Gisteren ging het schakelen ineens niet zo lekker meer. 1 en 2 een beetje vreemd los, 3 en 4 alleen nog met veel kracht. Toen ik weg wilde rijden bleek ik de achteruit helemaal niet meer te kunnen gebruiken.
Een collega heeft mij achteruit uit mijn parkeerplekje moeten duwen en zo ben ik in z'n 2 naar de garage gesukkeld. Deze man heeft veel viertjes onder de motorkap gezien, maar hij weet nog niet wat de oorzaak is. Morgen gaat ie weer verder zoeken. Er zat genoeg bakolie in en hij kon er niets aan ontdekken dat stuk was. Ook aan de buitenkant was niets te zien. De rubbers en stangen netjes op hun plaats.....
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Dank jongens. Ik zal deze suggesties doorgeven aan de monteur en jullie uiteraard laten weten wat het was. Ik hop dat het snel opgelost is want met de trein ben ik 2x zo lang onderweg naar m'n werk. Mijn vier heeft me in 2,5 jaar nog nooit eerder in de steek gelaten. Het heeft me wel een uurtje touren in een S80 opgeleverd, rijdt toch heel anders dan een 4.
Een 4 rijd nogaltijd het best van alle auto's :p
Niks gaat boven het gezellige geluid van een klapperende bestuurdersdeur op de snelweg.
Of het geluid van de jankende aanjagerfan.
Het af en toe overslaan van een cilinder zonder enige reden.
Een 4 is een heerlijke auto.
Ja, natuurlijk. Ik geef toe, niets heeft de uitstraling van een 4 en geen enkele auto gaat zo moeiteloos en comfortabel over drempels en ziet er zo lief uit als je er achter rijdt. Maar met hagel en regen een vrachtwagen inhalen gaat een stuk makkelijker in een S80. Je mist natuurlijk wel meteen wat spanning...
Ja. Hij doet het weer helemaal goed, maar de oorzaak heef hij niet gevonden. Hij zegt dat als er iets scheef heeft gezeten, je dat soms niet meer ziet als je de bak openmaakt omdat een deel aan deksel vast zit. Het kan zijn, ik heb nog nooit een bak van binnen gezien. Waar zijn de volgende sleuteldagen ook alweer?
Met zo'n wagenpark woon je vast niet in Amsterdam Centrum.... In de Baarsjes mag je er al maar 1 voor de deur hebben. Bij ons staat dus de 4 voor de deur en de Lincoln een paar straten verderop in een parkeergarage.