Portuguese R4 met accu / dynamo troubles
Geplaatst: vr jan 28, 2005 7:21 pm
Beste Mensen,
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een (spaanse/portuguese) R4 GTL uit 87! Blij!!! Ik heb deze in Portugal gekocht en heb hem terug gereden 'all the way' naar Nederland. Drie dagen overgedaan, 3100km! Wat een reis.... en heb er geen (grote) problemen mee gehad..... tenminste tot 12 kilometer voor het eindstation. Toen doofden langzaam de lampen, met als gevolg dat het niet meer veilig was om de reis voor te zetten. Na een korte stop, probeer ik hem weer aan de praat te krijgen. Niet dus.... logisch: geen licht en dus valt ie niet te starten. Ik mensen gebeld die me konden ophalen (gelukkig niet uit Spanje) en we hebben hem aan de praat gekregen met deze hulp troepen (electrisch infuus). Het begin van dit laatste stukje reis waren de lampen prima, maar wederom doofden ze langzaam en gestaag. Uiteindelijk toch nog het eindstation veilig bereikt. Gelukkig! Maar waar zit nu het probleem? M.a.w. is de dynamo stuk (en hoe kan ik dat zien) heeft het te maken met de distributie naar de dynamo of is het de accu die zeg maar versleten is en hoe kan ik dat testen?
alvast bedankt,
Foggy B
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een (spaanse/portuguese) R4 GTL uit 87! Blij!!! Ik heb deze in Portugal gekocht en heb hem terug gereden 'all the way' naar Nederland. Drie dagen overgedaan, 3100km! Wat een reis.... en heb er geen (grote) problemen mee gehad..... tenminste tot 12 kilometer voor het eindstation. Toen doofden langzaam de lampen, met als gevolg dat het niet meer veilig was om de reis voor te zetten. Na een korte stop, probeer ik hem weer aan de praat te krijgen. Niet dus.... logisch: geen licht en dus valt ie niet te starten. Ik mensen gebeld die me konden ophalen (gelukkig niet uit Spanje) en we hebben hem aan de praat gekregen met deze hulp troepen (electrisch infuus). Het begin van dit laatste stukje reis waren de lampen prima, maar wederom doofden ze langzaam en gestaag. Uiteindelijk toch nog het eindstation veilig bereikt. Gelukkig! Maar waar zit nu het probleem? M.a.w. is de dynamo stuk (en hoe kan ik dat zien) heeft het te maken met de distributie naar de dynamo of is het de accu die zeg maar versleten is en hoe kan ik dat testen?
alvast bedankt,
Foggy B