Mijn eerste auto......

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

Mijn eerste auto......

Bericht: # 53735Bericht mariek »

Deze week krijg ik voor het eerst van mijn leven een eigen auto... En het wordt dus een renault 4. Ben super zenuwachtig en kan haast niet wachten... Hij is zo zo zo mooi... Maar zoals ik al eerder hier heb geplaatst mis ik nog de hoofdsteunen. Nu las ik in een ander topic dat de afstand van de pinnen kan verschillen. Moet ik die eerst opmeten of als de standaard stoelen erin zitten is er ook een standaard maat..?

Verder ben ik nu druk bezig met verzekeringen uitzoeken. Hij is helaas nog geen 25 jaar maar 22 jaar. Er kan dus nog geen oldtimer verzekering op toch? Ik hoor verschillende verhalen... Ook liet iemand me weten dat dat wel kan als het mijn 2e auto zou zijn. Misschien heeft iemand een tip voor een goede niet al te dure verzekering... (Ik moet ergens beginnen he...)

Verder heb ik toch de ANWB gekozen voor wegenwacht ivm de starterverzekering. Tot en met je 24ste mag je voor 17,50 per ajar je verzekeren daar... Is de beste optie toch? Ik ben nl 23 jaar... dus kan nog 2 jaar goedkoop de wegenwacht hebben... Of heeft iemand een andere tip?

Misschien allemaal rare vragen maar ja, tis m'n eerste auto en weet niet zo heel goed waar ik rekening mee moet houden. En aangezien deze site vol zit met kenners...

Ik ben bezig met een verzekering, ben lid van de ANWB nu en ga me woensdag inschrijven bij de r4club. De wegenbelasting komt vanzelf alst goed is... Dan heb ik alles wat ik moet hebben toch?

Mocht iemand nog een tip hebben voor een startende r4 eigenaar, altijd welkom... Dankje alvast als je iets hebt voor me wat betreft al mijn vragen en ehm, de foto van de geniale auto komt snel!
Groetjes mariek
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53737Bericht Rik »

Je kunt het beste bij Den Uijl verzekeren, staat een advertentie van in het clubblad. Maar ik besef me nu dat je daar niets aan hebt omdat je nog geen lid bent. Vandaar het tel nr: 0184-415822, ben je voor 65 euri per jaar klaar, excl poliskosten en inzittenden verzekering. Zelfs geen voorwaarden qua leeftijd! Vervolgens nog even je lidmaatschapsnummer doorgeven als je je inschrijving hebt afgerond.

Welleuk om als eerste auto een viertje te hebben hoor, goede keuze!! Laat de foto maar eens zien!

Veel plezier met je vier!! en volgens mij ben je verder niets vergeten en kun je lekker gaan rijden! :D
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 53738Bericht Bruutmans »

Yep,Den Uil,heb ik em ook.
Je kan em alvast verzekeren en later je lidnummer doorgeven aan hem,dan kan je alvast de weg op! :lol:

Wat er mij meteen aan doet denken,Rik kerel,hoe rijd de jouwe eigenlijk?!
Jij hebt toch die van Berrie is het niet?
Vandaar "roosje" in je onderschrift.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

de foto

Bericht: # 53739Bericht mariek »

Afbeelding

Dit is em...... :D
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53740Bericht Rik »

hee mariek, goede keuze qua kleur, heb dezelfde maar dan uit 1981! :wink:
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53741Bericht Rik »

Ik heb inderdaad de 4 van Berrie overgekocht. Hij rijd prima, wel wat standaard plekjes om te behandelen maar dat komt wel goed. Inmiddels zo'n 1500km mee gereden in anderhalve maand en jammer genoeg de laatste week wegens ziekte niet gereden!
Maar jullie zullen "roosje" zeker zien in juni! Zal er niet het hele weekend bij kunnen zijn maar de zaterdag zal ik zeker van de partij zijn!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

tja...

Bericht: # 53742Bericht mariek »

Volgens mij word ik ernstig fan... Woensdag is de grote dag...
Verder is volgens mij de auto al verzekerd bij die verzekering waar jullie het over hebben. Misschien kan ik gewoon de verzekering op mijn naam laten zetten en is het dan klaar... Maar inderdaad, eerst lid worden... Ik wacht nog op het inschrijfformulier!

En de kleur is inderdaad geniaal....
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53743Bericht Rik »

heb je nog net het oude of net het nieuwe dashboard? Vanwaar de keuze op de 4?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

Bericht: # 53744Bericht mariek »

Afbeelding

Tis een nogal vage foto... Maar geen idee of we te maken hebben met een oud of nieuw dashboard... kan je dat vanaf de foto zien...? Ik heb later nog wel wat betere foto's...

En tja, waarom een r4... Het is niet zo dat we vroeger altijd in een r4 reden ofzo... Dat was meestal een eend... die later werd vervangen door een brommende lada. Het is dus echt een eigen keus. En ik vind hem er wel zo zo mooi uitzien... De gehele vorm, het uiterlijk...en de ruimte.... Ik weet ook niet zo goed waarom ik er verliefd op ben geworden.
Hij is van top tot teen opgeknapt door een collega van mij dus hoef niet meteen een cursus 'hoe zet ik mijn nieuwe auto in elkaar' te volgen. Wel wil ik straks dat boekie kopen wat op de site staat. Kan ik er misschien zelf ook nog iets kleins aan doen als ik later groot ben :wink:

Wel leuk dat er meteen gekletst wordt tegen je als je net nieuw bent. Misschien moet ik ook maar eens in juni gaan kijken daar, lijkt me wel wat
Is dat groot feest daar?
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53747Bericht Rik »

je kunt het onder andere zien aan de kilometerteller, heb je een ronde dan is het een nieuw type dahboard,heb je smalle lange kilometerteller dan is het het oude type dashboard.

Wat juni betreft, ik heb geen idee, ben ook pas sinds dit jaar lid en heb sinds anderhalve maand mijn eigen 4-tje!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 53748Bericht Bruutmans »

Ha leuke wagen marieke!!

Geniet er maar lekker van,doe ik ook.
Heb er ook pas eentje sinds augustus ongeveer en er toch al royaal 7000 km mee gereden. :lol:
Errug leuk en heel verslavend die wagentjes.

:wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53759Bericht Rik »

He mariek,

Nu je er ook eentje hebt kun je de 24e ook wel meerijden! zie forum diversen "bijverdienen en een leuke middag"!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 53783Bericht jbeekmann »

Zo te zien heb je het nieuwe dashboard.
Enneh... Kom naar de weekenden! Echt supergezellig en er is altijd wel iemand die je kan helpen met kleine onvolkomendheden. (ik heb daar een piepje.... dat ene lampje doet het niet of: ik heb geen bier meer in mijn handen... :)
Sinds mijn eerste weekend (Arnhem, jubileum) ben ik, naast de R4 ook fan van de club!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 53795Bericht R4F6GTX Automaat »

jbeekmann schreef:Sinds mijn eerste weekend (Arnhem, jubileum) ben ik, naast de R4 ook fan van de club!
En nog een graag geziene, zeker met je poi, of hoe heet dat ding...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 53796Bericht schoapke »

boodschappenlijstje voor Back2Basic ;
bier
lampenolie
bier
lampenolie
bier
lampenolie

asperientjes
:lol:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie