Pagina 1 van 3
Zuipen!!
Geplaatst: do feb 24, 2005 5:49 pm
door Bruutmans
Heb dus onlangs nieuwe bougies erin gezet,de luchtfilter vervangen en de kleppen gesteld.
Tot mijn grote verbazing trok ik echter mijn 35 liter gastank leeg na al 280km!!!!!!!!! Eerder zat dat op 330km,vond ik al veel,toen heb ik na wat prutsen de 350 eruit weten te trekken,maar dit spant de kroon hoor.
Had eigenlijk gedacht dat ik na dit alles de 400 wel eens kon gaan halen.
De vorige eigenaar reed er 450km mee namelijk,echter zou ik al tevreden zijn als ze weer gewoon de 1 op 10 haalt,iets meer is altijd mooi meegenomen.
Helluuuupppp!!!!!!!
Iemand ideeen hierover?!
Geplaatst: do feb 24, 2005 7:43 pm
door Goof
Bij het vervangen van het luchtfilter de handel op zomerstand laten staan? In dat geval koudere lucht de motor in en dus meer zuipen. kleppen stellen kan er misschien iets mee te maken hebben omdat die nu waarschijnlijk net iets langer open staan. Je zou het zuipen wel moeten merken in meer power in dit geval?
Geplaatst: do feb 24, 2005 8:00 pm
door Le Car
In de zomer reed ik ook altijd 40 a 50 km meer met mijn 45 litertank.
Dat had volgens mij met de buitentemperatuur te maken.
ALs het warm is gaat het laatste beetje gas makkelijker uit de tank
(of zit ik nu behoorlijk dom te lullen)
Geplaatst: do feb 24, 2005 8:57 pm
door R4F6GTX Automaat
luchtfilter moet bij gas niet op zomer of winterstand staan, gewoon met het tuitje naar achter wijzend, zonder slang. mag nl geen rijwind in komen anders werkt dat als een soort choke, meer rijwind > meer gas erbij.
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:01 pm
door Bruutmans
Nee ze staat niet op zomerstand.Wijst naar het zijscherm.
Nee geen "meer power",eerder iets ingehoudener.
40 a 50 liter zeg je,zou kunnen met winter zomer,dat verschil "meende" ik ook te merken,maarrrrr.. geen fokin 80 liter of meer.
Ik vind het toch echt een beetje TE royaal hoor.
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:04 pm
door R4F6GTX Automaat
staan de kleppen goed gesteld? Je zei laatst iets over dat je ze ging stellen geloof ik. Zijn ze goed geborgd en dus niet losgelopen? In jouw geval een tikkeltje ruimer stellen (0.05mm) vanwege het gas. Ontsteking goed? De juiste bougies? (niet die van de F6 of TL). lopen de remmen niet aan? handrem los?
succes...
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:06 pm
door R4F6GTX Automaat
Bruutje schreef:......40 a 50 liter zeg je,.....80 liter of meer.
....
ik denk dat je kilometers bedoelt ipv liters... schrijffoutje
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:09 pm
door Bruutmans
Kleppen gesteld onder toezicht.
Alles 2x nagelopen na het vastgezet te hebben.
Heb ze ruimer gezet,er zaten er overigens 2 a 3 erg "strak".
Nee niet losgelopen,ik hoor ook geen tikken of pingelen.
Kan je foute bougies kopen dan?
Gewoon naar de automaterialen boer gegaan en hem de oude gegeven en hij gaf andere maar van een vergelijkende soort.Die van mij hadden ze niet meer.
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:13 pm
door R4F6GTX Automaat
bougies ook afgesteld? 0.65mm
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:16 pm
door Bruutmans
Klopt ja 40 a 50 km geen liter,hahaah,dom dom.
Wat zeg je nou??? Bougies afstellen??
Nog nooit van gehoord joh!!
Scheelt dat zoveel in brandstof dan?
Volgens mij zit hier dan de fout.Ik heb ze zo de doos uitgenomen en erin gezet.Vond dat ze vrij ver open stonden dat wel.
Geplaatst: do feb 24, 2005 9:56 pm
door Goof
toevallig bij een andere pomp getankt? Kan zijn dat je een lagere vullingsdruk hebt gehad (kan zelfs bij dezelfde pomp weet ik uit ervaring) en bovendien is dit de tijd van het "wintergas" Zit meer propaan bij dan butaan (of was het andersom?) en daardoor lagere kalorische waarde en dus hoger verbruik. Dit heeft te maken met de hoeveelheid energie die nodig is om het gas te laten verdampen. Als gas vloeibaar blijft door de lage temperatuur kun je gekke dingen krijgen. Heb het ooit gehad op wintersport bij kouder dan minus 25 (tot zo ver ging de ruitenwisservloeistof). Op gas rijden ging niet meer.
Geplaatst: do feb 24, 2005 10:09 pm
door Bruutmans
Ja maar als ik het eerst voor elkaar krijg 350km met 1 tank te rijden en nu maar 280,dan vind ik dat toch echt een te groot verschil hoor,dat ligt niet meer aan de pomp of zo of koude en warmte das gewoon te veel.
Er is 400 tot 450km mee gereden met 1 tank.
Toen ik ze kreeg was dat 330 en heb ze weten te porren tot 350/360 en dan nu ineens 280?? naaaah never no way.
Ik wil es even dat bougie verhaal horen,dat zou uiteraard kunnen,ze staan royaal ver open das zeker,maar of dat juist goed of slecht is?
We zien wel,maar het blijft te veel,hahaha.
Geplaatst: do feb 24, 2005 10:16 pm
door R4F6GTX Automaat
Er is inderdaad verschil in zomer- en wintergas. Het ene (butaan of propaan) bevriest sneller dus zit er meer van de andere in. Ik weet ook niet welke nou welke is maar dat boeit ook niet. Belgies gas doet het trouwens beter. Daar zit minder lucht in, dus kom je er verder op. Dat scheelt soms wel 15 %.
Geplaatst: vr feb 25, 2005 9:39 am
door Goof
Ja bruut, het kan wel degelijk hoor. Normaal rijdt me pa 1/9.5 met z'n espace op gas. Laatst haalde hij maar 1/7. Met zijn 50 l. tank scheelde dat dus meer dan 100 km rijden op 1 tankvulling. Oorzaak was een lagere vullingsdruk aan de pomp. Kortom, op die manier kunnen ze het gas idd goedkoop maken en je ondertussen keihard naaien waar je bij staat.
Geplaatst: vr feb 25, 2005 1:40 pm
door jbeekmann
die manier kunnen ze het gas idd goedkoop maken en je ondertussen keihard naaien waar je bij staat.
De vullingsdruk heeft toch niets te maken met de prijs per liter??
Er gaan gewoon minder liters de tank in!