Pagina 1 van 1
slechte trommelremmen voor
Geplaatst: wo apr 06, 2005 10:03 pm
door Hanz
Sinds een week heb ik last van slechte trommelremmen voor. De symptomen zijn als volgt:
- pedaal is niet sponzig
- bij het wegrijden is de remwerking in eerste instantie vrijwel nihil (ja dat is even schrikken de eerste keer)
- de handrem (zit bij mij nog op de voorwielen) doet het gewoon
- geen drukopbouw met pompen (zoals bij lucht in leidingen)
- na een klein stukje rijden met excessief vaak remmen voelt het weer gewoon aan.
Wat zou dit kunnen zijn? Een cilinder met halfvast zittende zuigers, die beter gaan bewegen als de boel warm wordt? Iets anders?
Geplaatst: do apr 07, 2005 12:53 am
door R4F6GTX Automaat
GTL of F6 kopen dan heb je schijfremmen plus de handrem op de achterwielen, maar dat wou je waarschjijnlijk niet horen

Geplaatst: do apr 07, 2005 9:46 am
door Rodeo-6
remvoeringen afstellen met de stelnokjes en dan nog eens proberen
Geplaatst: do apr 07, 2005 1:58 pm
door Hanz
Als het aan de stelnokken ligt, hoe kan het dan dattie na een paar keer remmen weer goed is? Het is trouwens vrij abrupt erin gekomen, als het slijtage van de voeringen is zou je verwachten dat het langzaam slechter wordt.
Als de keuze is tussen geen remmen en een F6 of GTL, dan weet ik wel wat ik doe

Geplaatst: vr apr 08, 2005 10:24 am
door Boerammetje
Lekkende cylinder, waarvan je de olie met een paar keer remmen verbrandt op het oppervlak van remschoen en trommel?
Geplaatst: vr apr 08, 2005 10:25 am
door Boerammetje
F6? Esc zul je bedoelen!
Geplaatst: vr apr 08, 2005 10:30 am
door R4F6GTX Automaat
Vind je ze zó erg Bram?
Geplaatst: vr apr 08, 2005 10:36 am
door Boerammetje
Van voren gaat het op zich nog wel, maar van achter...
Het hele schattige R4 idee lijkt daar te zijn vervangen door een in hoofdzaak doosvormig hok, en dat had van mij nou niet gehoeven.
Persoonlijk dan, uiteraard.
Geplaatst: vr apr 08, 2005 11:06 am
door R4F6GTX Automaat
Het nuttige wordt gewoon samengevoegd met het aangename...
De F4 is wel leuk qua rondingen maar te weinig laadruimte. De bedoeling is een bedrijfsauto maar de snuit plus cabine is groeter dan de laadruimte en dat ziet er dom uit. Misschien dat ik ooit een F4 ga verlengen voor op een F6 chassis te zetten, dan klopt het beeld ook beter.
Geplaatst: vr apr 08, 2005 11:16 am
door Hanz
Boerammetje schreef:F6? Esc zul je bedoelen!
Esc?
ik denk zelf in de richting van een slecht functionerende cilinder, met zuigertjes die niet goed bewegen als de boel koud is. Met olie op de voeringen denk ik dat de remwerking voorgoed afwezig is. Hoe staat dat met het verbranden van remvloeistof? Kan dat of gaat dat gewoon in de voeringen zitten. Iets dat poreus en eenmaal vettig is, is moeilijk goed te ontvetten.
Het ding staat nu bij de keurboer, dus ik zal het straks wel horen. Helaas begon hij niet meteen toen ik eraan was gekomen met remmen op temperatuur, koude remmen = geen remmen bij mij momenteel. Voordeel van het moeten reviseren van de remmen is dat je erna een tijdje extra kan genieten van de voortreffelijke remwerking waarvan je allang had vergeten dat het mogelijk was.
Geplaatst: za apr 16, 2005 10:07 am
door Hugo
Zoek een donor.
Vervang alle remdelen, jammer van de ruimte tussen de voorstoelen, maar je hoeft nooit meer de stelnokken te verstellen.
Vervanging van remslangen kan bij oudere auto's ook uitkomst bieden bij zogenaamde klep werking: door het opzwellen van het rubber wordt de binnen diameter van de slang zo klein, dat de vloeistof door het
"brengderemvloeisofsnelonderhogedrukapparaat" wel snel voor het remmen zorgt, maar door de veren in de wielremcylinders niet snel de remvoering terug laat komen in de ruststand.
Dit zorgt voor oververhitting van de remmen.