Plafonds Wisselen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Plafonds Wisselen

Bericht: # 51534Bericht Rinootje »

Ik wil mijn 4tje voorzien van een gespannen plafond (nu zit er zo'n hard plastic geval in).Het gespannen plafonnetje zit in een donor GTL uit '86.

Is dit gespannen plafonnetje er gemakkelijk en heel eruit te krijgen en krijg ik het weer goed in m'n 4tje?

Iemand ervaring, tips?

Iemand interesse in het hard plastic plafonnetje (anders gaat het mee met het vuinis).....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 51535Bericht R4F6GTX Automaat »

Er uit halen zal wel gaan maar het er weer inzetten weet ik niet. Bij mijn Volvo was het een hels karwei dus ik begin er niet aan... suc7
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 51536Bericht schoapke »

het gespannen plafontje zit voornamelijk gespannen 8)
stangen die langs de rand in kleine busjes vallen. het moeilijk is alleen dat de randen met het "voortent aan de caravan" systeem vast zitten en die willen wel eens niet mee werken.

een stug plafont er heel uitkrijgen lijkt he helemaal een helse opgave
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 51537Bericht Rinootje »

Stug plafonnetje eruithalen heb ik een paar jaar geleden al eens gedaan.
Was wel een geworstel :-? :-?
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51539Bericht 4tje »

Volgens mij wil dat niet, want bij een gespannen plafond zitten er een soort railtjes aan de zijkanten, waar die "kabels" van het plafond in moeten worden gedrukt. En dan ook nog een soort oogjes waar die dwarsliggende spanstangen of hoe je dat ook noemt invallen.
Volgens mij zitten die niet op een 4 met hard plafond.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 51545Bericht jbeekmann »

spannend hoor... :D
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 51656Bericht Boerammetje »

Het monteren en demonteren van een gespannen hemeltje is een kunstje van niks als de donorauto en het oude hemeltje van de doelauto mogen sneuvelen. Vouw met een schroevedraaier de dakrand van de donorauto open, waardoor je het hemeltje er aan de randen zo uit kunt pakken, en molesteer bij de doelauto het oude hemeltje zodanig dat je het zonder de rand van de auto te hoeven verbuigen los kan halen (geen idee hoe zo'n plastic ding vastzit overigens). Monteren van een nieuw hemeltje is niet zo moeilijk, wel aan de achterkant beginnen, voor lukt immers vanzelf, die kant is geschroefd...
Plaats reactie