Pagina 1 van 2

volvo motor

Geplaatst: do mar 24, 2005 10:08 am
door like r4
hallo, een volvo motor van een 340gl past deze in mijn 4tje zonder te veel aanpassingen? het is een 14OOcc benzine motor van 1988.
past deze motor ook op mijn versnellingsbak?
alvast bedankt

Geplaatst: do mar 24, 2005 10:36 am
door cees en jantine
gaat wel op de versnellingsbak passen echter niet met het schutbord.. de poelie voor de waterpomp en dynamo zitten aan de verkeerd kant.
heb me er eens in verdiept en het is een boel werk voor niet al te veel pk's. je kunt denk ik beter een alpine blok nemen.. is iets makkelijker in te bouwen
groet
cees

Geplaatst: do mar 24, 2005 1:01 pm
door like r4
bedankt, maar om zo een alpine motortje te vinden is het al wat moeilijker.En is het niet mogelijk om die waterpomp en alternator aan de andere kan te plaatsen?Dus aan de kant als die van de R4 motor?
het levert niet al te veel pk's op maar met een 60tal peekaatjes pan ik wat beter dan die dat mijn 1100tje nu levert! of is het mogelijk om die origineele motor van de R4 wat op te fokken zonder al te grote kosten, geen zuigers en zo..

Geplaatst: do mar 24, 2005 1:05 pm
door Goof
Men neme het originele onderblok van de 1108 cc en schroeve daarop de kop + alle toebehoren van een r5 GTT. En zie daar een r4 1100 turbo.
Waarschijnlijk zul je de motorsteunen wel iets moeten verhogen en je zult de waterpomp van de r4 moeten gebruiken.
Veel succes. Met een beetje geluk hoeft je blok er niet eens uit.
Overigens zou een kop van een gtt bijna niks mogen kosten.

Geplaatst: do mar 24, 2005 1:43 pm
door like r4
80 euro voor een cilinderkop gtt van een fase 1 motor?is dat veel?

Geplaatst: do mar 24, 2005 2:35 pm
door Willem de Zwijger
Lijkt me niet, maar het is allemaal wat de gek ervoor geeft. Ik heb ooit eens 150 Euro voor een 1100 LPG kop betaald, maar ook wel eens 75 Euro voor een compleet 1400 fase 1 blok...hangt er eigenlijk vooral van af of je het koopt bij een handelaar, daar ben je altijd duurder uit dan een particulier die van z'n rommel af wil.

Geplaatst: do mar 24, 2005 6:20 pm
door cees en jantine
Goof schreef:Men neme het originele onderblok van de 1108 cc en schroeve daarop de kop + alle toebehoren van een r5 GTT. En zie daar een r4 1100 turbo.
Waarschijnlijk zul je de motorsteunen wel iets moeten verhogen en je zult de waterpomp van de r4 moeten gebruiken.
Veel succes. Met een beetje geluk hoeft je blok er niet eens uit.
Overigens zou een kop van een gtt bijna niks mogen kosten.
alleen niet met te hoge druk gaan rijden dan, anders heb je geen zuigers meer over denk ik...
lees dit eens:http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS2.html
deze persoon heeft een turbo op een 1400 blok geschroefd.
met een gtt kop moet het "makkelijker" te doen zijn.

Geplaatst: do mar 24, 2005 7:06 pm
door R4F6GTX Automaat
je linkt werkt niet

Geplaatst: do mar 24, 2005 7:23 pm
door cees en jantine
nu wel als goed is!
:oops:

Geplaatst: vr mar 25, 2005 1:30 am
door ms.dageraad
cees en jantine schreef:gaat wel op de versnellingsbak passen echter niet met het schutbord.. de poelie voor de waterpomp en dynamo zitten aan de verkeerd kant.

cees
Wat is het bezwaar? Dan maak je toch gewoon een luikje in je schutbord. Dat is niet heel veel werk. Heb ik ook al eens op een omgebouwde r16 gezien. Maakt het onderhoud misschien wel eenvoudiger.

Geplaatst: ma mar 28, 2005 11:52 am
door schoapke
en welke snellere nokkenassen kunnen we allemaal in het 1100 onderblok van een R4 kwijt ??

Geplaatst: ma apr 25, 2005 8:56 pm
door Bruutmans
Goof schreef:Men neme het originele onderblok van de 1108 cc en schroeve daarop de kop + alle toebehoren van een r5 GTT. En zie daar een r4 1100 turbo.
Waarschijnlijk zul je de motorsteunen wel iets moeten verhogen en je zult de waterpomp van de r4 moeten gebruiken.
Veel succes. Met een beetje geluk hoeft je blok er niet eens uit.
Overigens zou een kop van een gtt bijna niks mogen kosten.
Daar wil ik wel eens meer van weten goof.
Ik heb wel eens met cees&jantine gesproken over een 1100 turbo idee,maar dit klinkt ook niet vies eerlijk gezegd.
Ik neem aan dat je bedoelt met "alle toebehoren" de turbo en de hele mikmak erop en eraan.
Ik heb echt geen flauw idee van hoe zo`n kop eruit ziet en wat er allemaal om en aan hangt.

Geplaatst: ma apr 25, 2005 11:38 pm
door cees en jantine
http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/pages/010.htm
als het goed is een plaatje van een gtt cilinderkop..
lijkt op een gtl kop

Geplaatst: ma apr 25, 2005 11:58 pm
door R4F6GTX Automaat
Moet je alleen de waterpomp naar de andere kant maken... Afbeelding

Geplaatst: di apr 26, 2005 8:57 pm
door Bruutmans
Ja ik zat ook al naar de foto te kijken,maar je kan die waterpomp toch ook weglaten? en dan die van de r4 zelf gebruiken?
Of zie ik dat fout?
Op de foto rechts zit dan dus de turbo,die hangt dan enigszins boven je uitlaat ongeveer plusminus.
Wat moet zo`n hele kop met toebehoren ongeveer ksoten eigenlijk?
En welke aanpassing heeft zoiets nodig?Qua slangen e.d en weet ik wat?
Een 1100 trubo,hahaha geweldig,wat een idee.
Als je erover begint te denken laat het niet meer los eerlijk gezegd,maar zo zal iedereen wel begonnen zijn aan een of ander "opleukend" project denk ik.