Pagina 1 van 1
Valse lucht?
Geplaatst: vr mar 25, 2005 10:37 am
door Ivo 4
Al enige tijd moet ik met veel gevoel het gaspedaal hanteren om motor uitval te voorkomen.
Bij het weg rijden kan ik niet het pedaal indrukken, dit moet heel langzaam gebeuren. De motor loopt wel mooi stationair maar valt dus uit bij te veel gas geven in een keer.
Valse lucht hoor ik dan iemand zeggen. Maar waar komt die valse lucht dan naar binnen? Hoe kan ik dit voorkomen.
Alvast bedankt voor een reactie,
Ivo
Geplaatst: vr mar 25, 2005 11:27 am
door R4F6GTX Automaat
Volg de 2 slangetjes eens die aan het eind van je klepdeksel zitten. De ene loopt naar het spruitsstuk (bij de stuurstang) en de andere gaat in de carburateur. Misschien zijn die los of de slangen kapot. Kan ook zijn dat de slangen verstopt zitten, dan loopt ie ook niet zo lekker. Kijk ook eens of je carburateur nog stevig staat, beweeg 'm een beetje, misschien dat de (2) moeren daarvan aangedraaid kunnen worden. Als dat zo is heb je kans dat de pakking van onder de carb>op>spruitstuk kapot is. Als het dat ook niet is zal waarschijnlijk je (inlaat)spruitstukpakking ergens eruit liggen. Is het spruitstuk er misschien recent af geweest voor de startmotorreparatietruuk-á-la'rodeo-6? Om te testen of de pakking kapot is kun je eenvoudig testen door de motor te laten lopen en met een spuitbus met spul op de naad tussen het spruitstuk en de cylinderkop spuiten en dan hoor je dat de motor beter gaat lopen als je dan net op het kapotte deel spuit. Dat spul is het beste remmenreiniger maar kan evt ook met kruipolie maar daar wordt je motorruimte zo vettig van.
Kan ook nog zijn dat het slangetje tussen de carburateurvoet en de verdeler eraf geschoten is maar dat komt zelden voor tenzij er iemand effe niet opgelet heeft.
Geplaatst: vr mar 25, 2005 1:45 pm
door Willem de Zwijger
Dat inhouden bij gas geven, doetie dat ook als de motor vrij staat ? Dus niet in de versnelling ? Ik ben van de stroming: zoek het eerst in de ontsteking, want een slechte vonk breekt je ook op als vermogen gaat vragen.
Carb schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad, en ik ben het helemaal met Paul eens over die slangetjes.
Wat gebeurt er als je vol op de motor remt ? Geen ploffen ? Want dat is ook typisch een valse lucht verschijnsel.
Geplaatst: vr apr 01, 2005 1:46 pm
door Ivo 4
Heb dit weekend cab. pakking van de caborateur vervangen, nieuwe bougies erin gedaan en op het gehoor de CO2 wat afgesteld. De motor slaat niet meer af.
Nu nog de contactpuntjes en opnieuw de ontstekking afstellen. Hij ploft een beetje (race geluid) bij het gasgeven en loslaten. Of de uitlaat is niet meer zo best?
Bedankt nog voor jullie reacties,
Ivo
Geplaatst: vr apr 01, 2005 2:09 pm
door Bruutmans
Ploft ie ook bij gasgeven?
Alleen bij loslaten zou heel goed kunnen,doet die van mij ook,heeft nooit anders gedaan,en die loopt als de brandweer nu.
Met hulde aan rodeo

Geplaatst: zo apr 03, 2005 11:10 am
door Willem de Zwijger
Ploffen bij loslaten van het gas kan te maken hebben met kapotte vacuumvervroeging (als die er al opzit, want ik geloof dat de oudere types dit niet hadden). Kan ook valse lucht zijn.
Ploffen bij gasgeven moet toch iets van slechte ontsteking zijn.