ouder. De bekende Rover V8 trouwens ook.
Geplaatst: do mei 12, 2005 4:34 pm
door jbeekmann
Hebn 'm ook pas net, zal ffkes moeten kijken.
Op internet zeggen ze ook alu:
"De motor van de Renault 16 was niet weer een vergrote uitvoering van de oorspronkelijke motor uit de 4CV, maar een totaal nieuw ontwikkelde motor.
Die motor was geheel van aluminium, met een cilinderinhoud van 1470 cc. De plaats van de motor was vergelijkbaar met die van de Renault4. Het motorblok lag tussen de passagiersruimte en de vooras en de versnellingsbak was daar weer voor geplaatst. Dat maakte een vloerpook niet mogelijk. De Renault 16 had dan ook een plezierig schakelende stuurversnelling."
bron:
http://home.planet.nl/~mhamm/Renault/infor16.htm